اعتراف وزیر ارتباطات رژیم به شکست فیلترشکن

اعتراف وزیر ارتباطات رژیم به شکست فیلترشکن


وزیر ارتباطات کابینه آخوند روحانی به شکست طرح فیلترشکن رژیم اعتراف کرد و گفت:‌


کاربران شبکه‌های اجتماعی در برابر دستور قضایی مقاومت می‌کنند.

آذری جهرمی، روز چهارشنبه 26اردیبهشت 97 در حاشیه جلسه هیأت دولت آخوند روحانی گفت:

«متاسفانه آنچه که بر اساس شواهد مشاهده می‌کنیم کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال مقاومت در برابر دستور قضایی هستند و این موضوع باعث شده که متاسفانه تهدید بسیاری در فیلترشکن‌ها داشته باشیم.

وزیر ارتباطات کابینه آخوند روحانی گفت:


«مقابله با فیلترشکن‌ها کار ساده‌ای نیست؛ چرا که هم تنوع زیادی در این فیلترشکن‌ها وجود دارد و هم تعداد آنها بسیار است و مکانیزم‌هایی که به کار می‌برند نیز به شدت پیچیده است.

بنابر اعلام وزارت ارتباطات رژیم تلگرام در ایران تا هفته پیش چهل و شش میلیون کاربر داشت که فقط "یک میلیون نفر" بعد از مسدودسازی این پیام رسان، آن را از تلفن خود پاک کرده‌اند.

خاطرنشان می شود وزیر ارتباطات کابینه آخوند روحانی از برنامه رژیم برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها خبر داده و مدعی شده بود که فیلترشکن‌ها نوعی باج‌افزارند و از آن‌ها می‌توان استفاده‌های ضدامنیتی کرد.

او گفته بود نیروهای برانداز به فیلترشکن‌ها علاقه دارند. جهرمی همچنین اعتراف کرد که دستور مقابله با فیلترشکن‌ها از سوی آخوند روحانی صادر شده است.

وزیر ارتباطات کابینه آخوند روحانی گفت:


«اقدام شرکت زیرساخت این است که با فراگیری و استفاده از فیلترشکن‌ها، تحت دستوری که رییس جمهور دادند و در چارچوبی که شورای عالی فضای مجازی ارایه داده و منطق هم دارد،

نباید اجازه دهد فضای کشور پر از باج‌افزار شود و باید جلو اینها گرفته شود.

به همین دلیل این حرکت برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها آغاز شده و طبق قانون هم بوده است و مشکل مقرراتی درباره این مساله وجود ندارد.

جهرمی مدعی شده که فیلترشکن‌ها اثرات مخرب امنیتی دارند و تاکید کرد: «فراگیر شدن فیلترشکن‌ها مطلوب کسانی است که همواره به دنبال براندازی کشور بودند و این مطلوب نیست.»

وزیر ارتباطات کابینه آخوند روحانی تلاش رژیم برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها را امری قانونی دانسته و اعلام کرده بود که هیچ مشکل مقرراتی درباره مسدود کردن فیلترشکن‌ها وجود ندارد.

لازم به یادآوری است چند ساعت بعد از تصمیم وزیر ارتباطات کابینه آخوند روحانی برای بستن فیلترشکن ها،

کاربران ایرانی در فضای مجازی به این اقدام رژیم اعتراض کردند. برخی کاربران آذری جهرمی وزیر ارتباطات آخوند روحانی را «جلاد سایبری» نامیدند
لطفا به اشتراک بگذارید: