حمایتها از استراتژی جدید آمریکا و نگرانی از مداخلات رژیم

حمایتها از استراتژی جدید آمریکا و نگرانی از مداخلات رژیم


انور قرقاش وزیر دولت امارات در امور خارجی درباره استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم آخوندی گفت: «سیاست قاطع اعلام‌شده (توسط پامپئو) نتیجة طبیعی رفتار (رژیم) ایران طی سالیان (گذشته) است... بعد از توافق اتمی، ما شاهد مداخلات بی‌سابقة (رژیم) ایران در امور (کشورهای) عربی بودیم».

وزارت خارجة بحرین نیز در بیانیه‌یی گفت، این استراتژی بازتابی از عزم جزم برای مقابله با سیاست‌های خطرناک (رژیم) ایران است که امنیت و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند....

از سوی دیگر، موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا گفت: « برجام هرگز برای پاسخ‌دادن به همة مسائل در روابط با (رژیم) ایران طراحی نشده بود. نگرانی‌های مربوط به نقش منطقه‌یی (رژیم) ایران، تروریسم و عدم رعایت حقوق بشر، مستمراً توسط اتحادیة اروپا با (رژیم) تهران مطرح می‌شوند و طبعاً این اتحادیه تحریم‌هایی را به‌منظور فشار بر (رژیم) ایران برای تغییر رفتارش، برقرار کرده است».

وی افزود: تعهد آمریکا به برجام تا زمانی که (رژیم) ایران به تمامی تعهدات مرتبط با اتمی خود تبعیت کند، برقرار خواهد ماند.

وزیر خارجه آلمان گفت، آلمان از سخنرانی پامپئو متعجب نشده است، چرا که شامل بسیاری از عناصر موضع‌گیری دونالد ترامپ بوده استّ.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر خارجه آلمان ضمن اشاره به سفر روز چهرشنبه خود به واشینگتن گفت از این فرصت برای صحبت با وزیرخارجه آمریکا (دربارة توافق اتمی) استفاده می‌کنم.

به گزارش نیویورک‌تایمز، بوریس جانسون وزیر خارجة انگلستان نسبت به کسب توافق دیپلماتیک دیگری با (رژیم) ایران که شامل محدودیت‌هایی نه فقط برای برنامة اتمی، بلکه برای (برنامة) موشکی و فعالیت‌های منطقه‌یی آن باشد، ابراز بدبینی کرد و گفته است که تحقق خواستهای مطرح شده توسط وزیر خارجه آمریکا بعید است.
لطفا به اشتراک بگذارید: