وزارت خزانه داری آمریکا-تحریم 5تن از مهره های وابسته به سپاه پاسداران

وزارت خزانه داری آمریکا-تحریم 5تن از مهره های وابسته به سپاه پاسداران


تحریم‌های جدید علیه دیکتاتوری آخوندی یک روز بعد از اعلام استراتژی جدید آمریکا

 تحریم و لیست‌گذاری پنج سرکرده سپاه پاسداران به‌خاطر دست‌داشتن در ارسال موشک و تسلیحات برای شبه نظامیان وابسته به رژیم در یمن

روز سه‌شنبه اول خرداد، وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج تن از سرکردگان و عوامل وابسته به سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه را به‌خاطر نقششان در ارسال موشک و تسلیحات برای شبه نظامیان وابسته به رژیم در یمن، تحریم و لیست‌گذاری کرد.

سرکردگان و عوامل سپاه پاسداران که روز سه‌شنبه تحریم و لیست‌گذاری شدند عبارتند از:

محمود باقری کاظم‌آباد سرکردة ارگان موسوم به «فرماندهی موشکی الغدیر» هوا فضای سپاه

محمد آقا جعفری از سرکردگان ارشد همین ارگان سپاه

جواد بردبار شیرامین از سرکردگان نیروی هوا فضای سپاه

مهدی آذرپیشه و سید محمدعلی حدادنژاد تهرانی

خزانه‌داری آمریکا در بیانیة خود اعلام کرد: «روز سه شنبه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری... پنج شخص (رژیم) ایران را که به نیابت از نیروی قدس سپاه پاسداران، تخصص تکنیکی مرتبط با موشک بالستیک را برای حوثی‌های یمن فراهم کرده و تسلیحاتی را به این کشور منتقل کرده‌اند که هرگز قبل از جنگ در این کشور دیده نشده بود، لیست‌گذاری کرد. این تحریم‌ها به‌دنبال اعلام هیأت کارشناسان ملل متحد در اواخر ژانویه اوائل بهمن ماه 96صورت گرفت مبنی براینکه منشاء موشک‌ها و سایر تجهیزات نظامی استفاده‌شده توسط حوثی‌ها علیه عربستان، (رژیم) ایران بوده است. حوثی‌ها در تازه‌ترین مورد، در روز 9 ماه می (19 اردیبهشت) موشک‌هایی را به ریاض پرتاب کردند؛ اهداف قبلی آنها شامل فرودگاه بین‌المللی ریاض و یک کشتی نیروی دریایی آمریکا در آب‌های بین‌المللی بود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: «خزانه‌داری پنج تن از مقام‌های (رژیم) ایران را که به نیروی قدس سپاه پاسداران و برنامة موشک بالستیک (رژیم) ایران مرتبطند، هدف قرار می‌دهد. اقدامات آنها حوثی‌ها را قادر ساخت که موشک‌هایی را به شهرها و تأسیسات نفتی عربستان پرتاب کنند. آنها هم‌چنین تلاش‌های مربوط به کمک انسان‌دوستانه در یمن را مختل ساخته و آزادی ناوبری در آب‌راه‌های کلیدی منطقه‌یی را تهدید کرده‌اند».

استیو منوچین تأکید کرد: «ایالات متحده حمایت (رژیم) ایران از شبه نظامیان حوثی که متحد نزدیک ما عربستان را هدف قرار می‌دهند، تحمل نخواهد کرد. همة کشورهای منطقه باید برای جلوگیری از فرستادن نیرو، تسلیحات و کمک‌های مالی توسط (رژیم) ایران در حمایت از عوامل آن در یمن، مراقب باشند».

بیانیة خزانه‌داری آمریکا خاطرنشان می‌کند: «اقدام سه‌شنبه برای هدف قرار دادن حمایت (رژیم) ایران از حوثی‌ها، به‌دنبال اقدامات اخیر آمریکا علیه سوءاستفادة رژیم ایران از سیستم‌های مالی عراق و امارات صورت می‌گیرد. رژیم ایران از سیستم مالی هر دو کشور برای حمایت از عوامل خود از طریق نیروی قدس سپاه پاسداران، سوءاستفاده کرد. در حالی که (رژیم) ایران تلاش دارد تجهیزات و موادی را به حوثی‌ها در یمن بفرستد، متحدان منطقه‌یی باید تلاش حداکثر خود را به‌کار بگیرند».

در ادامة این بیانیه توضیحاتی دربارة نقش سرکردگان سپاه در برنامة موشکی رژیم و علت لیست‌گذاری آنها داده شده و آمده است 4 تن از آنها طبق فرمان اجرایی 13224 و در ارتباط با فراهم‌کردن حمایت مرتبط با موشک توسط سپاه برای حوثی‌ها در یمن نام‌گذاری شدند.

محمود باقری کاظم‌آباد و محمد آقا جعفری به دلیل اقدام به نیابت و یا برای فرماندهی موشکی الغدیر نیروی هوا فضای سپاه پاسداران لیست‌گذاری شدند. این ارگان سپاه مسئول نیروی موشکی مستقر (رژیم) ایران است.

این دو نفر بر انتقال اجزای موشک و اعزام کارشناسان موشک بالستیک به سراسر منطقه در حمایت از فعالیت‌های سپاه پاسداران، نظارت دارند.

جواد بردبار شیرامین از مقام‌های نیروی هوا فضای سپاه پاسداران طبق فرمان اجرایی 13224 به‌خاطر اقدام برای و یا به نیابت از سپاه پاسداران لیست‌گذاری شد.

مهدی آذرپیشه نیز طبق فرمان اجرایی 13224 به‌خاطر اقدام برای و یا به نیابت از نیروی قدس سپاه لیست‌گذاری شد.

محمدعلی حدادنژاد طبق فرمان اجرایی 13382 و به دلیل اقداماتش در کمک و حمایت مالی و تکنولوژیک از ارگانی در سپاه پاسداران که مسئول تحقیق و توسعة موشک‌های بالستیک است، لیست گذاری شد.

خزانه‌داری آمریکا می‌افزاید: «در نتیجة این اقدامات، تمامی دارایی‌ها و منافع در دارایی‌های افراد لیست‌گذاری‌شده در قلمرو ایالات متحده بلوکه می‌شود و شهروندان آمریکایی به طور عام از معامله با آنها منع می‌شوند».
لطفا به اشتراک بگذارید: