در خاطره روزها ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷- ۱۷ مه

در خاطره روزها ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷




[caption id="attachment_115239" align="alignleft" width="250"]مرگ ۳۰ تن در سانحة هوایی مرگ ۳۰ تن در سانحة هوایی[/caption]

۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۰-۱۷مه مرگ ۳۰ تن در سانحة هوایی 


هواپیمایی که حامل وزیر راه و ترابری و هفت تن ازاعضای مجلس رژیم آخوندی بود سقوط کرد. سازمان مستقلی به‌نام «ای ا سی ارا» که دربارهٌ سوانح هوایی تحقیق می‌کند با صدور اطلاعیه‌یی این حادثه را اقدامی خرابکارانه و از پیش طراحی شده اعلام کرد.







[caption id="attachment_115240" align="alignleft" width="250"]ترور مجاهدین در بغداد ترور مجاهدین در بغداد[/caption]

۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۴-۱۷مهترور مجاهدین در بغداد


تروریستهای یک شبکه اجیر شده رژیم آخوندی به یک خودرو مجاهدین خلق حامل پنج سرنشین در منطقه شَعب بغداد، آتش گشودند و دو مجاهدخلق به‌شهادت رساندند. شهید «عفت حداد» عضو شورای ملی مقاومت ایران و «فرشته اسفندیاری» از مسئولان ستاد تبلیغات مجاهدین و گوینده صدای مجاهد بود.







[caption id="attachment_115241" align="alignleft" width="250"]ساخت تونل کندوان ساخت تونل کندوان[/caption]

۲۷ اردیبهشت«۱۳۱۷ خورشیدی»۱۷مه ساخت تونل کندوان


ساخت تونل کندوان در این روز به پایان رسید. ساخت این تونل به طول ۱۸۸۳ متر در ارتفاع ۳۰۳۰ متری کوههای البرز ۳ سال طول کشید. این تونل پر ترافیک، فاصله رفت و آمد تهران با ساحل دریای مازندران را به طور قابل ملاحظه یی کوتاه کرد.







[caption id="attachment_115242" align="alignleft" width="250"]رفع تبعیض از سیاهان آمریکا رفع تبعیض از سیاهان آمریکا[/caption]

۲۷ اردیبهشت -۱۷ مه «۱۹۵۴ میلادی» رفع تبعیض از سیاهان آمریکا


دیوان عالی آمریکا با صدور حکمی جدا بودن مدارس سیاهان و سفیدپوستان را خلاف قانون اساسی اعلام کرد. تا این تاریخ سیاهان اجازه حضور در مدارس سفید پوستان را نداشتند در حالیکه در قانون اساسی ایالات متحده صریحاً بر آموزش و پرورش یکسان و رایگان و اجباری در دورههای ابتدایی و متوسطه برای تمامی آمریکاییان تأکید شده است.







[caption id="attachment_115245" align="alignleft" width="250"]اشغال بلژیک اشغال بلژیک[/caption]

۲۷ اردیبهشت -۱۷ مه «۱۹۴۰ میلادی» اشغال بلژیک


آلمان نازی با تصرف بروکسل، اشغال بلژیک را تکمیل کرد. پس از اشغال بلژیک، بسیاری از بلژیکی‌ها به نیروهای مقاومت پیوستند اگرچه برخی نیز به همکاری با آلمان‌ها پرداختند. بیشتر خاک بلژیک بین سپتامبر تا اکتبر ۱۹۴۴ به دست متفقین آزاد شد.









لطفا به اشتراک بگذارید: