برجام- واکنشهای کشورهای اروپایی نسبت به تحریمهای جدید

برجام- واکنشهای کشورهای اروپایی نسبت به تحریمهای جدید


آسوشیتدپرس گزارش داد:‌رهبران لهستان قصد دارند در درون اتحادیه اروپا، از خروج آمریکا از برجام دفاع کنند. ماتئوش موراویتسکی( Mateusz Morawiecki) نخست‌وزیر لهستان روز سه‌شنبه گفت لهستان می‌خواهد یک " میانجی غیررسمی " باشد و برای اعضای اتحادیه اروپا و مقامهای آمریکایی مواضع دو طرف را توضیح دهد. آسوشیتدپرس افزود: پیشنهاد میانجی‌گری لهستان تا حدی عدول از مواضع رهبران جبهه متحد اتحادیه اروپا تلقی می‌شود

 

ایندینپندنت گزارش داد: شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد با توجه به تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران، همکاری با شرکت ملی نفت در یک پروزه نفتی در دریای شمال را متوقف می‌کند.

رسانه‌های حکومتی گزارش کردند، علاوه بر ایرباس و توتال؛ ۱۳ شرکت دیگر زودتر از موعد مقرر خداحافظی کردند و حتی منتظر اعلام نظر دولت‌های خود نمانده‌اند.

13 شرکتی که علاوه بر ایرباس و توتال از معامله با رژیم آخوندی دست کشیده‌اند عبارتند از: ان. جی فرانسه، زیمنس آلمان، ام. اس. سی، دانیلی ایتالیا، مرسک دانمارک، آلیانز آلمان، تورم دانمارک، ساراس ایتالیا، لویدز انگلستان، کپسای اسپانیا، انی ایتالیا، دی زد بانک آلمان و پی. جی. ان. آی. جی لهستان.

 

همزمان با جلسه وزیران اقتصاد و بازرگانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بررسی نتایج اقتصادی خروج آمریکا ار برجام، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد در حالی که این کشور می‌کوشد در گفتگو با دولت آمریکا به شرکت های آلمانی فعال در ایران کمک کند، اما تضمینی وجود ندارد که در این زمینه موفق باشد.

وی امکان مقابله به مثل اقتصادی با آمریکا را منتفی اعلام کرد و گفت چنین اقدامی اقتصاد جهان را به رکود خواهد کشاند.
لطفا به اشتراک بگذارید: