واکنشهای ترسان و هراسان سران رژیم بعد از سخنان مایک پمپئو

واکنشهای ترسان و هراسان سران رژیم بعد از سخنان مایک پمپئو


سخنگوی دولت آخوند روحانی در پاسخ به سؤالی درباره اعلام استراتژی جدید آمریکا وحشت زده از خطر مجاهدین گفت: اینها واقعا فکر می کنند که دستکش مخملی شون رو که در آوردند با این دست چدنی که به سوی مردم دراز کردند و پشتشون اسراییلی ایستاده و منافقین ایستادند

آقای بولتون حتما به امید انها هست که فکر می کنه در قبل از 40 سالگی انقلاب اسلامی با منافقین میخواهد بیاد برای تهران, میدانه که منافقین تو تهران بودن, میدانه که منافقین بالاترین کارها که کشتن و ترور عالیترین مقامات تا مردم عادی است همه رو انجام دادن و آخر فرار کردن از اینجا و عملیات بعدی مرصاد را هم که دیدند.

آخوند روحانی در نخستین واکنش خود بلافاصله پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا گفت:شما چه کارهاید که میخواهید برای ایران و جهان تصمیم بگیرد و بگویید ایران در زمینه فناوری هستهای چه بکند و چه نکند.

رئیس جمهور ارتجاع افزود: مگر دنیا میپذیرد که آمریکا بخواهد برای همه کشورها تصمیم بگیرد. شاید آمریکاییها بتوانند با فشار در بعضی جاها کاری به پیش ببرند, اما منطق نمیپذیرد که آنها بخواهند برای دنیا تصمیم بگیرند.

کیهان خامنه‌ای نوشت: آنهایی که گمان می‌کنند لیست خواسته‌های آمریکا محدود به ۱۲ موردی است که پمپئو گفت، یا بسیار ساده‌لوح هستند و یا ماموریت دارند جاده را برای دشمن هموار کنند. تحلیلی که همزمان با خروج ترامپ از برجام در بلومبرگ منتشر (شده)، به تعدادی از بایدهای آمریکا در قبال (نظام) اشاره می‌کند. یکی از آنها حذف رهبری از قانون اساسی است. آمریکایی‌ها این یک موضوع را خوب فهمیده‌اند که عمود خیمه (نظام)، (خامنه‌ای) است. یکی از خطوطی که پمپئو در سخنرانی خود سعی کرده آن را برجسته و القا کند، ادعای تمایز میان حکومت و مردم ایران از سوی آمریکاست.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس با عنوان «وزیر خارجه آمریکا و سخنانی از جنس براندازی» سخنان مایک پامپئو را شرایط تسلیم رژیم توصیف کرد و نوشت: اظهارات پامپئو نشان داد که وزیر خارجه جدید آمریکا به اندازه جان بولتون طرفدار براندازی در ایران است. وزیر خارجه آمریکا این بار دیگر بحث مذاکره مجدد درباره برجام را مطرح نکرده بلکه 12 شرط غیرممکن و سخت را برای توافقی جدید بر شمرد. 12 شرطی که بیشتر شبیه شرایط تسلیم ایران است تا انعقاد توافقی جدید با تهران.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس افزود: اظهارات پامپئو درباره فشار مالی بی سابقه و قوی ترین تحریمها در طول تاریخ در کنار اظهارات و خط و نشان کشیدن او برای ایران, حاکی از سیاست جدی دولت آمریکا برای براندازی در ایران است؛ هر چند که او به طور مستقیم از واژه تغییر رژیم در سخنرانی خود استفاده نکرد, اما مجموع اظهارات او جمع بندی و نتیجه ای جز این را پیش رو نمی گذارد. این اطهارات نشان می دهد که سیاست دولت آمریکا در قبال نظام ایران از جمله خروج از برجام, دیگر صرفا محدود و مربوط به عمل کردن به وعده انتخاباتی آقای ترامپ نیست. بلکه ادامه مسیر, حکایت از رویکردی رویاپردازانه برای حل چالش های سخت بین المللی با استفاده از فشار حداکثری دارد.

بیانیه‌ی وزارت خارجه رژیم سخنان وزیر خارجه آمریکا را مداخله در امور داخلی رزیم توصیف کرده و به وی توصیه میکند دست از باصطلاح ایجاد شکاف و تفرقه بین مردم و نظام بردارد.

بیانیه وزارت خارجه رژیم سپس با ترس و نگرانی سخنان وزیر خارجه آمریکا را «تهدید غیرقانونی علیه یک عضو ملل متحد» دانسته و می افزاید: مسئولیت عواقب هرگونه اقدام ایذائی, غیر قانونی و زورمدارانه، بر عهده دولت ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

جواد ظریف نیز در واکنشی مستأصلانه نسبت به استراتژی جدید آمریکا اعلام کرد، در حال همکاری با شرکا برای راهکارهای برجامی در دوران پس از آمریکا هستیم.
لطفا به اشتراک بگذارید: