نمایشهای جمعه آه و فغان از برجام و حمله به روحانی

نمایشهای جمعه آه و فغان از برجام و حمله به روحانی


نگاهی به نمایش جمعه های نظام – ۲۹ اسفند ۱۳۹۷


 

نمایشهای جمعه روز گذشته طبق معمول خط باند خامنه‌ای و دغدغة اصلی ولی فقیه را بازتاب می‌کرد که در یک جمله عبارت بود از شکست برجام و آوار شدن آن بر سر نظام و بخصوص شخص خامنه‌ای.

خامنه‌ای که به شدت نگران خشم مردم محروم و به جان آمدة آنها و این سؤال عمومی که حاصل و نتیجة دهها میلیارد دلاری که به چاه ویل اتمی ریخته شد، چه بوده، دیروز گماشته‌هایش را به صحنه فرستاده بود تا خامنه‌ای را مبرا جلوه دهند و کاسه کوزه را تماما بر سر روحانی و دولت اوبشکنند؛ گزیده‌یی از اظهارات امام جمعه‌‌های خامنه‌ای در شهرهای مختلف از نظرتون می‌گذرد:

آخوند محسن حیدری ـ نمایش جمعه اهواز


رهبری که ماهیت آمریکا را می‌شناسد، پیشاپیش به این دولت و حتی دولت دهم گفتند که اگر می‌خواهید، مذاکره کنید اما بدانید که هیچ نتیجه‌ای ندارد و به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد. ایشان به دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز اجازه مذاکره دادند. مذاکره هم انجام شد....دولت برای برجام خیلی تبلیغ کرد؛ طرفداران برجام را به عنوان آدم‌های پیروز و .. معرفی کردند و افرادی هم که نسبت به برجام انتقاد داشتند، به عنوان دلواپسان مورد قهر و غضب قرار گرفتند.کشورهای اروپایی اعلام کردند که از این توافقنامه خارج نمی‌شوند و دولت هم به کشورهای اروپایی امید بست. مقام معظم رهبری نیز فرمودند به اروپایی‌ها هم نمی‌شود اعتماد کرد، مگر اینکه تضمین بدهند که البته بعید است و می‌توانید با آن‌ها مذاکره کنید. دولت با آن‌ها مذاکره کرد و هفته پیش رئیس اتحادیه اروپا صریحا اعلام کرد که نمی‌توانند تضمین بدهند.

آخوند رسول فلاحتی ـ نمایش جمعه رشت:


عده ای که می گویند سایه جنگ را از کشور دور کرده اند، اشتباه می کنند...مقام معظم رهبری فرمودند که آمریکا و رئیس‌جمهور آن در برابر ملت ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند، اما برخی به گونه ای سخن می گویند که در واقع اعتراض به رهبری است، اما این را بدانند که ولایت فقیه خط قرمز مردم و نظام است.

آخوند محمدنقی لطفی ـ نمایش جمعه ایلام:


لغو تحریم‌ها توسط اروپایی‌ها خیالبافی است... آنچه از تحلیل سیاستمداران غربی دوست و دشمن بر می‌آید این است که اروپایی‌ها توانایی و ظرفیت مقابله با آمریکا را ندارند... شاهد هستیم که برخی از رسانه‌ها و سایت‌های خبری می‌گویند که برجام تصمیم رهبری بوده است؛ بله اصل مذاکرات با اجازه رهبری بوده‌ است ولی اگر بخواهیم شکست و ناکامی در برجام را به رهبری نسبت بدهیم جفا کرده‌ایم.

آخوند طباطبایی‌نژاد ـ نمایش جمعه اصفهان:


خروج آمریکا از برجام اثبات بی تعهدی دولت آمریکا برای برخی از مسئولان و مردم ایران است بعضی ها فکر می‌کنند اگر با اینها حرف بزنند، با ما خوب می‌شوند غافل از آن‌که اروپا و امریکا منافع مشترک دارند...شروط چهارگانه ترامپ برای ماندن در برجام یکی بازرسی از اماکن نظامی ایران به‌صورت آزادانه است، توقف دائمی فعالیت هسته‌ای ایران است، گنجاندن موضوع محدودیت‌های موشکی ایران طبق آنچه امریکا می‌گوید، پایان دادن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران است.

آخوند سلیمانی ـ نمایش جمعه زاهدان:


در دیپلماسی باید یک بازنگری کنیم و از مذاکرات درس بگیریم و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار دهیم، چون ایشان فرمودند آمریکا کدخداست و اروپا نوچه‌ این کدخداست و نمی‌شود به آن اعتماد کرد...شاید اگر در روزهای مذاکره دولتمردان ما کمی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گوش می‌کردند و منافع ملی و عزت خودمان را پاس می‌داشتیم و با امریکا مذاکره نمی‌کردیم نتیجه این نبود، حالا با توجه به تحریم‌ها و نقض برجام ما وظایفی داریم که همه با اتحاد به آن‌ها عمل کنیم.

آخوند مختاری ـ نمایش جمعه بجنورد:


اکنون تفکر سازش با دشمنان در داخل کشور در بعضی از افراد وجود دارد که تنها راه حل مشکلات کشور را در کنار آمدن با آمریکا و اروپا و جلب اعتماد قلدرهای دنیا می‌دانند و در این تفکر آرمان گرایی و انقلابی گری وجود ندارد چرا که ریشه این تفکر ضعف نفس و خودباختگی و فریفتگی به دنیای غرب است. ...با سازش نمی‌توانیم کشور را نجات دهیم ... نوکری و تسلیم و التماس به دشمنان و استکبار جز ذلت نتیحه‌ای برای ملت ندارد

آخوند رضا سعادت فر ـ نمایش جمعه جیرفت


اروپا که 380 میلیارد دلار مبالادات با آمریکایی ها دارد هرگز منافع خود را به ایران عوض نمی کنند.

رهبری تاکید کردند تضمین محکمی از طرف مقابل گرفته شود و این به دلیل بی اعتمادی به این کشورهاست.

این جریان در ظاهر با ولایت است ولی در باطن بر اساس منافع خود با رهبری حرکت یا عدم حرکت می کند.

جریان نفاق جام زهر را جرعه جرعه به حاکم اسلامی می نوشاند از این رو اگر مدیران جامعه ای منافق شوند ابهت و اقتدار رهبری را زیر سئوال می برند.

در جریان برجام اولین هدف سال 92 رفع تحریم بود ولی امروز هدف از برجام حفظ عزت ملی است از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تمام مسئولان موظف هستند عزت ملی را حفظ کنند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: