شکست برجام و آتشباری متقابل دو باند حاکم علیه یکدگیر – ۲۵اردیبهشت۱۳۹۷

شکست برجام و آتشباری متقابل دو باند حاکم علیه یکدگیر – ۲۵اردیبهشت۱۳۹۷


گزیده ای از تک و پاتک های دو باند نظام علیه یکدیگر


شکست برجام و آتشباری متقابل دو باند حاکم علیه یکدیگر


 

پس از بیانیة خبرگان ارتجاع که در آن تیم مذاکره کننده متهم به عبور از خط قرمزها شده و از روحانی خواسته شده بود که بابت خسارات برجام از ملت عذرخواهی کند، با بیانیة متقابل دولت روحانی که در آن روی تناقضهای این بیانیه و مواضع دلواپسان دست گذاشته بود، فراتر از یک دوئل بین خبرگان ارتجاع و دولت حسن روحانی، به یک لشکرکشی بین دو باند تبدیل شده. این جنگ و جدال در اولین گام و با موضعگیری شماری از اعضای خبرگان که در آن اعتراض کردند که آنها از این بیانیه خبر نداشته‌اند، یک عقب نشینی را به آخوند جنتی رئیس خبرگان تحمیل کرد و او ناچار شد عنوان این بیانیه را از بیانیة خبرگان به «رئیس خبرگان» تغییر دهد؛ چرا که معلوم شد این بیانیه را جنتی خودش، لابد به دستور خامنه‌ای، نوشته و با حقه‌بازی امضای کل خبرگان را پای آن گذاشته است، اما این طبعاً پایان ماجرا نمی‌تواند باشد و این حکایت همچنان باقی است، اما بد نیست گزیده‌یی از تک و پاتکهای دو باند علیه همدیگر، تا همین جا را، ببینیم و بشنویم:

بیانیة‌ دولت روحانی در جواب بیانیه خبرگان


تناقض‌گویی نکنید

متأسفانه آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند، طلبکارانه به دستاوردهای ملی می تازند و حاضر نیستند به این سوال پاسخ دهند که خسارت‌های تحریم ظالمانه بر ملت ایران چه میزان بوده و برای پیش گیری به موقع از آن خسارت‌ها چه کرده اند؟ آنها هیچ گاه حاضر نیستند از ناتوانی خود در ارائه راه‌های جایگزین برجام سخن بگویند و صادقانه بابت رویکرد غلط و کارشکنی های خود در روند پیشرفت کشور، از ملت عذرخواهی کنند. آنها در تعارضی آشکار، هم دلواپس حضور آمریکا در برجام بوده‌اند و هم شاکی خروج آمریکا از برجام. مدیریت مسئولانه کشور، عرصه تناقض گوئی نیست؛ بلکه نیازمند تصمیم قاطع و عمل شجاعانه است.

سایت حکومتی جهان نیوز ۲۴ اردیبهشت


دولت طلبکار شد/ منتقدان برجام عذرخواهی کنند!

لازم به ذکر است این اطلاعیه از سوی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در حالی صادر شده است که ملت شریف ایران در انتظار عذرخواهی رسمی شخص رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته ای خاصه آقایان ظریف و عراقچی هستند که به علت اعتماد به آمریکا، عدم رعایت برخی خطوط قرمز مطرح شده توسط رهبرانقلاب، عدم اجرای متناظر تعهدات و همچنین ضعف های برجام که منجر به نقض مکرر این سند از سوی شش کشور مقابل و در نهایت خروج بدون هزینه امریکا از این سند شد، ایران اسلامی متحمل خسارات سنگینی گردید.

سایت حکومتی رجا نیوز ۲۴ اردیبهشت


آقای روحانی! به عنوان مسئول مذاکرات نه یکبار که چهاربار باید عذرخواهی کنید

از این‌رو با زیر پا گذاشتن 9شرط رهبر انقلاب، 10شرط شورایعالی امنیت ملی و 9شرط مجلس شورای اسلامی نه تنها حسن روحانی باید از ملت ایران عذرخواهی کند که باید از رهبرانقلاب و دو نهاد دیگر به خاطر ضعف خود در جامه عمل پوشاندن به شرط‌های برجام عذرخواهی کند.

علی مطهری نائب رئیس مجلس ارتجاع ۲۴ اردبیهشت


جناب آقای جنتی

در این نامه از طرفی پذیرفته‌اید که برجام با نظر مقام رهبری امضا شده است و از طرف دیگر از رییس‌جمهور خواسته‌اید که به خاطر خسارت‌های وارده ناشی از برجام از مردم عذرخواهی کند. آیان این دو سخن تناقض و احیانا تعریض ناخواسته به مقام رهبری نیست؟

آیا تکلیف شرعی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مقام رهبری؟ همچنین آیا تکلیف قانونی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مجلس؟

ورود به مسائلی مانند برجام و تعیین تکلیف برای رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی از وظایف آن مجلس نیست، برای جنابعالی آرزوی توفیق الهی دارم.

آخوند منتجب نیا از باند روحانی ۲۴ اردیبهشت


کسانی باید عذرخواهی کنند که در دولت گذشته دنیا را تحریک کردند

این آقایان باید دست از غرض ورزی و نفسانیت بردارند. آنها در شأنیتی قرار گرفته اند که می خواهند نسبت به عالی ترین رکن نظام اسلامی نظر بدهند. آیا به همین شکل مغرضانه می خواهند نظر بدهند؟

من به عنوان یک شهروند و یک دلسوز نظام به نمایندگان خبرگان هشدار می دهم که اجازه ندهند به خاطر موضع گیری های غلطی که بعضی افراد به نام خبرگان انجام می دهند خبرگان آسیب ببیند

سایت حکومتی عصر ایران ۲۴ اردیبهشت


کسانی که می گویند روحانی باید بابت برجام عذرخواهی کند، درباره این سه مورد اندکی اندیشه کنند و پاسخ دهند:سوال اینجاست که چرا حتی یک بار از دولت و رئیس دولتی که مدام بر کشور فاجعه می بارید، نخواستید عذرخواهی کند؟! شما درد کشور دارید یا بازی های جناحی چنین رفتارهای دوگانه و متناقض و دون شأنی را ایجاب می کند؟!حال چرا باید عذرخواهی کنند. آیا به نظرشان باید همان راه قبلی طی می شد تا کشور دچار خفگی نهایی می شد و حالا که این کار را نکرده اند باید عذرخواهی کنند؟

 آخوند هادی غفاری از باند اصلاح طلب ۲۴ اردیبهشت


آنچه مخالفان دولت به اسم حمایت از رهبر انقلاب اسلامی درصدد القای آن هستند، در واقع توهینی به ملت، رئیس جمهوری و رهبری نظام است؛ چرا که درصدد هستند القا کنند در کشور ما تصمیمات مهم و ملی بدون کسب اجازه و نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اتخاذ می‌شود. همه می‌دانیم نمی‌توان تصمیم بزرگی گرفت که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن مطلع نباشند. بر اساس روایت‌های متواتر، گزارش جلسات ایران و 1+5 به مقام معظم رهبری می‌رسید

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: