شکاف و شقه از راس تا بدنه نظام

گزارش خبری شنبه ۲۹ ادریبهشت


شکاف و شقه از راس تا بدنه نظام


این روزها به هر موضوعی در رژیم نگاه می کنیم، قبل از هر چیز یک جنگ باندی رو می‌بینیم، از بحران آب و ریزگردها بگیرید تا مسائل منطقه یی و برجام تا گفت و گو با اروپا برای ادامه برجام. ناظران می گویند اینکه زهری که فعلا تنها بوش به مشام رژیم خورده،

چنین شکافی از بالا تا پایین رژیم ایجاد کرده، خودش از علایم فاز پایانی رژیمه. در گزارش کوتاهی از این رویارویی ها از بیانیة خبرگان ارتجاع علیه دولت روحانی شروع می‌کنیم که در خود خبرگان باعث دعوای دو باند شد:


بیانیه خبرگان ارتجاع - 23 اردیبهشت:


دستگاه دیپلماسی کشور اگر چه در چند سال گذشته تمام تلاش خود را برای انجام توافق موسوم به برجام به کار بست؛

لکن در مواردی خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری در این توافق رعایت نگردید...

لازم است رئیس جمهوری محترم، صادقانه و با صراحت، نسبت به خسارت‌های وارده در برجام که به خاطر عدم رعایت خطوط قرمز ترسیمی توسط رهبر معظم انقلاب از جمله اخذ تضمین‌های لازم از 1+5 و نیز عدم رعایت اقدام متناظر و گام به گام پدید آمده، از مردم عزیز ایران عذرخواهی کرده، تجربه توافق برجام را چراغ راه آینده قرار دهند.

آخوند هاشم زاده هریسی ـ عضو خبرگان ارتجاع - 23 اردیبهشت:




این بیانیة همه خبرگان نیست. تقاضای عذرخواهی کردن رئیس‌جمهور بابت برجام، نظر مجلس خبرگان نیست.

باید اسم تعداد افرادی که بیانیه را امضا کرده‌اند مشخص باشد. ملتهب کردن فضای کشور برسر برجام موجب باخت همه می‌شود/ جامعه تب‌دار است/ مذاکره با اروپایی‌ها را ادامه دهیم/ نباید به مسائل اختلافی ورود کرد.

جامعه تب‌دار است و مردم درباره موضوعات مختلف، مخالف و موافق شدید هستند. اینگونه نیست زمانی که درباره موضوعی صحبت می‌شود یک طرف کمتر بگوید و دیگری کم بیاورد، نه این چنین نیست بلکه این اتفاقات فقط موجب ناراحتی و بیزاری مردم می‌شود.

در واقع موجب می‌شود این گروه‌ها به جنگ یکدیگر بیایند و فضای جامعه ملتهب شود و نتیجه‌ دیگری در بر نخواهد داشت. این اتفاق برد و باخت ندارد بلکه همه طرف‌ها در این وضعیت خواهند باخت، بنابراین نباید به این مباحث دامن زده شود.


مقتدایی عضو خبرگان ارتجاع - 23 اردیبهشت:


توافق هسته‌ای و برجام، حرکتی بود که نظام جمهوری اسلامی ایران آن را پذیرفته بود و دنبال می‌کرد. مخالفان دولت روحانی در داخل کشور، در شرایط فعلی نباید‌‌ همان خوشحالی که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دارد را داشته باشند.

بطحایی عضو خبرگان ارتجاع - 23 اردیبهشت:

بیانیه خبرگان، نظر همه اعضا نیست/ اگر می‌دانستم هم بیانیه را امضا نمی‌کردم

عمادالدین باقی از باند روحانی - 23اردیبهشت:


عجب روزگاریست! این جماعت به جای اینکه به خاطر خسارت های پایان ناپذیرشان به ملت پاسخگو باشند حالا طلبکار و پرسشگر شده اند؟ آنهم کسانی که با رای ناپلئونی و فیلتر استصوابی مقدرات ملت را در دست گرفته اند...



اما این دعوا بر سر برجام، همة اجزای رژیم، از سرکردة سپاه تا اعضای مجلس، تا سایر مهره‌ها و رسانه‌های رژیم رو فرا گرفته و حتی با گذشت 6روز از سخنرانی روحانی پس از اعلام خروج آمریکا، یقة‌او را ول نمی کنند

که این فضولیها به تو نیامده، مملکت ولی فقیه داره و تو تنها یک امربر و مجری هستی! که البته این تهاجمات از طرف باند روحانی هم بی پاسخ نماند. نگاهی می‌کنیم به گوشه‌یی از این تک و پاتکها:

پاسدار محمدعلی جعفری - 23 اردیبهشت: اروپایی ها بارها اعلام کردند که نمی‌توانند مقابل تحریم‌های امریکا بایستند/ مشکل ایران کسانی هستند که عاشق غربند


ارگان باند موتلفه(رسالت) - 24اردیبهشت:


ماندن یا نماندن در برجام چیزی نیست که رئیس جمهور بتواند به تنهایی در باره آن تصمیم بگیرد و بعد از سخنان ترامپ مبنی بر خروج از برجام، آن را اعلام کند. این موضع یعنی نادیده گرفتن مجلس ، هیئت نظارت بر حسن اجرای برجام و شورای عالی امنیت ملی. وقتی که زاپاتا را برای گفتگو دعوت می کنند هیچ حرفی جز گلوله باران او ندارند. همین و بس! برجام یک مدل بازسازی شده از ادعای گفتگو و مذاکره با زاپاتا بود.


کیهان خامنه ای - 24اردیبهشت


:خروج از برجام و آنچه نباید: دولت و آقای ظریف باید بدانند ملت ایران و رهبرمعظم انقلاب هیچ اجازه‌ای به آنها برای مذاکره در‌باره قدرت دفاعی و موشکی و نقش ایران در منطقه در این مذاکرات چند هفته‌ای و عقب‌نشینی از خطوط قرمز نظام آن‌گونه که در مذاکرات هسته‌ای صورت گرفت، نداده‌اند. وقت امتیاز‌دهی پشت پرده و دوران قاجاری گذشته است.

روزنامه حکومتی شرق: 24 اردیبهشت:


جاوید قربان اوغلی دیپلمات سابق: موضع‌گیری روحانی در اولین ساعات پس از سخنرانی ترامپ اقدامی به‌غایت صحیح، سنجیده و در راستای منافع کشور بود.

تلاش ایران برای حفظ موضع اروپا حتی اگر تأمین‌کننده منافع حداکثری پیش‌بینی‌شده در برجام نباشد، در حفظ منافع حداقلی کشور و به‌خصوص پشت‌سرگذاشتن مرحله حساس در شرایط کنونی حائز اهمیت و ضروری است و باید در اتخاذ تصمیم در این شرایط بسیار حساس در کانون توجه تصمیم‌گیران کشور قرار گیرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: