تمرکز بر خطر تروریسم رژیم و تنگتر شدن حلقة انزوا

گزارش خبری چهارشنبه ۲ خرداد


تمرکز بر خطر تروریسم رژیم و تنگتر شدن حلقة انزوا


 

به موازات افرایش و تشدید تحریمهای اقتصادی، فشارهای سیاسی از همه سو علیه رژیم آخوندی در حال افزایش است و حلقة انزوا به طور روز افزون در حال تنگتر شدن است

چرا که هر روز درک عمیقتری از خطرات مداخلات تروریستی رژیم، که به گفتة رئیس جمهور برگزیدة مقاومت صد بار خطرناکتر از خطر اتمی است، آشکار می شود. گزارشی که می‌شنوید، همین موضوع را مورد توجه قرار داده است.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در دیدار با دبیر کل ناتو استولتنبرگ گفت:


« دولت من همچنین متعهد به کار با متحدینمان برای متوقف کردن جاه طلبیهای هسته ای ایران و فعالیتهای بی ثبات کننده آنها در سراسر خاورمیانه است. فرقی نمیکند که شما کجا میروید هر جا که یک مشکلی هست, ایران درست پشت آن است و ما دیگر این را نخواهیم داشت.

رئیس جمهور آمریکا در همین دیدار در پاسخ به سؤال خبرنگاری دربارة سوریه گفت:

« من فکر میکنم ما به سوریه با خارج شدن از توافقنامه ایران عملا کمک کردیم, که یک توافقنامه بد برای ایالات متحده و فکر کنم یک توافقنامه بد برای دنیا بود. و من امیدوارم که سوریه شروع به با ثبات شدن کند».

وی افزود: « در کمک به سوریه با آنچه ما در رابطه با توافقنامه ایران (برجام) انجام دادیم. شما طی زمان خواهید دید که با این حرف منظورم چیست. اتفاقات زیادی خواهد افتاد».

در رویدادی دیگر، رئیس جمهور آمریکا با دبیرکل سازمان ملل موضوع ایران، کرة شمالی و روسیه را مورد گفتگو قرار داد.

از سوی دیگر براساس گزارشی که سه‌شنبه در برخی رسانه‌های آمریکایی منتشر شد یک گروه تروریستی مورد حمایت رژیم ایران در منطقه مثلث مرزی آمریکای‌لاتین پول شویی می‌کند.

این فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه بین تقاطع آرژانتین, برزیل و پاراگویه به مدت طولانی منبع نگرانی مقامات امنیتی ایالات‌متحده بوده‌است.

این گزارش جدید که توسط شرکت مشاوره ریسک سیاسی آسامتریکا تهیه شده‌است , برآورد می‌کند که اقتصاد بازار سیاه در منطقه مثلث مرزی - ۴۳ میلیارد دلار (بیش از کل محصول ناخالص ملی پاراگوئه ) تولید می‌کند.

سازمان تروریستی مورد حمایت ایران , حزب‌الله, به ویژه در این منطقه فعال است و از سهم خود از پولشویی برای کشتن شهروندان آمریکایی و هم پیمانان ایالات‌متحده در سراسر جهان استفاده می‌کند.

روزنامة وال استریت ژورنال نیز گزارش داد:


" پولی که به حزب‌الله از شبکه‌های غیر قانونی لبنان می‌رسد,

نگرانی ویژه‌ای برای مقامات ایالات‌متحده می‌باشد, به خصوص هنگامی که دولت ترامپ با فشار بر ایران و نیروهای نیابتی آن, نقش مهمی در جنگ داخلی سوریه در حمایت از رئیس‌جمهور بشار اسد در کنار روسیه و ایران ایفا می‌کند ."

 

خبرگزاری رویتر, 18 مه2018


برایان هوک یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت

مایک پمپیو وزیرخارجه آمریکا یک «نقشه مسیر دیپلوماتیک» را ترسیم می کند و خواستار حمایت وسیعی از اروپا و سایر متحدان برای فشار بر رژیم ایران می شود تا آن را به پای میز مذاکره بکشاند.

برایان هوک مشاور ارشد در وزارت خارجه گفت


در اولین سخنرانی سیاست خارجی که پمپئو روز دوشنبه ایراد خواهد کرد، خواستار حمایت وسیع در پرداختن به تمامیت تهدیدات رژیم ایران خواهد شد.

برایان هوک افزود برجام به کشورها یک حس کاذب امنیت داده است اما آمریکا خواهان تضمین یک توافق جدید است که نه تنها ظرفیتهای اتمی و موشکی بلکه فعالیتهای منطقه یی آن را نیز مهار سازد...

هوک گفت شما اعتراضات در ایران را دیده اید که مردم علنا نارضایتی خودشان از بسیاری از سیاستهای این رژیم که کمکی به مردم نکرده را نشان داده اند

 

واقعیت این است که به گفتة دیپلوماتها و ناظران سیاسی، خیزش خونین و قهرمانانة مردم کازرون توجهات بین‌المللی را جلب کرده و آنها را بیش از پیش متوجه عامل اصلی صورت مسألة ایران یعنی مردم ایران و نفرت عمیق از رژیم آخوندی کرده است.

سخنگوی آنتونیو گوترز دبیر کل سازمان ملل به فاکس نیوز گفت


سازمان ملل از گزارشات اعتراضات در کازرون مطلع است و ما میخواهیم مطمئن شویم که حقوق مردم برای تجمع و تظاهرات مسالمت آمیز توسط همه از جمله نیروهای امنیتی مورد احترام قرار گیرد ».

استیو بلوک وزیر خارجه هلند نیز که در حال دیدار کوتاهی از آمریکاست


درباره تظاهرات مردم کازرون به فاکس نیوز گفت او از حق «تظاهرات علیه هر دولتی» حمایت میکند «آنها باید برای انجام اینکار آزاد باشند و نباید با آنها با خشونت رفتار شود.»

سناتور روبیو کاندیدای سابق ریاست جمهوری آمریکا و عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا نیز دیروز جمعه 19 در یک پیام توییتری با اشاره به حمایت پمپیئو وزیر خارجه آمریکا از تظاهرات مردم کازرون حمایت کرد.

سناتور روبیو گفت:


« مردم ایران برای اعتراض به رژیم تروریستی فاسد و سرکوبگر ایران جانشان را کماکان بخطر می اندازند. من در حمایت از مردم ایران به وزیر خارجه پمپیئو می پیوندم و امیدوارم که رسانه های بین المللی نیز به این تظاهراتهای مهم در کازرون و جاهای دیگر توجه ئی که آنها شایسته اش هستند را مبذول دارند.»
لطفا به اشتراک بگذارید: