زمزمه استیضاح و عزل روحانی در رژیم – ۲۸اردیبهشت۱۳۹۷

زمزمه استیضاح و عزل روحانی در رژیم – ۲۸اردیبهشت۱۳۹۷


عذرخواهی روحانی به خاطر برجام


 

نگاهی به اظهارات مهره ها و رسانه های نظام

در ادامة دعوای بیانیة خبرگان که در آن ضرورت عذرخواهی روحانی به خاطر برجام مطرح شده بود، اکنون زمزمه‌های ضرورت استیضاح روحانی در مجلس و رأی عدم کفایت او بیش از پیش به گوش می‌رسد. باند روحانی هم در مقام دفاع روی دو عنصر تأکید می‌کنند، یکی این که برجام حاصل کار همة نظام و مشخصاً خامنه‌ای است و دیگر این که الان که رژیم درگیر مذاکرات آشکار و پنهان با اروپاست وقت مناسبی برای بیان این حرفها نیست و موقعیت نظام را در این مذاکرات تضعیف و آسیب‌پذیر می‌کند. نگاهی داریم به گزیده‌یی از این گونه اظهارات و مطالب.

 

حسین الله کرم از مهره های خامنه ای ۲۷ اردیبهشت


روند عدم کفایت و استیضاح رییس‌جمهوری از طریق مجلس صورت می‌گیرد و به طور قانونی بعد از این روند است که رهبری حمایت و امضای خود را پس می‌گیرد و عدم کفایت را امضا می‌کند.البته یک بار در زمان بنی صدر پیش از اینکه عدم کفایت او به عنوان رییس‌جمهوری از سوی مجلس محرز شود امام مسوولیت و جانشینی فرماندهی کل نیروهای مسلح را از بنی‌صدر گرفت. این اتفاق کاهش حمایت بود که چون یک بار رخ داده همچنان به لحاظ تاریخی در هر زمان دیگری ممکن است اتفاق بیفتد. البته امیدوار هستم هرگز حمایت رهبری از دولت برداشته‌نشود چرا که ما نیازمند انسجام و وحدت هستیم. به هر روی الان بحث تضمین از اروپا از سوی رییس‌جمهوری مطرح است. ایشان ١٢ سال پیش هم با اروپاییان به تیجه نرسید اما بعد از آن برای برداشتن تحریم‌ها اروپا با امریکا همراه شد. بعدها آقای روحانی مذاکره با کدخدا را مطرح کرد به این مفهوم که اگر سال ٨٢ با اروپا به نتیجه نرسیده تصور این بود که اروپا رعیت است و می‌توان با امریکا به عنوان کدخدا مذاکرات را پیش ببرند که البته این‌بار کدخدا توافق را به هم زد. بنابراین اگر روحانی نتواند تضمین‌های لازم را از اروپا بگیرد باید برجام را آتش زد و موضوعی که مطرح کردید (یعنی استیضاح و عدم کفایت) رخ می‌دهد و در واقع می‌تواند حمایت‌ها برداشته‌شود.اگر مجلس به وظیفه خود عمل نکند مردم آن را جبران خواهند کرد چرا که مجلس هم متشکل از نمایندگان مردم است و اگر آنها از وظایف خود عدول کنند مردم وارد عمل می‌شوند.

 

الیاس حضرتی عضو مجلس ارتجاع ۲۷ اردیبهشت


الان موقع تضعیف فرماندهان دیپلماتیک و اقتصادی در این جنگ تن به تن نیست شاید در نحوه اداره دولت و‌مجلس انتقاداتی باشد که باید قطعا طرح شوند و کسی جلو انتقادات را نگرفته است ولی در این جنگ تمام عیار باید منافع ملی بر همه چیز ترجیح داده شود.همه باید در کشور به این فهم وشعور برسند که در حال حاضر زمان اعلام پشتیبانی از آقای ظریف و دستگاه دیپلماسی است چراکه وی در حال انجام مذاکرات کمر شکن و سنگینی با اروپایی هاست.اینکه عده ای برجام را متعلق به رئیس جمهور بدانند و وی را به باد انتقاد بگیرند درست نیست و آنها دچار اشتباه بزرگی شده‌اند چراکه برجام متعلق به رهبری، مجلس، دولت ،قوه قضاییه، شورای نگهبان و همه نهادها و مردم است .

 

سایت حکومتی جماران ۲۷ اردیبهشت


نظارت بر رئیس‌جمهور در صلاحیت خبرگان نیست

جنتی، نه از باب ریاست مجلس خبرگان و نه از باب دبیر شورای نگهبان نمی‌تواند به رییس جمهور مملکت که برآمده از رای مردم است، عتاب و عقاب کند. مقامات نظام باید بدانند که دخالت‌ها و سو‌گیری‌های سیاسی نتیجه‌ای جز التهاب اجتماعی را در پی نخواهد داشت. برجام ماحصل خرد جمعی مجموعه نظام بوده است در شرایط سخت این روزهای ایران که اقتصاد کم توان، گریبان مردم را می‌فشارد و از سوی دیگر فشارهای بین‌المللی مردم را آزرده خاطر کرده است، باید مسئولان با درایت و تدبیر بیشتری اظهار نظر کنند تا نتیجه یک اظهار نظر غیر حقوقی، تنش اجتماعی و اختلاف میان مسئولان نظام اسلامی ایران نشود.

 

آخوند غرویان از باند روحانی ۲۷ اردیبهشت


برخی از حمله کنندگان به ظریف، با الفبای دیپلماسی آشنایی ندارند؛ حرف‌هایی می‌زنند که متعلق به ۴۰۰، ۵۰۰ سال قبل است؛ انگار در دنیای امروز زندگی نمی‌کنند / چارچوب فکری شان بسیار ارتجاعی و واپسگرایانه است / این‌ها به نوعی، با رهبری هم تقابل دارند

کسانی که می گویند رییس جمهور باید عذرخواهی کند، به رهبری تعریض دارند.

 

حسینعلی امیری معاون پارلمانی آخوند روحانی ۲۷ اردیبهشت


الان وقت بدی برای تسویه حساب های سیاسی است.

در زمانی که افسران دستگاه دیپلماسی کشور در صحنه های جنگ دیپلماتیک هستند و مصالح و منافع ملی را پیگیری می کنند، رئیس جمهور و اعضای دولت در حال برنامه ریزی برای وضعیت جدید به وجود آمده هستند شایسته است که همه کمک کنند و در کنار هم قرار بگیرند و به دولت، رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده یاری رسانند تا کشور آسیب نبیند.

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: