This browser does not support the video element.

مردم ایران خواستار تغییر رژیم هستند ـ ۲۰دقیقه ـ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت



  • مردم ایران خواستار تغییر رژیم هستند




1 ـ خبرگزاری فرانسه:‌ آمریکا تحریمهایی را علیه شرکتهای خودروسازی و حمل و نقل هوایی که طرف معامله رژیم


ایران هستند اعمال می کند .


2 ـ باقر نوبخت سخنگوی دولت روحانی: «دوستان از پشت به ما خنجر نزنند». ۱۰۰ عضو مجلس ارتجاع از روحانی


خواستند، اجرای توافق هسته‌ای را متوقف کند.


3 ـ ائتلاف عربی: موشک شلیک شده توسط شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران رهگیری و سرنگون شد.


 


  •  نباید اجازه داد آخوندها به سلاح اتمی دست پیدا کنند




سناتور تدکروز کاندیدای سابق ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه در مصاحبه با فاکس نیوز می گوید نباید اجازه داد آخوندها به سلاح اتمی دست پیدا کنند:

تلویزیون فاکس نیوز: نظرتان درمورد توافق اتمی با رژیم ایران چیست؟

سناتور تد کروز: فکر می کنم رئیس جمهور کار کاملاً درستی انجام داد که از توافق با رژیم ایران بیرون کشید. یک سال و نیم گذشته من با پرزیدنت ترامپ صحبت می کردم واز او میخواستم که این مسیر را انتخاب کند و از توافق بیرون بکشد

توافق رژیم ایران که توسط اوباما صورت گرفت فاجعه آمیز بود و بینهایت به آمریکا صدمه زد زیرا اجازه داد میلیاردها دلار مستقیماً برای اصلی ترین رژیم حامی تروریسم برود وحتی بدتر از آن به شیوه ای عمل کرد که تضمین می کرد رژیم ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند.

لغو توافق درست ترین کاری بود که ما باید انجام می دادیم تا تحریم ها را مجدداً اعمال کنیم و از متحدانمان بخواهیم که همین کار را انجام دهند و مطمئن شوند که رژیم ایران هرگز به تسلیحات اتمی دست پیدا نکند

زمانی که توافق اتمی مورد مذاکره قرار داشت سفرایی از کشورهای اروپائی به دفتر من آمده بودند و از من کمک می خواستند و می گفتند دولت اوباما به ما فشار می آورد و ما فکر می کنیم این توافقی احمقانه است و آیا شما می توانید به ما کمک کنید که این فشار آنها را پس بزنیم!

سناتور تد کروز افزود: جای تعجب ندارد که شرکت های اروپایی به پول علاقمندند ولی ما مسئولیتی بزرگتر داریم، آخوندها اگر به سلاح اتمی دست پیدا کنند آن را در آسمان تل آویو یا نیویورک یا لس آنجلس منفجر خواهند کرد و ما نمی توانیم تهدید آنرا بپذیریم.

 


  •  مردم ایران خواستار تغییر رژیم هستند




علیرضا جعفر زاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران درآمریکا در مصاحبه یی با تلویزیون الجزیره تأکید کرد مردم ایران خواستار تغییر رژیم آخوندی هستند. آنها از کشورهای غرب هیچی نمی خواهند تنها می خواهند این خواسته و مقاومت آنها را به رسمیت بشناسد

تلویزیون الجزیره در برنامه ویژه ای به بررسی پیامدهای بیرون کشیدن آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران پرداخت . در این برنامه ابتدا این سؤال مطرح شد که آیا هدف از بیرون کشیدن آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران پیشبرد استراتژی تغییر این رژیم بوده است ؟

تلویزیون الجزیره در این برنامه بخشی از سخنرانی رودی جولیانی در کنوانسیون ایرانیان در واشینگتن را که در تاریخ پانزدهم اردیبهشت ۹۷ با شرکت نمایندگان ایرانیان از ۴۰ ایالت آمریکا برگزار شد منعکس کرد. سپس پیام دونالد ترامپ خطاب به مردم ایران پخش شد که گفت:‌ «می خواهم به مردم ایران که رنج و درد زیادی را متحمل شده پیام بدهم .مردم امریکا در کنار شما ایستاده اند .چهل سال از سلطه دیکتاتوری بر شما می گذرد که یک خلق پرافتخار را به گروگان گرفته» ...

در ادامه این برنامه الجزیره با علیرضا جعفر زاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا گفتگویی انجام داد. وی درباره موقعیت مقاومت ایران گفت:

مقاومت ایران جنبشی است که در داخل ایران حمایت مردمی دارد. حضورش را بعد از به قدرت رسیدن این رژیم حفظ کرده . این حضور به دوران شاه در سال ۱۹۶۵ می رسد زمانی که سازمان مجاهدین خلق ایران تشکیل شد. بعد از آن یک پارلمان در تبعید یعنی شورای ملی مقاومت ایران تشکیل شد. این شورا دارای برنامه ای روشن است مبتنی بر جدایی دین از دولت ، آزادی بیان ، احزاب سیاسی ، برابری میان زن و مرد ، آزادی دین و ایرانی بدون سلاح اتمی . این جنبش کاملا مستقل است.این جنبش خواهان جنگ نیست. ما می گوییم نیازی نداریم آمریکایا هر کشور دیگری بجای ما بجنگد. نیازی به پول و سلاح آنها و هر چیز دیگری نداریم. چیزی که می خواهیم این است که آمریکا یا سایر کشورها واقعیت های روی زمین را فهم کنند. این واقعیت را فهم کنند که مردم ایران خواهان تغییر اند .واقعیتی که نمی توان آنرا انکار کرد این است که مردم ایران هر روز در خیابانها علیه این رژیم تظاهرات می کنند .

 


  •  دکتر ولید فارس: در ایران یک اپوزیسیون قدرتمند وجود دارید




دکتر ولید فارس مشاور سابق سیاست خارجی در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ می گوید دو اهرم قوی علیه رژیم ایران وجود دارد. سیاست آمریکا علیه این رژیم و وجود یک اپوزیسیون قدرتمند در ایران .

متحدان اروپایی ما که در توافق اتمی با رژیم ایران شرکت داشته اند با یک مشکل بزرگ مواجهند.

شرکتهای چند ملیتی که در کنار دولت اوباما روانه ایران شدند منافع اقتصادی بسیاری داشتند.

دولت ترامپ آنرا تغییر دارد زیرا این توافق علیه منافع امنیت ملی ما و علیه منافع ملی دوستانمان است.

کشورهای اروپایی می دانند شرایط منطقه تغییر کرده و اعراب و کشورهای مسلمان اکنون در حال مقابله با رژیم ایران هستند. در داخل ایران هم شما یک اپوزیسیون قدرتمند دارید و این تظاهرات ها را داشتید برای همین اروپاییان می دانند که زمان زیادی برای معامله با رژیم ایران ندارند برای همین است که می خواهند منافعشان را حفظ کنند.

اما انتخاب بین آمریکا و رژیم ایران موضوع را پیچیده تر خواهد کرد.

انتخاب بین رژیم ایران از یک طرف و آمریکا و خلیج فارس و کشورهای عربی از طرف دیگر برای اروپاییان بسیار سخت است.

 


  •  ناتوانی رژیم ایران در جنگ سوریه




درحالی که رژیم ایران در سوریه مورد تهاجم گسترده قرار گرفته است حسن روحانی می گوید رژیم ایران تنش های جدید در خاور میانه را نمی خواهد.

رژیم ایران مدعی است در سوریه پایگاه نظامی ندارد

فایز الدویری تحلیل گر نظامی اردنی به العربیه گفت :

اظهارات رژیم ایران با اظهاراتی که در گذشته داشته است در تناقض است

آنها می گفتند کنترل چهار پایتخت عربی را در دست خود دارند که مهمترین آنها سوریه است

آنها اظهارات زیادی هم داشته اند و می گفتند می بایست از رژیم اسد حفاظت کرد. این رژیم توافقنامه های اقتصادی با رژیم اسد دارد ، سرمایه گذاری های بسیار بزرگی در سوریه کرده و از سال ۲۰۱۱ این رژیم نیروهای بسیار زیادی را به سوریه اعزام کرده است .این اعزام نیرو از مشاوران نظامی شروع شد و به سطح فرماندهی نظامی رسید . مثلا در ساختمان شیشه ای در فرودگاه دمشق فرماندهی نظامی رژیم ایران مستقر است.

حضور نظامی این رژیم در سوریه بسیار گسترده است . ما بعنوان کسانی که رویدادهای سوریه را دنبال می کنیم محل پایگاههای نظامی رژیم ایران در سوریه را می شناسیم و در مورد این پایگاهها صحبت های زیادی کرده ایم و گفته ایم رژیم ایران در سوریه دست کم ۱۰ پایگاه نظامی دارد و این پایگاهها در روی نقشه ویکی مپ هم دیده می شوند

این که رژیم ایران در حال حاضر انکار می کند پایگاه نظامی در سوریه دارد به این دلیل است که توان مقابله با اسرائیل را ندارد

این رژیم در فرودگاه تیفور هواپیماهای بی سر نشین دارد. به سوریه موشک های زمین به زمین و زمین به هوا منتقل کرده ولی با این توان نظامی قدرت مقابله با نیروی هوایی اسرائیل را ندارد

 


  •  خروج آمریکا از برجام باعث تغییر ژئوپلتیک منطقه خواهد شد




سناتور جوزف لیبرمن خروج آمریکا از برجام را گامی در مسیر درست و در راستای برقراری ثبات در خاورمیانه و آسیا دانست.

سناتور جوزف لیبرمن در مورد توافق هسته‌ای با رژیم ایران مصاحبه یی با بریت‌بارت انجام داد و اعلام کرد تصمیم رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در روز سه‌شنبه که ایالات‌متحده در حال خروج از این قرارداد است، «کاملاً شجاعانه» بود.

لیبرمن به سردبیر بریت‌بارت گفت: " من فکر می‌کنم این یک چیز عالی است " من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور تصمیم درست را گرفت. ."

سناتور جوزف لیبرمن که هم اکنون در هیات مشاور موسسه گیت استون Gatestone و رئیس سازمان اتحاد علیه ایران هسته یی است, گفت رئیس‌جمهور سابق " باراک اوباما " تمام اهرم‌های خود را از دست داد و فقط درجا زد- به جای اینکه برنامه سلاح‌های هسته‌ای رژیم ایران را متوقف نماید.

سناتور لیبرمن گفت : " این کاری که رئیس جمهور ترامپ انجام داد در راستای منافع ایالات‌متحده انجام داد. "

وی این ادعا را که خروج ترامپ از توافق با رژیم ایران مذاکرات با کره شمالی را تهدید خواهد کرد،‌رد کرد.

سناتور لیبرمن گفت من فکر می کنم تصمیم ترامپ می‌تواند منجر به تغییر قابل‌توجه در ژئوپلتیک منطقه شود.

وی افزود: : " ما در موقعیتی هستیم که ثبات واقعی ایجاد کنیم و سطح تهدیدات را هم در آسیا و هم در خاورمیانه کاهش دهیم ، و این یک دستاورد عظیم است. "...

 


  •  دلایل بیرون کشیدن آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران




ابراهیم آل مرعی تحلیلگر سیاسی از ریاض به تلویزیون العربیه گفت: خروج آمریکا از توافق اتمی گامی درست در مسیر درست است. باید حق غنی سازی اورانیوم در داخل کشور از رژیم ایران سلب شود.

ابراهیم آل مرعی : از ابتدای امضای توافق اتمی با رژیم ایران پنج حفره اصلی در این توافق وجود داشت . عربستان سعودی از زمانیکه این توافق امضا شد از آن استقبال کرد و انتظار داشت ببیند بعد از اینکه مجازاتها از روی رژیم ایران برداشته شد این رژیم چه برخوردی خواهد داشت . این رژیم با پولهایی که بدست آورد از شبه نظامیانش حمایت کرد تا در کشورهای عرب پیشروی کند . این پنج حفره چه بود ؟ حفره هایی که خطرناک بود و امکان نداشت که نسبت به آنها سکوت کنیم .

اولا این توافق، برنامه اتمی رژیم ایران را متوقف نکرد بلکه برنامه اتمی رژیم را به تاخیر انداخت . آنها صحبت از میزان ذخیره اورانیوم صحبت می کردند نه از بین بردن آن . آنها در مورد کاهش سانتریفوژها صحبت کردند نه از بین بردن آنها . از میزان غنی سازی صحبت کردند نه از پایان غنی سازی . دونالد ترامپ به روشنی گفت که برنامه اتمی رژیم ایران در دوره گذشته متوقف نشده است .

سومین موضوع این است که سایتهایی وجود دارند که مشمول بازرسی نمی شوند و رژیم ایران اجازه نداد که تیم بازرسی وارد این سایت ها شوند.

چهارم اینکه این توافق شامل موشک های بالستیکی نمی شود و مانع حمایت رژیم ایران از تروریسم و شبه نظامیان مسلحش نمی شود . این پنج حفره ای است که آمریکا و عربستان سعودی روی آنها ایستاده اند

چرا کشورهای اروپایی نمی خواهند که از این توافق بیرون بیایند ؟ کشورهای اروپایی منافع خودشان را دارند و بدنبال حفظ منافع خودشان هستند . آنها منافع اقتصادی را به صلح و امنیت جهان ترجیح می دهند

ولیعهد عربستان وقتی که به فرانسه سفر کرد گفت نمی خواهیم اروپا در خاورمیانه اشتباه مرتکب شود و سیاست مماشاتی را در پیش بگیرد به جنگ دوم جهانی منتهی شد

به این دلیل عربستان سعودی و آمریکا و تمامی کشورهایی که بدنبال صلح و ثبات هستند تمایل دارندکه این توافق مجددا نوشته شود تا این پنج حفره پر شود. همه ما بدنبال صلح هستیم . تصمیم ترامپ راه حل نهایی نیست بلکه یک گام صحیح به سوی مقصدی صحیح است

 


  •  مجازات رژیم ایران برای تسلیم شدن آن




دانیل کوچس تحلیلگر امور ایران می گوید مخاطب دونالد ترامپ مردم ایران بودند. او گفت از این مردم حمایت می کند:

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عصر سه‌شنبه در جریان سخنرانی که ۱۱ دقیقه طول کشید، اعلام کرد کشورش از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی خارج می‌شود و تحریم‌هایی که در چهارچوب این توافق لغو شده بودند را بار دیگر علیه تهران به اجرا می‌گذارد.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرد طی سه تا شش ماه ، مجازات بر داد و ستد های بانک مرکزی ایران و مؤسسه های مالی و بخش انرژی رژیم ایران را شروع خواهد کرد. مجازاتهای آمریکا شامل اقتصاد ایران در بخش فلزات ، فروش آلومینیوم و فولاد نیز خواهد شد

از طرفی حسن روحانی رئیس جمهور رژیم گفت توافق اتمی انجام شده یک توافق بین المللی است که شورای امنیت آنرا تایید کرده و توافقی دوجانبه میان ایران و آمریکا نبوده است .

دانیل کوچس عضو مؤسسه هریتیج به اسکای نیوز گفت فکر می کنم که دولت آمریکا با این تصمیم می گوید توافقی که در دوره دولت قبلی امضا شده شکست خورده و وعده هایی که در مورد توقف پروژه های اتمی رژیم ایران داده بود عملی نشد بنابر این چنین توافقی از نظر دولت ترامپ بد است . ترامپ عقیده دارد که می توان با مهار رژیم ایران و مجازات او به توافق بهتری دست یافت. رژیم ایران در یمن اقدامات بی ثبات کننده انجام می دهد همین کار را در سوریه انجام می دهد. همچنین در مرزهای اسرائیل حضور دارد و درگیریهایی دارد . رژیم ایران از تروریسم حمایت می کند به این دلیل دولت ترامپ تلاش کرد رژیم ایران را مهار کند بر روی اقتصاد و ارز آن فشار بیاورد و مجازاتهای بیشتری را طی ۱۸۰ روز علیه این رژیم اعمال کند .این مجازات ها بر روی سرمایه گذاری ها در ایران و سایر نقاط جهان تاثیر دارد . این باعث فشار زیادی بر روی رژیم ایران خواهد شد .طی ماههای گذشته اعتراضات زیادی را در ایران مشاهده کرده ایم. دونالد ترامپ مردم ایران را مخاطب قرار داد و به آنها گفت شما قربانیان رژیم ایران هستید و آمریکا به شما کمک می کند و تمام تلاشهایمان را می کنیم که از شما حمایت کنیم.

 


  •  گوههای گریان در گرجستان




پارک ملی میترالا در ۴۰ کیلومتری باتومی،‌ مرکز استان خودمختار آجارا در گرجستان قراردارد. این پارک ملی در ارتفاع ۱۵۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد.

میزان رطوبت در اینجا بالا و هوا تازه و با طراوت است. این منطقه به‌خاطر گونه‌های مختلف گیاهان و جانوارن نادرش جزء مناطق حافظت شده به حساب می‌آید.

پارک ملی میترالا یکی از پرباران ترین مناطق گرجستان است. یک راهنمای گردشگری می‌گوید:‌ «میترالا به خاطر هوای ابری و بارش باران ریز به کوه گریان معروف است»

 


  • ارس حبیب رئیس اطلاعات احمد چلبی مورد تحریم خزانه داری آمریکا




ارس حبیب رئیس اطلاعات احمد چلبی که اطلاعات خانمانسوزی را برای حمله به عراق به جرج بوش داد، توسط خزانه داری آمریکا تحریم شد. وی رئیس بانک البلاد عراق است که از طریق بانک مرکزی رژیم ایران میلیونها دلار را برای حزب الله لبنان تأمین مالی می کرد

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: