تشنج در جلسه اول خرداد مجلس ارتجاع – ۲خرداد۱۳۹۷

تشنج در جلسه اول خرداد مجلس ارتجاع – ۲خرداد۱۳۹۷


واکنش‌های هراس آلود نمایندگان مجلس ارتجاع به سخنرانی وزیر خارجه آمریکا


 

 

دیروز مجلس ارتجاع هنگام بحث دربارة بررسی لایحة مرتبط با اف ای تی اف یا به عبارت دقیقتر «لایحه الحاق به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریزم» دچار تشنج شد. این تشنج ناشی از شوکی بود که اعلام استراتژی جدید آمریکا بر رژیم وارد کرد. که روز دوشنبه توسط مایک پمپئو وزیر خارجة آمریکا اعلام شد. مجلس رژیم بر اساس برنامة خود می‌بایست دیروز دربارة این لایحه بحث و تصمیم گیری می‌کرد، اما وقتی دیروز این لایحه مجدداً مطرح شد، تعدادی از نمایندگان باند خامنه‌ای داد و فریاد کردند که این یک لایحة استعماری و بدتر از قراردادهای گلستان و ترکمانچای است و باید مسکوت گذاشته شود که همین طور هم شد و با وجود مخالفت نمایندة‌ دولت این لایحه فعلا به مدت دو هفته به بهانة باصطلاح بررسی و مطالعة بیشتر مسکوت ماند. ابتدا صحنه‌هایی از تشنج و داد و فریاد اعضای مجلس ارتجاع را که واکنش وحشت آلود آنها از اعلام سیاست جدید دولت آمریکاست، می‌بیننیم:

تشنج در مجلس ارتجاع ـ اول خرداد 97

لاریجانی: اجازه بدید آقای حاجی دلیگانی...

آقای نقوی حسینی - سخنگوی کمیسیون


....در میان این تشنج و داد و فریاد که چند دقیقه ادامه داشت، نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون سیاسی و امنیت پشت تریبون قرار گرفت تا باصطلاح گزارشی از طرف این کمیسیون را بازگو کند:

 

لاریجانی: توضیحات آقای نقوی رو گوش میدیم، آقایون بفرمایید بشینید..

نقوی: «کمیسیون سیاسی و امنیت مجلس... و طبق اصل 145 قانون اساسی هم ما گزارشی به صحن علنی ارائه نکردیم»

جالب است که دولت روحانی این لایحه را ارائه کرده و چنان که دیدیم با هر گونه تأخیر در بررسی آن هم مخالف بوده، اما سخنگوی کمیسیون امنیت آن را یک لایحة استعماری می‌خواند. اما دلایل مخالفت و مسکوت ماندن موقت آن را خوب است از زبان یکی از نمایندگان باند خامنه‌ای بشنویم:

 

عبدالرضا مصری ـ مجلس ارتجاع ـ اول خرداد 97


مصری: دوستان فکر میکنند این فقط یک کنوانسیون مسئله مالی ست برای اف ای تی اف لازم داریم که این رو حل کنیم شما قرائت بفرمائید متن لایحه و اون تعهدی که ما داریم عمده اش مربوط به استرداد تروریسم هست تروریسم با چه تعریفی؟ با تعریفی که اونها دارند انجام میدهند؛ اینکه ما فکر بکنیم اگر عضو این شدیم چرخه دلار به روی ما باز میشه و چرخه مالی باز میشه این خیال خامیه برای اینکه ما عضو خیلی از کنوانسیونها هستیم الان همون کنوانسیونها ما رو تحریم میکنند این نیست که اگر ما عضو این شدیم دیگه امریکا حق نداره ما رو تحریم بکنه دیگه سوئیفت برای ما باز میشه یا گردش دلار برای ما آزاد میشه عضویت ما بدون هیچ دستاوردی یعنی برای ما هیچ این عضویت چه حسنی برای ما داره؟ ما اون رو تعریف بکنیم؟ آیا اگر عضو شدیم تحریمها برداشته میشه؟ آیا مراودات بانکی برای ما انجام میشه؟ آیا تحریمهای امریکا بی اثر میشه؟ مطمئن باشید خیر.

اونچه در مورد این کنوانسیون گفته میشه بحث تروریسته, اونهایی که امضا کردند آیا تروریستهایی که شهید بهشتی رو ترور کردند رجایی و باهنر رو شهید کردند مردم کوچه و بازار رو شهید کردند که عضو این کنوانسیون هستند اون کشورها الان تروریستها رو به ما پس داده اند؟ یا اینکه دارند تقویت میکنند؟ منافقین خلق الان دارند تحت لوای چه کشورهایی دارند تامین مالی میشوند؟ و هر روز هم داره امکانات به اینها اضافه میشه, سناتورهای امریکایی مگه رسما از منافقین حمایت نمیکنند؟

من خواهش میکنم تروریست رو اینها میخواهند تعریف بکنند از نظر اینها برادر عزیز خواهر عزیز بدون توجه به فراکسیونها ترا به خدا عنایت بفرمائید از نظر اینها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ما یعنی یک سازمان تروریستی اون داره تروریست رو تعریف میکنه اون جایی که امام می فرماید اگر سپاه نبود کشور هم نبود کاش من هم یک پاسدار بودم رهبر عزیز انقلاب این میگه سپاه سازمان تروریستی ست از نظر اینها چه کسانی تروریست اند ما باید اینها رو استرداد بکنیم محاکمه بشوند؟ محسن رضایی, سردار جنگ, دکتر ولایتی سردار وحیدی, حاج قاسم سلیمانی اینها میشه مصادیق تروریست از نظر این کنوانسیون

ما باید اینها رو بدهیم اما چه تعهدی داریم ما؟ اگر میتونیم پا بگذاریم روی این واقعیتها و ارزشهای انقلاب بریم عضو باشیم.

اما بحث جدی در این موضوع هست که ما عضو خیلی جاها بودیم مگه ما عضو برجام نیستیم ؟ مگه ما عضو انرژی هسته ای نیستیم؟ بخاطر اینکه عضو انرژی هسته ای هستیم تمام تعهد خارج از عضویت بر ما تحمیل کردند در برجام قلب ما را در آوردند در راکتور اراک اورانیوم ما رو بردند همه رو به یغما بردند ما عضو بودیم امروز میگند نه کلش رو باید تعطیل کنید ...

 

امروز روز سرنوشت سازی یه برای ملت ایران ما عضویتهای زیادی داشتیم شروطی که دیروز این مردتیکه مزخرف وزیر خارجه آمریکا این جاسوسی که خودش رئیس جاسوسهای دنیا بوده چه شروطی برای ما گذاشته؟ این شروط جز کدام کنوانسیون در کشورهای مختلف است؟...

 

حرفهای یک مخالف را هم شنیدیم، البته خوبه اینم بگم که همین باصطلاح مخالف در عین حال گفت که اگر کسی تضمین می‌کنه که اگر ما به این لایحه رأی بدیم و به کنوانسیون اف ای تی اف بپیوندیم من خودم اولین کسی هستم که به اون رأی میدم اما این خبرها نیست! خب بگذریم و حرفهای یکی از نماینده‌های باند روحانی رو هم بشنویم:

کواکبیان ـ مجلس ارتجاع ـ اول خرداد 97


«البته من عرایض زیاد داشتم راجع به اراجیف و مزخرف گویی وزیر خارجه آمریکاکه الان جاش نیست... و بعد دو هفته خلاف آیین نامه بود». هیئت رئیسه گفتند اینها بی عرضه اند...

...پیوستن کمیسیون ها از کی استعماریه ؟رئیسی مجلس نباید اجازه می داد اما خودرئیس یک تخلف دیگری کرد وقتی دونفرصحبت کردن یکی که معلوم نبود مخالف یا موافق بود اومده می گه خواهشا این طرح رو از دستورخارج کنید این چه موافقتیه؟

رئیس جلسه .... دوهفته خلاف آیین نامه بود....
لطفا به اشتراک بگذارید: