اقرار به شکست فیلترینگ و تنفر مردم – ۲۵اردیبهشت۱۳۹۷

اقرار به شکست فیلترینگ و تنفر مردم – ۲۵اردیبهشت۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و عناصر نظام


 

ناظران امور ایران معتقدند تلاش و تقلای رژیم برای فیلترینگ تلگرام، صحنه‌یی بود و آزمون دیگری بود از جنگ آشتی‌ناپذیر بین رژیم و مردم ایران. یک طرف یک دیکتاتوری قرون وسطایی قرار داره که تلاش می‌کنه تمام راههای آگاهی و اطلاعات رو به روی مردم ببنده و مانع از ارتباط اونها با همدیگه و بخصوص ارتباط با مقاومت سازمان یافتة ایران بشه و نگذاره مردم متشکل بشن و این رو آغاز سرنگونی خودش می‌دونه و در طرف دیگه مردم ایران هستند که مصمم هستند با تمام قوا از این حقوق خودشون دفاع بکنند.

به گفتة ناظران در این مرحله و این دور از این جنگ و نبرد سرنوشت مردم ایران پیروز شدند و ایادی فاشیسم مذهبی حاکم مجبور شدند صراحتاً به شکست رژیم اقرار کنند. هم اقرار به شکست در فیلترینگ و هم اقرار به تنفر مردم از پیام‌رسانهای دست ساز وزارت اطلاعات. این شکست، شکاف و شقه را در رژیم هر چه بیشتر عمق و شدت داده تا اونجا که روحانی شیادانه تلاش کرد خودش رو مخالف فیلترینگ و هر گونه محدودیت در فضای مجازی وانمود بکنه. در گزارشی که الان از نظرتون می‌گذره، گزیده‌یی از اظهارات مهره‌ها و ایادی رژیم رو می‌بینیم و می‌شنویم:

پروانه سلحشوری عضو مجلس ارتجاع ۲۳ اردیبهشت


فیلترینگ تلگرام در همین چند روز ثابت کرد که در مقابل اراده مردم نمیتوان قرار گرفت به جای فیلترینگ از پتانسیلی که این پیامرسان دارد باید استفاده کرد؛ نمیشود هر آنچه برای مردم مقبولیت دارد مسئولین در مقابل آن قرار بگیرند و عده زیادی را از اشتغال محروم کنند و این پرسش مطرح هست که آیا قاضی یک شعبه میتواند برای کل مردم ایران تصمیم بگیرد؟

سایت حکومتی رویداد ۲۴ ۲۳ اردیبهشت


مبارزه با تکنولوژی یا فیلترینگ تلگرام

اختلاف‌نظرهای مدیران ارشد نظام در خصوص بودن با نبودن تلگرام، بالاخره قوه قضاییه حکم به فیلتر این شبکه اجتماعی داد.

آمار جستجو در گوگل نشان می‌دهد بیشترین کلمه‌ای که پس از فیلترینگ تلگرام، سرچ شده، «فیلترشکن» بوده است، همین موضوع نشان می‌دهد که فیلتر تلگرام در گام اول با شکست مواجه شده و مردم ترجیح می‌دهند به جای کوچ به پیام‌رسان‌های داخلی مانند سروش یا آی‌گپ، با هر مشقتی که شده فیلترشکن دانلود کنند و به تلگرام وفادار بمانند.

علی ابراهیمی عضو مجلس ارتجاع ۲۳ اردیبهشت


اگر پیام رسان‌های داخلی از حیث سرعت، کیفیت و اعتمادسازی به موفقیت نرسند مردم بیش از پیش به سمت فیلترشکن‌ها روی خواهند آورد و آنگاه امنیت هم به مخاطره می‌افتد و نه تنها وضع بهتر نمی‌شود که بدتر هم خواهد شد.

ناهید تاج‌الدین عضو مجلس ارتجاع ۲۳ اردیبهشت


چه خوب و چه بد، مردم به تلگرام اعتماد کردند و از این فضا برای کارهای خود استفاده می‌کردند؛ امروز هم رفع فیلتر تلگرام می‌تواند به عنوان یک گزینه مطرح باشد.

فاطمه سعیدی عضو مجلس ارتجاع ۲۳ اردیبهشت


مردم از اینکه گفته می‌شود این فیلتر به خواست آن‌ها بوده و در نهایت به نفع آن‌ها هم هست، ناراحتند. باید در جواب این افراد گفت اگر مردم از فیلترینگ رضایت داشتند به سمت فیلترشکن‌ها نمی‌رفتند.

محمدرضا ملکشاهی‌راد عضو مجلس ارتجاع ۲۳ اردیبهشت


مسئولیت فیلترنگ با دولت است نه قوه قضاییه

این فیلترینگ از نظر دولت یا قانونی بوده یا غیرقانونی. دولت نباید روی به سیاسی کاری بیاورد و از قبول مسئولیت شانه خالی کند. دادستان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی است و دولت نمی‌تواند مسئولیت این کار را متوجه قوه قضاییه کند.

نقوی‌حسینی عضو مجلس ارتجاع ۲۳ اردیبهشت


قوه قضاییه در مقابل شکایت مردم مسئول است.

برخی از مردم از تلگرام شکایت کردند و قوه قضاییه هم در این رابطه اقدام لازم را انجام داده است. تلگرام رها شده در هیچ جای جهان

جز ایران نبود. باید پرسید چرا 50 درصد از کاربران تلگرام در جهان در ایران هستند؟ ما با بی در و پیکر بودن تلگرام مخالف بودیم

مدیران تلگرام با دیگر کشورها تعامل و همکاری دارند اما حتی جواب دولت ایران را برای دغدغه‌هایی که وجود دارد نمی‌دهد پس با این شرایط نمی‌توان به تلگرام اعتماد کرد.

غلامعلی جعفرزاده عضو مجلس ارتجاع ۲۳ اردیبهشت


مردم به سمت پیام رسان‌های داخلی نمی روند به دلیل اینکه اعتماد ندارند

بعد از فیلتر تلگرام یک میلیون نفر از این پیام رسان بیرون رفته اند و 44 میلیون نفر همچنان در تلگرام هستند.

هرکسی در این مملکت ادعایی دارد و نمی توان گفت که همه 100 درصد از فرامین رهبری اطاعت می‌کنند. هرکسی برای خودش فرامایشات رهبری را به نوعی تفسیر می کند.

زمانی اعتمادسازی ایجاد می‌شود که بگویند مالک پیام رسان‌های داخلی چه کسانی هستند

من به عنوان یک نماینده مجلس مالک پیام رسان‌های داخلی را نمی‌شناسم چه برسد به خود مردم

مالکین پیام رسان‌های داخلی باید مشخص شود و سپس تضمین بدهند که دخالت نمی‌کنند

کانالی در پیام رسان سروش دارم اما به شدت هوادارانم از این پیام رسان ناراضی هستند و تاکید دارند که به تلگرام برگردم و تاکنون تنها 50 نفر عضو شده اند. مردم از پیام رسان‌های داخلی به شدت گله‌مند هستند.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: