استراتژی جدید-جلسه استماع کمیته نمایندگان کنگره آمریکا

استراتژی جدید-جلسه استماع کمیته نمایندگان کنگره آمریکا


روز چهارشنبه 2 خرداد 97، در جلسة استماع کمیتة خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با حضور مایک پمپئو وزیر خارجة این کشور ، که اشرف‌نشان‌ها نیز در آن شرکت داشتند، اد رویس رئیس کمیتة خارجی در سخنان افتتاحیة خود گفت: افزایش فشار بر رژیم ایران و نظارت بر تحرکات هژمونی‌طلبانة این رژیم ضروری است... برنامة موشکی رژیم ایران یک تهدید برای ماست... سخنرانی روز دوشنبه (وزیر خارجه)، استراتژی ضروری‌یی را برای پاسخ به مجموعة فعالیت‌های خصمانة (رژیم) ایران تشریح کرد. اکنون ما باید همراه با متحدانمان یک جبهة مشترک را نمایندگی کنیم.

وزیر خارجة آمریکا در جلسة استماع کمیتة خارجی کنگره گفت: ما روز 21 می (31 اردیبهشت) مسیر جدیدی را برای استراتژی رئیس‌جمهور در قبال (رژیم) ایران معرفی کردیم. ما فشار مالی اعمال خواهیم کرد، با همکارانمان در وزارت دفاع در زمینة تلاش‌های مربوط به بازدارندگی هماهنگی می‌کنیم و احتمالاً از همه مهم‌تر از مردم ایران حمایت می‌کنیم.

وی افزود: «ما در پی همکاری با تعداد هر چه بیشتری از متحدان و شرکا و دوستانمان هستیم تا به هدف مشترکمان دست پیدا کنیم؛ یعنی متوقف‌کردن تمامی تهدیدات اتمی و غیر اتمی (رژیم) ایران».

 

در جلسة استماع کمیتة خارجی کنگره ، دینا روهراباکر رئیس زیرکمیتة اروپا-آسیا و تهدیدات بالقوه در سخنانش ضمن حمایت از استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم به حضور حامیان مقاومت ایران در جلسة استماع اشاره کرد، و گفت: ما در ایران دوستان بسیاری داریم... باید یادآوری کرد که رژیم آخوندها دشمن است. مردم ایران دوست ما هستند. این افراد که اینجا با پیراهن‌های زرد حضور دارند، ایرانیانی هستند که به آزادی عشق می‌ورزند

در این جلسه برد شرمن از اعضای ارشد دموکرات در کمیتة خارجی از این‌که اعمال تروریستی نیروی قدس سپاه پاسداران در سخنرانی روز دوشنبة پمپئو مطرح شده ابراز خشنودی کرد و با ذکر نمونه‌هایی گفت که رژیم به اقدامات تروریستی خود در اروپا ادمه می‌دهد.

 

در بخش دیگری از این جلسة استماع، قاضی تدپو رئیس زیرکمیتة تروریسم در کمیته خارجی کنگره آمریکا، به لزوم حمایت از اعتراضات مردمی در ایران پرداخت و ضمن اشاره به حضور اشرف‌نشان‌ها در جلسه استماع کنگره ، افزود: امروز در جمعیتی از اعضای خانوادة ایرانیانی را به همراه داریم که توسط رژیم کنونی (در ایران) به قتل رسیده‌اند؛ خواستة آنها تحقق یک ایران آزاد است، جایی که مردم خودشان بتوانند تصمیم بگیرند و نه آخوندها.

نمایندة دیگر کنگره آمریکا ران دسانتیس نیز ضمن حمایت از خروج آمریکا از برجام به اعتراضات مردم ایران علیه رژیم آخوندی اشاره کرد، و گفت: «مردم ایران از این رژیم ناراضی هستند... ما شاهد اعتراضات مردم هستیم. رژیم شبکه‌های اجتماعی را مسدود می‌کند و نمی‌خواهد جریان آزادانة اطلاعات وجود داشته باشد».

نمایندة دموکرات کنگره برد اشنایدر نیز نگرانی خود را نسبت به مداخلات رژیم آخوندی در سوریه ابراز و بر لزوم مقابله با آن تأکید کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: