افغانستان-دخالتهای مستقیم رژیم در افغانستان

افغانستان-دخالتهای مستقیم رژیم در افغانستان


به دنبال اظهارات مقامات افغانستان درباره دخالت حکومت آخوندی در درگیریهای ولایت فراه به نفع طالبان ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی دراین باره گفت:رژیم ایران همچنان بی ثبات کننده ترین عامل در خاورمیانه است. کسی نمی‌تواند شرارت این رژیم را در سراسر منطقه منتفی بداند.

به گزارش تلویزیونهای افعانستان روز پنجشنبه رئیس پلیس ولایت فراه بر دخالتهای مستقیم رژیم آخوندی و کمک این رژیم به طالبان در حمله به این منطقه تاکید کرد:

«مشروح خبرها، ایران به گونة مستقیم در نبردهای فراه دخیل است و طالبان را تمویل و تجهیز می‌کند. پس از فروکش‌کردن آتش نبرد در فراه، فرمانده پلیس این ولایت می‌گوید، نبرد فراه به نفع ایران است و از این بابت به گونه‌یی مستقیم این کشور، طالبان را در نبرد با نیروهای امنیتی کشور پشتیبانی می‌کند....

گزارش: فراه پس از جنگ؛ طالبان ... زده شدند و نیروهای امنیتی هر چند آماده‌باش اما در فضای به دور از درگیری‌ها نفس می‌کشند. بقایای جنگ در هر گوشه‌یی واضح به چشم می‌خورد. این ساختمان اینستیتیوت زراعت فراه است. ظاهراً در داخل این ساختمان نیز آتش‌سوزی شده است. تنها این نیست، بلکه ده‌ها ساختمان مسجد، مکتب، کافه و حتی خانه‌های ملکی تا آنجا که در تیررس بوده‌اند، ویرانی نصیبشان شده است. پلیس فراه دست ایران را در این نبرد دخیل می‌داند.

فرمانده پلیس فراه: (به پشتو جمله‌یی می‌گوید تا قبل از این که تاجیکستان را بگوید، گذاشته شود)...
لطفا به اشتراک بگذارید: