دیکتاتوری آخوندی و خطر تحریم نفتی و قطع درآمدها

دیکتاتوری آخوندی و خطر تحریم نفتی و قطع درآمدها


دیکتاتوری آخوندی و خطر تحریم نفتی و قطع درآمدها

کاخ سفید -۱۴می ۲۰۱۸

دستور رئیس جمهور به وزیران خارجه و خزانه داری و انرژی: تولید نفت در سطح جهانی به اندازه‌یی هست که بتوان صادرات نفت رژیم ایران را به ‌نحوی چشم‌گیر کاهش داد

خبرگزاری رویتر: دستور ریاست جمهوری آمریکا راه را برای محدود کردن صادرات نفتی رژیم ایران بعد از تصمیم واشینگتن برای خروج از توافق اتمی هموار می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا با یک دستور ریاست‌جمهوری خطاب به وزیران خارجه، خزانه‌داری و انرژی این کشور اعلام کرد، تولید جهانی نفت به اندازه‌یی است که می‌تواند جایگزین کاهش چشم‌گیر خرید نفت از رژیم آخوندی بشود.

خبرگزاری رویتر در این خصوص گزارش داد: این دستور راه را برای تلاش‌های ایالات متحده به‌منظور محدود کردن صادرات نفتی (رژیم) ایران بعد از تصمیم واشینگتن برای خروج از توافق اتمی... هموار می‌کند...».

در یادداشت رسمی ریاست جمهوری ایالات متحده به تاریخ 14 می ۲۰۱۸(۲۴اردیبهشت۹۷) آمده است: بعد از بررسی دقیق گزارش‌های ارائه شده به کنگره توسط مدیریت اطلاعات انرژی، از جمله گزارش آوریل 2018 ، و هم چنین بعد از بررسی دیگر عوامل مرتبط مانند شرایط اقتصادی جهانی، افزایش تولید نفت توسط کشورهای مشخص، سطح جهانی نفت ذخیره، و در دسترس بودن ذخایر استراتژیک؛ عرضة نفت و محصولات نفتی از کشورهایی غیر از ایران به قدر کافی وجود دارد و میتواند اجازة کاهش چشمگیر در خرید نفت و محصولات نفتی از (رژیم) ایران توسط مؤسسات مالی خارجی را بدهد.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرده است که به نظارت بر وضعیت از نزدیک ادامه میدهد و وزیر خارجه موظف به انتشار این تصمیم در فدرال رجیستر (روزنامه رسمی) این کشور است.

رویتر در گزارش خود دربارة دستور رئیس جمهور آمریکا، خاطرنشان میکند: «در حالی که دولت ترامپ خود را آمادة برقرار کردن مجدد تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران می‌کند، در دستور صادر شده توسط کاخ سفید در روز دوشنبه گفته شد که تولید جهانی نفت برای دوام‌آوردن در برابر «کاهش چشم‌گیر» صادرات نفتی (رژیم) ایران کافی است.

هدف تحریم‌ها وادار کردن شرکت‌ها و کشورها در سراسر جهان به کاهش واردات نفتی از جمهوری اسلامی است».

رویتر می‌افزاید: تحریم‌ها علیه صادرات نفتی (رژیم) ایران از 4 نوامبر اجرایی میشود تا شرکت‌ها بتوانند (تا آن زمان)، خریدهای خود را کاهش بدهند.

طبق قانون تحریم‌های تصویب شده در سال 2011 ، اداره اطلاعات انرژی در آمریکا... باید هر دو ماه یک‌بار، به کنگره گزارشهایی دربارة تولید جهانی نفت در کشورهایی غیر از ایران ارائه کند.

 تحریم های جدید علیه حکومت آخوندی

سیف رئیس بانک مرکزی رژیم درلیست تحریم وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفت

روز سه‌شنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعلام تحریم‌های جدیدی علیه حکومت آخوندی، رئیس بانک مرکزی رژیم را در لیست تروریستی قرار داد و او را تحریم و لیست‌گذاری کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیة خود اعلام کرد که سیف به انتقال میلیون‌ها دلار به حزب‌الشیطان وابسته به رژیم کمک کرده است. او به عنوان «تروریست جهانی که به‌طور ویژه لیست‌گذاری شده» نام‌گذاری شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین تحریم‌های ثانویه را بر سیف اعمال کرد؛ این بدان معنی ا ست که هرکسی با او تجارت کند، می‌تواند از سیستم مالی آمریکا قطع بشود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر رئیس بانک مرکزی رژیم، علی ترزلی مشاور بخش بین‌المللی این بانک را تحریم و لیست‌گذاری کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «رئیس بانک مرکزی (رژیم) ایران به‌طور مخفیانه میلیون‌ها دلار را به نیابت از نیروی قدس سپاه پاسداران از طریق بانک البلاد مستقر در عراق... منتقل کرده... است... ایالات متحده اجازة سوءاستفادة فاحش (رژیم) ایران از سیستم مالی بین‌المللی را نخواهد داد. جامعة جهانی باید نسبت به تلاش‌های فریبکارانة رژیم ایران برای تأمین حمایت مالی از عوامل تروریست خود، هشیار باقی بماند».

وزارت خزانه‌داری آمریکا دربیانیه خود تأکید کرد: اقدام امروز، استفادة رژیم ایران را از شبکة حیاتی بانکی قطع می‌کند و به دنبال اقدام روز پنجشنبه در مختل کردن شبکة انتقال پول وابسته به نیروی قدس صورت می‌گیرد که میلیون‌ها دلار را از طریق امارات به دست می‌آورد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: