This browser does not support the video element.

رژیم ایران میخواست برتمام خاورمیانه مسلط شود ـ ۲۰ دقیقه ـ ۲۴ اردیبهشت



  • رژیم ایران میخواست برتمام خاورمیانه مسلط شود




1ـ دونالد ترامپ: رژیم ایران تلاش می کرد تا با هر وسیله ممکن بر تمام خاورمیانه مسلط شود، اکنون چنین چیزی اتفاق


نخواهد افتاد.


2ـ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا: رژیم ایران با پولهایی که از برجام به دست آورد فعالیتهای شرورانه خود را پیش برد.


این پولها به قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران سوخت رساند .


3ـ شورای همکاری خلیج فارس:رژیم ایران حمایت از تروریست‌ها در منطقه را متوقف کند .


 


  •  تهدیدموشکی رژیم ایران




رادیو سراسری آمریکا مصاحبه یی با علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن انجام داد و درباره کنفرانس مطبوعاتی اخیر و تهدیدهای موشکی رژیم ایران از وی سؤال کرد.

رادیو سراسری آمریکا: شورای ملی مقاومت اخیراً کتاب جدیدی منتشر کرده است تحت عنوان« ساختار موشک بالستیک ایران گامی در مسیر ساخت موشکهایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای».

می خواستیم موضع شما را در قبال بیرون کشیدن آمریکا از توافق اتمی ایران بدانیم و این که چگونه تحریمهای اقتصادی علیه رژیم اعمال شوند .

علیرضا جعفرزاده: مهم بعد از چند دهه مماشات با رژیم تهران که به واقع مردم ایران و مقاومت ایران را قربانی کرد نهایتاً می بینیم که رئیس جمهور آمریکا اعلام می کند که پول فراوانی که عملاً برای رژیم توسط دولت پیشین فراهم شد فاجعه آمیز بود و به عمر حکومت ایران اضافه کرد که اصلی ترین کشور تروریسم در جهان است. رئیس جمهور آمریکا گفت رژیم ایران، حاکمیت طولانی مدت هرج و مرج و وحشت خود را با غارت ثروت مردم خود تأمین مالی کرده است.

این موضع آمریکا علیه رژیمی که در جنگ با مردم ایران است مؤثر است

اقتصاد رژیم به لرزه افتاده فساد عظیمی در حال حاضر در جریان است فسادی که از راس تا پایین نهادینه است و رژیم نتوانسته قیام مردم را که هیچ چیزی جزتغییر نمی خواهند خاموش کند. افزایش فشار باعث می شود اوضاع برای رژیم بدتر شود و روشن است که برای مردم بهتر خواهد شد.

رژیم احساس می کند دوران کسب امتیازات از جهان خارج و غرب عملاً به پایان می رسد آنها تقریباً از پذیرش هرکاری که انجام می دادند در می رفتند ازامتیاز گرفتن بخاطر تروریسم و توسعه تسلیحات اتمی و برنامه موشکی و تمامی آنها استفاده می کردند. اکنون می ترسند که مردم این پیام را بگیرند و می ترسند که سپاه پاسداران خودشان این پیام را بگیرد که وعیت تغییر کرده است.

اما از همه مهمتر و خسارت بارتر از همه برای رژیم ملاها این است که مردم خود ایران علیه آن بپاخاستند. روشن است که تحریم های اقتصادی بسیار به رژیم ضربه خواهد زد زیرا اقتصاد آن به اندازه کافی بد است به دلیل این مجموعه شرایط تصویر آینده رژیم بسا اسفناکتراز قبل خواهد بود.

 


  •  باید رژیم ایران وادار به تسلیم کرد




رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا از خروج این کشور از توافق اتمی با رژیم ایران حمایت کرد.

مایکل مک کال رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق اتمی حمایت کرد.

مایکل مک کال در جلسه یی در نیویورک گفت: معتقدم که متحدان اروپایی آمریکا می توانند تا فرارسیدن زمان برگشت تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران, تهران را به بازگشت به میز مذاکره قانع کنند.

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «من این فرصت را تلاشی برای دستیابی به توافق مجدد می دانم؛ یعنی طی دوره ۹۰ و ۱۸۰ روزه که تحریمها مجددا فعال می شود. همزمان ما فشار حداکثری را بر رژیم ایران ادامه خواهیم داد تا بالاخره به توافقی بدون نواقص برجام برسیم. حالا برخی می پرسند آیا رژیم ایران حاضر است پشت میز مذاکره بنشیند. به نظرم آنها این کار را خواهند کرد. زیرا حالا که آمریکا از توافق خارج شده است ادامه اجرای برجام برای اروپایی ها مشکل می شود. آنها بر سر دوراهی ادامه تجارت با رژیم ایران یا آمریکا قرار گرفته اند. بنابراین با اعمال فشار حداکثری دیپلوماتها می توانند از طریق مذاکرات نواقص برجام را برطرف کنند. تقریبا آنگونه که ما با موفقیت تاکنون با کره شمالی پیش رفته ایم. »

این عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوریخواه تاکید کرد آمریکا باید مطمئن شود رژیمهای ایران و کره شمالی تسلیحات اتمی نداشته باشند.

او گفت: «ما شاهدیم که رژیم ایران و کره شمالی در کنار یکدیگر برنامه اتمی خود را گسترش داده اند. مذاکره مجدد با رژیم ایران ریسک خاص خود را دارد. نگاه خوشبینانه این است که بتوانیم به توافق بهتری با آن برسیم, همچنین با کره شمالی. آمریکا باید مطمئن شود که هیچ یک از این دو کشور تسلیحات اتمی نداشته باشند, زیرا هر دو تهدیدی حیاتی برای آمریکا هستند. ما شاهد توان موشک بالیستیک بین قاره ای کره شمالی بودیم که نه تنها ژاپن و کره جنوبی را در برد خود دارد, بلکه می تواند به خاک آمریکا نیز اصابت کند.

او گفت: «رژیم ایران رژیم بی رحمی است. آنها پنج آمریکایی را به گروگان گرفتند. براساس طرح من, هر فردی که در ایران مسوول گروگانگیری آمریکاییان است, تحریم خواهد شد. حالا اگر مساله گروگانگیری آمریکاییان در ایران را در کنار آزادی سه شهروند آمریکایی از سوی کره شمالی قرار دهیم, باید از ابتدا رژیم ایران را برای آزادی گروگانها و محدود کردن برنامه موشک بالیستک و هسته ای تحت فشار قرار می دادیم. متاسفانه در نهایت, در برجام به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.»

 


  • هدف اولیه تحریمها ارگانهای مالی سپاه پاسداران




جان نیکسون تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می گوید هدف اولیه آمریکا تحریم ارگانهای مالی سپاه پاسداران است.

اسکای نیوز: وزارت خزانه داری آمریکا گفت مجازات های جدیدی را بر روی رژیم ایران اعمال کرده است . مجازات های جدید شامل شش تن از عناصر وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران و ۳ نهاد رژیم است . امارات متحده نیز همین مهره ها و نهادها را در لیست تحریمها قرار داد. این افراد و نهادها به خاطر انتقال ملیون ها دلار برای نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم شدند. این لیست گذاری در نتیجه همکاری نزدیک میان آمریکا و دولت امارات متحده عربی است .

جان نیکسون تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به اسکای نیوز گفت :

بعد از بیرون آمدن آمریکا از توافق اتمی این یک شروع و اقدام اولیه علیه رژیم ایران است . سلسله مجازاتهایی توسط آمریکا علیه رژیم ایران اعمال خواهد شد و من هم از این اقدام حمایت می کنم

اولین نهاد ها که مشمول تحریم می شوند ارگانهای مالی وابسته به سپاه پاسداران هستند. این ارگانها بیشترین نگرانی ها را برای آمریکا بوجود می آورند چرا که سپاه پاسداران اقدامات زیادی برای بی ثباتی منطقه انجام داده است. سپاه پاسداران در جنگ عراق در کشتن سربازان آمریکایی دست داشته و به این دلیل مجازاتهایی گسترده تر علیه افراد سپاه پاسداران اعمال خواهد شد

جان نیکسون افزود:‌ حمایت کشورهای منطقه چون امارات متحده عربی از این تحریمها بسیار مهم است. من در امارات بودم و می دانم که رژیم ایران تلاش می کند تا از مؤسسه های مالی برای اعزام نیروهایش به کشورهای خلیج فارس استفاده کند

اقتصاد ایران دروضعیت بسیار بدی است و دونالد ترامپ با خروج از توافق اتمی با رژیم ایران می خواهد اقتصاد آن را زیر فشار ببرد. این رژیم می فهمد تازمانیکه مجازاتها ادامه دارند اقدامات سخت گیرانه تری وجود خواهد داشت

کشورهای اروپایی از روابطشان با ترامپ و موضع او برسر توافق اتمی راضی نیستند ولی در نهایت خواهند فهمید این موضع به نفع اقتصاد آنها بوده و آمریکا شریک بهتری برای آنهاست . اروپاییها برای کار با آمریکا می بایست راه حلی پیدا کنند . فکر نمی کنم اروپایی ها چونکه با ایران یا مسکو رابطه دارند رابطه شان را با آمریکا قطع کنند.

 

 


  •  انهدام زیرساختهای رژیم ایران در سوریه




ژنرال اسعد الزعبی کارشناس نظامی سوری به اسکای نیوز گفت در جریان تهاجم هوایی و موشکی به مراکز رژیم ایران زیرساختهای این رژیم در سوریه به طور کامل منهدم شده است.

ژنرال اسعد الزعبی :

بیش از ۳۲ هدف بطور کامل منهدم شده و بین آنها شش هدف که دارای اهمیت ویژه هستند وجود داشتند .این اهداف خیلی دور از تیر رس بودند. بگذارید به چند موضع که هدف قرار گرفته شده اشاره کنم .

اولا انبارهای سلاح و مهمات و موشک . نباید فراموش کنیم که انبارهای موشک تیپ ۴۷ در استان حما یکی از زیر ساخت های رژیم ایران بود . وقتی که از انهدام زیر ساخت ها صحبت می شود تنها منظور ضربه روز گذشته نیست بلکه مجموعه ضرباتی است که زده شده و آخرین ضربه تهاجم به تیپ ۴۷ و لشگر اول در کسوهkeswah بود و با این ضربات تمامی انبارهای مهمات و موشک و تمامی مراکز پژوهش نظامی که عناصر رژیم ایران در آن هستند هدف قرار گرفتند.

همچنین مراکز فرماندهی رژیم ایران ، مراکز کنترل و فرماندهی هواپیماهای بی سرنشین ، مهمترین مجتمعات رژیم ایران، بزرگترین پایگاههای نظامی ایران بویژه در تیپ ۴۷ و در جنوب کسوه و در جبل المانع و همچنین پایگاههای رژیم ایران در کوههای قاسیون و منطقه القصیر alghoosaerمنهدم شدند .

همچنین ساختمان فرماندهی اطلاعات رژیم ایران که هدفی بسیار مهم در شهر دمشق و بسیار مخفی بود منهدم شد. رژیم ایران انتظار انهدام این هدف را نداشت

اما تهدید این است که رژیم ایران هر روز سلاح و تجهیزات به سوریه منتقل می کند تا این ها را بازسازی کند و در صورتی که برروی ستون هایی که سلاح و تجهیزات را از ایران به سوریه منتقل می کنند عملیات پیشگیرانه صورت نگیرد این رژیم این خسارتها را باز سازی خواهد کرد

اسکای نیوز: بعد از این همه خسارتهایی که به رژیم ایران وارد شده آیا برای این رژیم امکان دارد که دوباره سلاح و مهمات وارد سوریه کند ؟

ژنرال اسعد الزعبی : یک پل هوایی میان تهران و دمشق وجود دارد . تهران فرودگاههای مختلفی در سوریه دارد مانند فرودگاه شعیرات ، فرودگاه تی فور، فرودگاه سین و ضمیر و حما، هواپیماهای باربری رژیم ایران حتی در فرودگاه حمیمیمHAMEMEM در رفت و آمد هستند . پس نباید اجازه داد هواپیماهای ایرانی به آسمان سوریه وارد شوند و در فرودگاه دمشق بنشینند. می بایست تمامی این فرودگاهها را منهدم کرد تا نتواند تجیهزات جدید وارد کند.

رژیم ایران بیش از ۱۱۰ هزار نیرو در سوریه دارد و مجبور است به آنها تسلیحات و مهمات بدهد تا جانشان را حفظ کند . این رژیم از سوریه دست بر نمی دارد و از آن خارج نخواهد شد. مگر این که آن را بیرون کنند

 


  •  بازیافت پسماندهای صنعتی،‌ گنج نهفته در گورستان‌های زباله




در سراسر اروپا بین ۱۵ هزار تا ۵۰۰ هزار محل دفن زباله وجود دارد که ۹۰ درصد این مکان‌ها غیربهداشتی است. گورستان‌های زباله هم چالشی زیست‌محیطی است و هم فرصت اقتصادی.

پژوهشگران طرح در اروپا موسوم به «استخراج زباله»‌ به‌دنبال روشی کارآمد و پایدار برای بازیافت پلاستیک‌ها و فلزات هستند.

در این طرح مهندسان مواد و کسانی که در حوزه مدیریت پسماند کار می‌کنند،‌ شرکت دارند.

مساحت گورستان زباله در نزدیکی شهر اوتلان در بلژیک۲۳۰ هکتار است. از دهه ۹۰ میلادی ۲۰ میلیون تن زباله صنعتی در این گورستان دفن شده است.

عمق زباله‌های پلاستیکی،‌ چوبی، فلزی، کاغذی و مقوایی در اینجا به ۱۰ متر هم می‌رسد. برای اکثر مردم اینجا فقط محل دفن زباله است،‌ اما دانشمندان اروپایی و کسانی که کارشان مدیریت پسماند است می‌گویند که با گنجی واقعی روبرو هستند.

مدیر بخش بازرگانی یک شرکت زیست محیطی می‌گوید:‌

ضایعاتی که در اینجا می بینید بالقوه می‌تواند منبع بزرگی از منابع خام و انرژی باشد که از گورستان‌های دفع زباله بازیافت می‌شود و از نظر اقتصادی هم سودآور باشد. اما برای عملی کردن آن به فناوری‌هایی نوینی نیاز هست. به این منظور زباله ها را از زمین استخراج می‌کنیم برای بازیافت بخشهای مختلف آن از فناوری های پیشرفته استفاده می‌کنیم»

زباله ابتدا به پودر شیشه تبدیل می‌شود سپس با شن و ترکیبات شیمیایی دیگر ترکیب می‌شود محصول نهایی در مصالح ساختمانی مثل آجر کاشی و سنگ فرش کاربرد دارد.

پژوهشگران این طرح اروپایی می‌گویند قرار است ۵۰۰ هزار گورستان زباله در سراسر اروپا حفاری شود. مسئول این طرح می‌گوید که این کار هم به نفع محیط زیست است و هم از نظر اقتصادی سودآور.

 


  • سی ان ان: شرایط سخت اروپا و رژیم ایران




خبرنگار سی ان ان از تهران گفت بعد از خروج آمریکا از توافق اتمی، رژیم ایران و اروپاییها با وضعیت سختی مواجه هستند زیرا چیزی که این رژیم خواستار آن است سرمایه گذاری شرکت های اروپایی است تا با خود شغل و تکنولوژی و سرمایه بیاورند این به معنی آن است که اروپاییان با آمریکا شاخ به شاخ شوند که بعدی است اروپاییها وارد چنین معادله یی بشوند. البته اروپاییها خواستار ماندن در توافق اتمی هستند ولی می دانند که نباید توافقهایشان با آمریکا به هم بخورد آمریکا گفته است شرکت ها و کشورهایی که با رژیم ایران تجارت کنند وارد دردسر زیادی خواهند شد.

بنابر این کشورهای اروپایی از تصمیم پرزیدنت ترامپ خوشحال نیستند زیرا اگر بخواهند در این توافق بمانند وارد شرایط دشواری می شوند .

 


  • احتمال تعلیق روابط تجاری شرکت‌های بلژیکی با رژیم ایران




سازمان واردات وصادرات بلژیک: تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام باعث خواهد شد که شرکت‌های بلژیکی مجبور شوند روابط تجاری خود را با رژیم ایران به تعلیق درآورند. اتحادیه شرکت‌های تجاری بلژیک نیز اعلام کرد: اقدام دونالد ترامپ ، تاثیر بسیار منفی بر روابط تجاری بروکسل با رژیم تهران خواهد داشت.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: