روسیه، رژیم را از سوریه بیرون می کند – ۱خرداد۱۳۹۷

روسیه، رژیم را از سوریه بیرون می کند – ۱خرداد۱۳۹۷


نگاهی به گلایه ها و سوز و گداز مهره های نظام


 

اگر شنیده باشید، هفتة گذشته پوتین رئیس جمهور سوریه، بشار اسد را به مسکو احضار کرد و در ملاقات با او گفت همة نیروهای خارجی باید از سوریه بیرون بروند.

پیام و معنی این حرف برای رژیم آخوندی روشن بود و روشن بود که مخاطب اول آن رژیم و نیروهای مزدور آن مانند حزب‌الشیطان لبنان است.

مهره‌ها و رسانه‌های رژیم شروع کردند به گلایه و آه و ناله که ما این همه در سوریه هزینه کردیم، آنهایی که بدون اجازه و دعوت دولت سوریه وارد خاک این کشور شده‌اند، باید بیرون بروند.

اما وقتی دیروز وزیر خارجة امریکا هم در یکی از بندهای 12گانة بیانیه‌اش، تصریح کرد: رژیم ایران باید تمامی نیروهای تحت فرماندهی خود را از سوریه خارج کند، بیش از پیش روشن شد که پوتین آن موضع خود را با کجا هماهنگ کرده است.

بنابراین رژیم الان در سوریه دو راه بیشتر پیش رو ندارد، یا به زبان خوش خودش دمش رو روی کولش بگذارد و از عمق استراتژیکش خارج شود، یا با پس گردنی بیرونش می‌اندازند، منظور از پس گردنی هم موشکهایی است که طی یکی دو هفتة اخیر پشت سر هم در سوریه نوش جان کرد، اما صدایش را در نیاورد و کشته‌ّهایش را هم یواشکی چال کرد.

اما در هر حال چه با زبان خوش یا ناخوش از سوریه خارج شود، تازه باید در خیابانهای تهران و اصفهان و اهواز و مشهد و سراسر ایران با همان دشمنی که خامنه‌ای آدرس می‌داد روبرو شود و به آنها جواب بدهد که چرا طی 6سال، دهها میلیارد دلار پولی را که از گلوی آنها بریده و از سفره‌‌هایشان ربوده، صرف نگه داشتن یک دیکتاتور جنایتکار بر تخت قدرت، به قیمت ویران کردن سوریه و کشتار و آواره کردن میلیونها مردم این کشور کرده است.

صحبت را کوتاه کنم تا شما به گلایه‌ها و سوز و گدازهای مهره‌ها و رسانه‌های نظام ولایت از ورطه‌یی که تویش افتاده‌اند، گوش کنید که خیلی حرفها را زده‌اند:

 
لطفا به اشتراک بگذارید: