نگاهی به سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا در بنیاد هریتج – ۱خرداد۱۳۹۷

نگاهی به سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا در بنیاد هریتج – ۱خرداد۱۳۹۷


وحشتزدگی رژیم از سیاست جدید آمریکا


گفتگو با خسرو شکراللهی


 

شاهد بودیم که ... اظهارات دیروز وزیر خارجة امریکا و تشریح سیاست و استراتژی جدید این کشور در مورد ایران، هم در دنیا به سرعت در صدر اخبار قرار گرفت و هم در رژیم آخوندی موجی از هراس و نگرانی برانگیخته که گوشه‌یی از اون رو دیدیم. ما هم گفتگوی خودمون با خسرو شکراللهی رو به همین موضوع اختصاص دادیم.

 

س : می‌خواستم اول شما بفرمایید که نکات مهم حرفهای پمپئو چی بود؟


ج : اولا این یک بیانیه تعیین استراتژی بود و سیاستها در مورد ایران رو خیلی روشن بیان کرده بود و این بعد از مدتها که سیاستگذاران خود امریکا انتقاد می‌کردند که آمریکا فاقد یک استراتژی درباره خاورمیانه و مشخصاً رژیم هست، نکتة مهمی بود. دراین استراتژی تضاد اصلی و کانون همة مسائل خاورمیانه که روی تمام دنیا تأثیر میگذارد ، فاشیسم مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران است.

نکتة مهم دوم فهم واقعیت مسأله ایران بود که در تضاد عمیق و جنگ آشتی ناپذیر مردم ایران با رژیم خلاصه می‌شود:

برای دونسل رژیم ایران قیمت سنگینی از مردم خود و جهان گرفته است

چنگال سخت سرکوب بر گرده میلیونها مردم ایران بوده سرکوبی که تا بحال دیده نشده است.

اعتراضات چند ماه اخیر نشان داد که مردم ایران عمیقاً‌ از شکستهای حکومت خودشان ناامید هستند. اقتصاد ایران در نتیجه تصمیمات بد توسط [مقامات-م] ایران دست و پا می‌زند. حقوق کارگردان داده نمی‌شود. اعتصابات روزانه جریان دارند و ارزش ریال سقوط می‌کند. بیکاری جوانان به رقم سرسام‌آور 25 درصد رسیده است.

و انتقاد از سیاست تاکنونی غرب...

اینجا در غرب, پرزیدنت روحانی و وزیر خارجه ظریف, اغلب منتزع از رفتار شرورانه و تروریستی رژیم انگاشته می شوند. با آنها تا حدی به شکل دیگری رفتار می شود. غرب می گوید , اگر آنها فقط می توانستند آیت الله خامنه ای و قاسم سلیمانی را تحت کنترل درآورند, بقیه امور عالی می شد.

اینکه ام الفساد خاورمیانه، رژیم آخوندی است:

سپاه پاسداران نیز هزاران نفر جنگجو را وارد سوریه کرده تا رژیم جانی اسد را سرپا نگهدارد و آنرا به 71هزار مایل مربع کشتارگاه تبدیل کند.

در عراق, ایران از گروههای شبه نظامی شیعی و تروریست حمایت می کند تا با نفوذ کردن و متزلزل کردن نیروهای امنتی عراق, استقلال این کشور را به خطر افکند. همه اینها در خلال برجام صورت گرفته اند. در یمن, حمایت ایران از شبه نظامیان حوثی, جنگی را دامن می زند که همچنان موجب گرسنگی دادن به مردم یمن شده

در عراق, ایران از گروههای شبه نظامی شیعی و تروریست حمایت می کند تا با نفوذ کردن و متزلزل کردن نیروهای امنتی عراق, استقلال این کشور را به خطر افکند. همه اینها در خلال برجام صورت گرفته اند. در یمن, حمایت ایران از شبه نظامیان حوثی, جنگی را دامن می زند که همچنان موجب گرسنگی دادن به مردم یمن شده

در افغانستان هم, حمایت ایران از طالبان در غالب مسلح کردن و تامین مالی, موجب خشنونت بیشتری شده و مانع صلح و ثبات برای مردم افغان می گردد.

امروز نیروی قدس ایران عملیات های مخفی تروریستی را در قلب اروپا هدایت می کند.

 

س : اهمیت این نکات و این حرفها که این قدر بازتاب و واکنش داشته چیه ؟


ج : این نکات را که پمپئو آن را در 12ماده دسته بندی و فرموله کرد راه می‌برد به ماهیت و موجودیت این رژیم که اگر رژیم بخواهد آنها را عملی کند خودش نفی می‌شود. در این مورد بهتر است دو نمونه از حرفهای خود رژیم از دو باند را که الان هم بخشی از آن را شنیدیم، یادآوری کنم:

از باند خامنه‌ای: خبرگزاری نیروی تروریستی قدس اول خرداد

جنگ اقتصادی دشمن را جدی بگیریم

مهمترین اتفاقات و رویدادهایی که صدای آنها بوضوح به گوش میرسد، آغاز جنگ اقتصادی تعدادی از کشورهای جهان به رهبری ایالات متحده آمریکا برعلیه ایران میباشد

و اِعمال تحریمهای سنگین آمریکا و شاید متعاقباً تحریمهای اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای هم پیمان آنها در سراسر جهان نیز اهمیت این رخداد را دو چندان کرده است.

اوضاع امروز جهان و اتفاقات رخ داده شوخی بردار نیست و باید خیلی جدی با آن مقابله کرد زیرا از اوضاع و احوال پیش رو، بوی جنگ بزرگ اقتصادی برعلیه ما می آید و میبایست خود را برای هر معادله ای آماده کنیم و در اتاق فرماندهی جنگ، تدابیر لازمه را جهت مقابله با دشمن و پیشبرد امورات کشور با کمترین هزینه بیاندیشیم و فقط به سخنانی از جمله: (تو چه‌ کاره‌ای که درباره ایران تصمیم بگیری؟) بسنده نکنیم.

از باند روحانی:‌ سایت حکومتی ساعت ۲۴ اول خرداد

شهروندان درصف اول جنگ اقتصادی با آمریکا

بدون چون و چرا باید صدای برخاسته از گلوی پمپئو که با هدف نشان دادن اراده جنگ اقتصادی با ایران از سوی دوت ایالات متحده آمریکابود را باید خوب شنید و خودرا به نشنیدن و ندیدن نزد.

حالا و درروزهای پیش رو باید چه کرد؟ مهمترین اتفاقی که باید در ذهن همه ایرانیان باید بیفتد این است که نبرد و جنگ آشکارشده از سوی دولت آمریکا را جدی بگیرند. برخی هنوز شاید دراین رویا باشند که دونالد ترامپ بلوف می زند و اراده و توانایی برای جنگ ندارد. شاید این داوری اگر درباره نبرد نظامی بود محل اعتنا بود اما در حوزه اقتصاد و در شرایطی که قرار نیست سربازی جابه جاو یاتیری شلیک شود و کار در بخشی از اداره خزانه داری آمریکا پیش می رود رخ دادن نبرد را نباید کار دور از انتظاری تصور کرد

پس ببینید به رغم ادعاهای ظاهری مانند حرف مسخره علی لاریجانی درجلسة امروز مجلس که حرفهای پمپئو ارزش جواب دادن ندارد، هر دو باند این حرفها را بسیار جدی گرفته‌اند.

 

س : این جدی گرفتن از جانب رژیم که شما روش تأکید می‌کنید، نتیجة عملیش چیه؟


ج : هیچ راه حل و راهکار عملی ندارد. یا باید زهر بخورد، یا اگر بخواهد در برابر آن بایستد، در این جنگ اقتصادی به شدت نابرابر که از همین حالا شروع شده، له و نابود می‌شود

 

س : اگر رژیم واقعا بخواد این 12ماده رو جدی بگیره، بایدچه کار بکنه؟


ج : باید از تمام آنچه که تا به حال با توسل به آنها سر پا مانده بود دست بکشد.

از سرکوب و سانسور

از جنگ افروزی و صدور تروریسم منطقه‌یی و بین‌المللی

از اهرم پیشبرد این سیاست یعنی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و...

و... و در نهایت از ولایت فقیه.

این همان دو راهی مرگ و خودکشی است.

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: