همزمانی تصویب لوایح مرتبط با FATF با تهاجم دلواپسان به روحانی- ۳۱اردیبهشت۱۳۹۷

تشدید تهاجم دلواپسان به روحانی – ۳۱اردیبهشت۱۳۹۷


نگاهی به گزیده ای از اظهارات سخنان مهره های هر دو باند


 

همزمان با تصویب لوایح مرتبط با FATF دلواپسان باند خامنه‌ای حملات و تهدیدات خود به روحانی را شدت داده‌اند تا اولا او را مرعوب کنند و از وی امتیاز بگیرند؛ ثانیاً خامنه‌ای را از عواقب این شکستها در ببرند. آنها شکستها و افتضاحات دولت روحانی را که در واقع شکستها و افتضاحات کل نظام حاکم است، مطرح می‌کنند و تهدیدهای خود را تا عدم کفایت سیاسی روحانی که به معنی برکناری اوست پیش میبرند. تهدیدهای توخالی که هم به دلیل شکنندگی فوق‌العادة‌ رژیم که بیش از همه خود خامنه‌ای از آن خبردار است و هم به دلیل آن که اکثریت مجلس ارتجاع در اختیار دلواپسان نیست، عملی نمی‌باشد. با این همه این حملات و تهدیدها، آثار و عواقب خود را در تشدید بحران درونی و متزلزل کردن بیش از پیش رژیم دارد.

 نگاهی می‌کنیم به گزیده‌یی از مهره‌ها و رسانه‌های دو باند در این باره:

 

حاجی دلیگانی عضومجلس ارتجاع- ۳۰اردیبهشت


چرا پنجسال فرصت کشور را به پای برجامی ریختی که همه برد آن برای طرفهای مقابل بود چرا خط قرمزهای نظام را رعایتی نکردید؟ چرا نصایح دلسوزان نظام را نادیده گرفتید؟...

... چرا تضمین کتبی کافی از رئیس جمهور بدبخت آمریکا و اروپایی ها نگرفتید؟ اگر زورتان نرسید نیامدید به مردم واقعیتها را بگوئید مردم ایران را نامحرم دانستید؟ چرا سعی کردید نقض های مکرر آمریکا و اروپا را در برجام نادیده بگیرید؟ و چرا هنوز هم سادگی میکنید و می پندارید اروپا جدایی از مدار آمریکاست چیزی که خودتان مخالفت آنرا گفتید که کدخدا را باید دید و اروپا هیچکاره است اروپایی هایی که با بودن آمریکا مقادیر مفاد برجام را اجرا نکردند آیا با رفتن آمریکا انجام خواهند داد؟ ...

... راهکار این است آقای رئیس جمهور بیائید از گذشته عبرت بگیرید و از مردم عذرخواهی کنید 

 

عبدالله ناصری از باند اصلاح طلب ۳۰ اردیبهشت


پروژه جدید دلواپسان علیه حسن روحانی

یک جریان سیاسی خاص با توجه به شرایط فعلی کشور، راهبرد جدیدی را برای جلوگیری از اتمام دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی طراحی کرده است. طرح مباحثی همچون استعفا یا فشار سیاسی بر رییس‌جمهور در همین راستا طراحی و نقل (با ضم نون) محافل سیاسی و رسانه‌ای شده است.فضاسازی روانی تندروها البته با توجه به شواهد و قرائن برای عملیاتی کردن مقابله با رییس‌جمهور یا افزایش فشارها برای استعفای ایشان به نتیجه نخواهد رسید. ایده دیگری که برخی جریان‌ها به دنبال آن هستند تغییر نظام ریاست‌جمهوری به نظام پارلمانی و احیای پست نخست‌وزیری است.آنچه اهمیت دارد این است که مساله‌ای که آقای روحانی را تهدید می‌کند کارنامه ایشان است نه پروژه‌های ضد ایشان. اگر رییس‌جمهور به سرعت اقدامات عاجل و ضروری را برای حل و فصل مشکلات کشور اجرا نکند و ضریب نارضایتی‌های عمومی را کاهش ندهد، دست مخالفان خود را برای تولید چنین ایده‌هایی بازخواهد گذاشت.

سایت حکومتی اعتماد آنلاین ۳۰ اردیبهشت:

جواد امام از باند اصلاح طلب


برخی هنوز دنبال انتقام‌گیری از دولت و رای مردم هستند

در این شرایط مطرح کردن عدم کفایت دولت در مجلس کاملا یک هماهنگ‌سازی با ترامپ است و نتیجه دیگری ندارد.تصمیمی که برای برجام گرفته شد تصمیم نظام بود و دولت به تنهایی دست به این کار نزد امروز هم اگر قرار باشد به دولت به خاطر چنین مساله‌ای لطمه وارد شود در واقع این نظام است که لطمه خورده و نه دولت.متاسفانه تندروها از هر فرصتی می‌خواهند استفاده کنند، فارغ از اینکه در این مساله دولت مطرح نیست بلکه نظام و منافع ملی مطرح است.رفتاری که اتفاق می‌افتد کاملا ضدیت با منافع ملی دارد و هیچ تناسبی با منفعت مردم و کشور ندارد.

حسین مرعشی عضو سابق مجلس ارتجاع ۳۰ اردیبهشت:


پروژه استعفای روحانی موفق نخواهد شد / جریانی که به دنبال این پروژه است، نمی‌تواند حمایتی از سوی مردم کسب کند. حتی اگر کسی منتقد آقای روحانی و روش‌ها و سیاست‌هایش باشد، امروز زمان همکاری و پشتیبانی از دولت است. دوره حمایت قاطع از آقای ظریف است. وزیر خارجه در صحنه دیپلماسی جهانی و مذاکره با چین، روسیه و اروپایی‌ها موضع ملی دارد و همه باید پشتیبانش باشیم. نباید در مسیر دامی که ترامپ برای ما پهن کرده، قرار بگیریم.

این خیلی ناجوانمردانه است که به دلیل بازی‌ای که ترامپ آغاز کرده، دولتمردان را تضعیف کنیم.

همه کسانی که ایران و جمهوری اسلامی را دوست دارند باید به کمک یکپارچه به دولت و مقامات دولتی بشتابند که مسوولیت خطیر گفت‌وگوهای پیچیده با دنیا را دارند

حجاریان از باند اصلاح طلب - ۳۰ اردیبهشت


راست‌ها چهار سناریو پیش روی دولت روحانی قرار خواهند داد.

اولین آنها پیشنهاد استعفاست.

 دومین سناریو، اِعمال فشار است؛

و بر سر مسائل شخصی رییس‌جمهور مانور دهند. سپس بر مبنای عکس‌العمل روحانی حملات را تشدید کرده و از رییس‌جمهور مشروعیت‌زدایی و نهایتا وی را وادار به کناره‌گیری کنند. سناریوی سوم، طرح عدم کفایت روحانی است؛ به نظر اگر اکثریت مجلس تا پایان سال اوضاع را بحرانی ببینند و نتوانند در برابر فشار مردم تاب بیاورند و به این جمع‌بندی برسند که دولت توانایی حل بحران ندارد، لاجرم و شاید بنا به بعضی صحبت‌ها موضوع عدم کفایت را مطرح می‌کنند.آخرین سناریو از جنس پرونده‌سازی است.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: