برجام و تحریمها-حمایتها از استراتژی جدید آمریکا

برجام و تحریمها-حمایتها از استراتژی جدید آمریکا


وزیر خارجة آمریکا در یک کنفرانس خبری ، دیکتاتوری آخوندی را تهدیدی مشترک برای همة جهان دانست.

وی درپاسخ به کسانی که 12شرط تعیین‌شده توسط وی به‌منظور توقف تروریسم، برنامة اتمی، موشکی و مداخلات منطقه‌یی رژیم آخوندی را غیرواقعی توصیف می کنند، گفت:

من گزارش‌هایی دیدم که می‌گویند، اینها فانتزی است و نمی‌تواند محقق شود، ولی ما خواسته‌هایی را مطرح کرده‌ایم که واقعاً ساده هستند و اغلب کشورهای جهان به آن عمل می‌کنند. از آنها می‌خواهیم، شلیک موشک به ریاض را متوقف کنند. این فانتزی نیست که تصور کنیم (رژیم) ایران تصمیم بگیرد، به کشورهای دیگر موشک شلیک نکند و جان آمریکایی‌ها را که به آن فرودگاه سفر می‌کنند، به خطر نیندازد. این فانتزی نیست که از آنها بخواهیم تروریسم را متوقف کنند...

این یک چالش جهانی است. من در سخنان دیروزم گفتم که نیروی قدس ترورهایی را در کشورهای اروپایی انجام می‌دهد. این یک تهدید مشترک در سراسر جهان است.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره اجرای استراتژی جدید آمریکا در رابطه با حکومت آخوندی گفت:«من همراه با وزیر پمپئو برای اجرای استراتژی جدید آمریکا به‌منظور پاسخ دادن به رفتار شرورانة (رژیم) ایران کار خواهم کرد و وزارت خزانه‌داری به اعمال فشار مالی بر این رژیم ادامه خواهد داد».

وزیرخزانه‌داری آمریکا در جلسة استماعی در سنای این کشور نیز اظهار داشت: « با توجه به این‌که رئیس‌جمهور تأیید (برجام) را امضا نکرده، تحریم‌های (رژیم) ایران بر سر جای خود بازخواهند گشت؛ هم تحریم‌های اولیه و هم تحریم‌های ثانویه. ما از هم‌اکنون به شرکای اروپایی‌مان اطلاع داده‌ایم... که تحریم‌های ثانویه را به‌اجرا خواهیم گذاشت».

 

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ارتش این کشور برای برخورد با «نفوذ مخرب رژیم ایران در منطقه» «همه گامهای لازم» را برمی‌دارد.

سرهنگ رابرت منینگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اعلام این خبر افزود:‌ ارتش آمریکا در حال ارزیابی این گزینه است که آیا در مورد رژیم ایران باید اقدامات جدیدی اتخاذ کند یا گام های فعلی را تحکیم بخشد.

 

نیکی هیلی سفیر آمریکا در ملل متحد دربارة استراتژی جدید این کشور در قبال رژیم، گفت: «وزیر پمپئو و رئیس‌جمهور ترامپ در مورد (رژیم) ایران درست می‌گویند. این رژیم یاغی باید وادار به توقف حمایت از تروریسم و تهدید متحدان و منافع آمریکا بشود. سیاست‌های قبلی در قبال (رژیم) ایران، به‌روشنی ناکام بوده است».

 

سخنگوی وزارت خارجة آمریکا گفت:«مایک پمپئو استراتژی روشنی را دربارة (رژیم) ایران اعلام کرد... این رژیم باید تغییرات عمده‌یی به‌عمل بیاورد: برنامة اتمی و حمایت از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه، (باید پایان یابد). ما در کنار شهروندان ایران ایستاده‌ایم».

هدر نائرت هم‌چنین گفت: «عملاً تمامی 12 اصل اعلام‌شده توسط مایک پومپئو... قبلاً توسط متحدان آمریکا و اروپا مورد حمایت قرار گرفته‌اند؛ چه کسی می‌تواند علیه این اهداف استدلال کند؟».

 

مایکل مک‌کال رئیس کمیتة امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: «خوشحالم که می‌بینم وزیر پومپئو استراتژی‌یی را ارائه می‌کند که بر رژیم (ایران) فشار می‌آورد و هم‌زمان از مردم ایران حمایت می‌کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: