بررسی مذاکرات دولت آخوند روحانی با اروپا – ۲۷اردیبهشت۱۳۹۷

بررسی مذاکرات دولت آخوند روحانی با اروپا – ۲۷اردیبهشت۱۳۹۷


نگاهی به اظهارات نمایندگان مجلس ارتجاع در این باره


 

در جلسة علنی روز چهارشنبة مجلس ارتجاع چند تن از نمایندگان دو باند در موافقت و مخالفت با مذاکراتی که دولت روحانی در حال حاضر با اروپا پیش می‌برد صحبت کردند. از آن میان اظهارات یکی از نمایندگان باند روحانی به نام الیاس حضرتی به نکتة مهمی اشاره می‌کند و به باند مقابل هشدار می‌دهد. اظهارات او را می‌شنویم:

الیاس حضرتی ـ مجلس ارتجاع 26 اردیبهشت


برخلاف برخی از جریانهای تندرو در داخل, دشمنان واقعی ملت متوجه بودند که ایران در پروژه برجام چه کار بزرگی را به سرانجام رسانیده است و به همین دلیل تمامی تلاش خود را مصروف ناتمام گذاشتن اون کردند, ترامپ و حامیان جنگ طلب او در درون هئیت حاکمه امریکا نتانیاهو و صهیونیستهای پر نفوذ حامی اسرائیل در آمریکا, ارتجاع ثروتمند عربی و جوانان خامی که در عربستان به قدرت رسیدندو جریانهای ضد انقلاب ایرانی در خارج از کشور در یک ائتلاف آشکار در کنار هم قرار گرفتند تا در مرحله اول جمهوری اسلامی را از نتایج اقتصادی و سیاسی برجام برخوردار نشود و در مرحله بعد این توافق جهانی با خروج آمریکا تضعیف شود و در آخرین مرحله کاری کنند که ایران هم ختم برجام رو اعلام کند و همه چیز به شرایط قبل از برجام برگردد, آگاهی ما از این برنامه دشمنان ایجاب میکند که عجولانه و از سر شور و احساس در اینباره عمل نکنیم و هیچ فرصتی را که برجام برای ایران فراهم کرده است مطابق میل ترامپ و نتانیاهو از دست ندهیم.

سوم- در شرایط کنونی تلاش برای حفظ توافق برجام بدون حضور آمریکا یک هدف مهم برای جمهوری اسلامی ایران میتواند باشد.

بنابراین نباید با اقدامات عکس العملی و بدون پشتوانه کارشناسی بی اعتبار شود بر همین اساس باید مذاکره با پنج کشور باقیمانده برجام برای گرفتن تضمین لازم برای وفاداری اونها به مفاد برجام با تدبیر ادامه یابد.

حتی اگر کشورهای اروپایی در کنار آمریکا قرار بگیرند و دستاورد جمهوری اسلامی از برجام ناچیز باشد باز هم باید تعلیق تعهدات را جایگزین خروج از برجام کرد

متاسفانه بی تدبیریهای مداوم باعث شد که برخی از مردم اساسا از ایجاد تحولات مثبت در درون مایوس شوند و نگاه خود را به بیرون از نظام معطوف کنندما اصلاح طلبان درون حکومت این رویه را برای آینده نظام و حیات سیاسی کشور خطرناک میدانیم و به صاحبان قدرت و مسئولان در حکومت هشدار میدهیم[ تذکر پایان وقت ] که رویه موجود را اصلاح کنند و مردم را نسبت به انتقال تغییرات مثبت در درون نظام امیدوار نگه دارند و اصلاح طلبان وفادار به نظام را به بیرون از نظام سوق ندهند چقدر بی هنرند کسانی که با دست خود از دوست, دشمن میسازند.

یکی دیگر از نمایندگان باند روحانی در دفاع از برجام، نمونة تکان دهنده‌یی را از یک خسارت هنگفت اقتصادی فاش می‌کند، اما نکتة مهمترش حرفی است که راجع به قدرت‌نمایی‌های رژیم دربارة هلال شیعی و نقش قاسم سلیمانی زده و امروز تمام آن قدرت نماییها گلوگیرش شده است.

جلال میرزایی نماینده ایلام:


ما در اداره کشور با دو دیدگاه مواجهیم که یکی می گوید رویکردش با توجه به ظرفیتهای داخلی است و دیگری رو متهم میکنه که یعنی دولت واصلاح طلبان رو متهم میکنه که به این ظرفیتها بی توجه هستند و دل به دشمن بسته اند.

جای تاسف است که ما در ارتباط با مسایل و مشکلاتی که پیش میاد نظرات کارشناسی رو مورد توجه قرار نمی دهیم و طیف منتقد دولت میاد این روزها (نامفهوم) می کنه به تجربه برجام, عرض بنده این استکه نگاهی به تجربه تحریمها هم بیندازیم ما در دوره تحریم بعد از اینکه بحث تحریمهای بانکهای ایران پیش آمد

دولت وقت آمد بخشی از ذخایر ارزی کشور رو آمدند گفتن تبدیل به شمش طلا کنیم, امدند از طریق امثال رضا ضراب بخشی از دلارها و یورو را شمش طلا کردن هر انس طلا رو خریدند 1700 دلار بعد که تحریم شدیم همین شمش طلا رو دوباره از طریق امثال رضا ضراب فروختند هر انسی به 1200 دلار, یعنی ما هر انسی طلا چیزی حدود 500 دلار متضرر شدیم.

ما در ارتباط با مسله تحریم چه دستاوردی داشتیم تجربه برجام نشان میده که ما در دوره تحریم صادرات نفت ما 900 هزار بشکه روز و الان رسیده به 2میلیون 400 هزار بشکه ما جلسه کمیسیون هفته گذشته بازدیدی از جزیره خارک داشت مسئولین نفتی تاکید می کردند که آقا اجازه ندهید دوباره تحریم برقرار بشه چون چاههای نفت آسیب جدی می بینه.

خدمتتون عرض کنم که برخی استدلال می کنند که خروج آمریکا از برجام دست ایران را باز میگذاره استناد می کنند به سخن فلان رسانه و مقام غربی و خاطرم هست که این بحث هلال این بحث شبیه به بحث هلال شیعی و اینهاست, بحث هلال شیعی و مقاومت رو اولین بار برخی از مقامات و رسانه های غربی مطرح کردند این هم با هدف دامن زدن زدن به شیعه هراسی است برای اینکه نفوذ ما را در منطقه محدود بکنند.

بحث اینکه اقای سردار سلیمانی کدام پایتخت ها رو اداره می کنه این برای اولین بار همه رسانه ها و مقامات غربی مطرح کردند ما هم یواش یواش دنبال این خط خبری رفتیم ادامه اش دادیم که این نشانه قدرت ماست.

برادران عزیز, دوستان ارجمند ما متوجه دامهایی که غربیها و رسانه های غربی برای ما درست می کند باید باشیم فریب این نوع استمدادها رو نخوریم که مضر به منافع و امنیت ملی ماست.

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: