پیامدهای بیانیه خبرگان نمودی از عمق بحران درونی رژیم – ۲۷اردیبهشت۱۳۹۷

پیامدهای بیانیه خبرگان نمودی از عمق بحران درونی رژیم – ۲۷اردیبهشت۱۳۹۷


نگاهی به اظهارات مهره های نظام مندرج در رسانه های رژیم


 

دعوایی که با انتشار بیانیه‌یی به اسم خبرگان (که البته بعدا به بیانیة رئیس خبرگان تغییر نام داد) شروع شد و با بیانیة‌ متقابل دولت روحانی به مدار جدیدی ارتقا پیداکرد، هنوز ادامه دارد و عمیقتر هم شده است. چرا که این دعوا در عمق در واقع دعوای میان خامنه‌ای و روحانی است، خود خامنه‌ای این دعوا را به منظور در بردن خودش از مسئولیت شکست برجام، با این عبارت تیم مذاکره کننده زحمت کشیدند، عرق ریختند، اما نتوانستند؛ کلید زد و بقیه کار را که شکستن کاسه کوزه بر سر روحانی بود، به عهدة گماشته‌هایش از جمله جنتی گذاشت. اما در ادامة این دعوا، باند روحانی پای خامنه‌ای را، با بیانهای مختلف به میان می‌کشند. توجهتون رو به گزیده‌یی از این اظهارات و مطالب جلب می‌کنم:

آخوند روحانی ۲۶ اردیبهشت


آمریکا از برجام خارج شده؛چه کسی باید ملامت شود، این تذهبون؟

امام در ۲۹ آبان ۶۵ فرمود

«هیچ توقع نداشتم که در این زمان که باید فریاد بزنند سر آمریکا، فریاد می‌زنند سر مسئولین‌مان» چه شده است؟

امروز روزی نیست که همدیگر را پای میز سوال ببریم، البته ممکن است چنین فرصتی بعداً پیش بیاید که بسیار از آن استقبال می‌کنیم، اما در زمان کنونی همه باید در برابر فشارهای آمریکا، متحد باشیم.

آخوند میبدی از باند روحانی ۲۶ اردیبهشت


بیانیه مجلس خبرگان زیبنده نظام نبود/ بنا به عذرخواهی باشد خیلی‌ها باید عذرخواهی کنند

ما باید دولت را تشویق کنیم که راه را ادامه دهد و اوضاع را مدیریت کند مطرح کردن عذرخواهی بابت برجام تحقیر دولت است.

عده‌ای چون دولت متبوع خودشان بر سرکار نیامد برجام ستیزی می‌کنند، این کار یک جنایت و ظلم در حق کشور است

باید دولت را تشویق کنیم که از بحران عبور کند نه این که با چنین بیانیه‌هایی فرصت دست دشمنان بدهیم .

آخوند مسیح مهاجر از باند روحانی ۲۶ اردیبهشت


از قدیم گفته‌اند حرمت امامزاده را باید متولی نگهدارد" ورود برخی نهاد‌های حکومتی به مسائلی که از وظایف آن‌ها نیست

انتقاد حق همه است، ولی اینکه در بیانیه رسمی یک نهاد مهم حکومتی از رئیس‌جمهور خواسته شود از مردم به خاطر انعقاد برجام، که یک پیمان مورد تایید کل نظام است، عذرخواهی کند نه تنها انتقاد نیست بلکه بوی انتقام می‌دهد. "

آخوند کعبی عضو خبرگان ارتجاع ۲۶ اردیبهشت


خروج امریکا از برجام، خط بطلانی بر دیپلماسی سازش بود

هیاهو و جشن‌های صورت گرفته عده‌ای در زمان توافق برجام نشان از آن دارد که به سراب اعتماد کرده بودند و این سراب نشان داد که نباید به امریکا و قراردادهای خارجی امیدوار شد. از این رو دیپلماسی انقلابی باید جایگزین دیپلماسی سازش شود.دولتمردان باید از بدعهدی امریکا درس گیرند و تضمین‌های جدی از کشورهای اروپایی اخذ کنند

آخوند احمد خاتمی عضو خبرگان ارتجاع ۲۶ اردیبهشت


این بیانیه مربوط به مجلس خبرگان رهبری نبود و حتی به هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری هم ارتباطی ندارد و این بیانیه‌ای است که آیت الله جنتی از جایگاه ریاست مجلس خبرگان با سربرگ رئیس مجلس خبرگان صادر کرده است ولی در رسانه‌ها منعکس شد که این بیانیه مربوط به مجلس خبرگان رهبری است که این انعکاس درستی نبود.

برخی افراد به دنبال تخریب خبرگان بودند تا بیانیه‌ای که از سوی این نهاد نیست به نام آن تمام کنند و سرمایه نظام را بکوبند.

 آخوند حوزه مسعودی خمینی ۲۵ اردیبهشت


چرا بایستی فردی مثل آقای جنتی بردارند و چنین چیزی را بگویند و چنین اطلاعیه‌ای را منتشر کنند؟ که در نتیجه مردم ما، و همه دنیا بگویند، پس معلوم می‌شود که در داخل کشور ایران و بین سران کشورمان، اختلافاتی شدید هست که آقای جنتی این جور حرف می‌زنند

باید به آقای جنتی گفت که شما در کلمات‌تان مواظب باشید؛ و فکر کنید که چه دارید حرف می‌زنید و چه می‌گویید و الا اگر مواظب نباشید، سوءاستفاده‌هایی که دارد از سخن‌های این چنینی می‌شود کاملا مشخص است. "

سایت حکومتی بهار ۲۶ اردیبهشت


این روزها از جمله سخت‌ترین روزهایی است که ایرانِ ما تجربه کرده است. بدیهی‌ترین موضوع در چنین روزهایی حفظ وحدت و انسجام است و آنان که در پی تفرقه و نفرت‌پراکنی هستند به خوبی نسبت دور خود با منافع ملی را نشان می‌دهند. امید است نهادهای تاثیرگذار و مهمی همچون مجلس خبرگان تحت‌تاثیر مشاوران تندرو قرار نگیرند و به آشفته‌سازی ایران کمک نکنند. سکوت مسئولان دیپلماسی در برابر توهین‌ها و تهمت‌ها در این پنج سال تنها به دلیل حفظ وحدت و منافع ملی بوده است، که اگر جز این بود نه از تاک نشان می‌ماند و نه از تاک‌نشان

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: