سناتور مارکو روبیو: رژیم ایران با ثروت توافق اتمی حمایت از تروریست‌ها را افزایش داد

سناتور مارکو روبیو: رژیم ایران با ثروت توافق اتمی حمایت از تروریست‌ها را افزایش داد


سناتور مارکو روبیو عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از ارائه استراتژی جدید آمریکا توسط وزیر خارجه آمریکا حمایت کرد و گفت:‌


مایک پمپئو حق دارد که از جهان متمدن, به خصوص متحدان آمریکا, بخواهد تا فشار بر رژیم ایران را به حداکثر برسانند. وی افزود:

رژیم ایران با استفاده از ثروت بادآورده از توافق اتمی، حمایت از تروریست‌ها و دیکتاتوری اسد را در سوریه افزایش داد و در بدترین بحران انسانی و پناهندگی از زمان جنگ جهانی دوم شریک جرم است.

حمایت سناتور مارک روبیو از قیام کارزون

سناتور مارک روبیو روز جمعه نیز در پیامی با اشاره به حمایت مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از تظاهرات مردم کازرون گفت: «مردم ایران برای اعتراض به رژیم تروریستی فاسد و سرکوبگر ایران جانشان را کماکان به خطر می‌اندازند. من در حمایت از مردم ایران به وزیر خارجه مایک پمپئو می‌پیوندم و امیدوارم که رسانه‌های بین‌المللی نیز به این تظاهراتهای مهم در کازرون و نقاط دیگر توجهی که آنها شایسته‌اش هستند را مبذول دارند.»

سناتور مارک روبیو توافق اتمی بد با رژیم ایران می‌تواند وقوع جنگ را قطعی کند

وی در یک سخنرانی در واشینگتن هشدار داد توافق اتمی بد با رژیم ایران می‌تواند وقوع جنگ را قطعی کند.
او گفت رژیم ایران از هر شکافی در توافق اتمی سو استفاده خواهد کرد. در صورتی‌که تحریمها برداشته شود رژیم ایران از میلیاردها دلار پول آزاد شده برای حمله به کشورهای غربی و اقدامهای تروریستی استفاده خواهد کرد.سناتور مارکو روبیو گفت: با چهارچوب توافق اتمی موافق نیست.

سناتور مارکو روبیو در بیانیه مطبوعاتی گفت: ”بعد از سالیان دادن امتیازهای یک جانبه و انعطاف توسط دولت سابق آمریکا، زمان آن فرا رسیده است که علیه حمایت رژیم ایران از تروریسم، فعالیتهای شوم موشکهای بالستیک این رژیم و نقض فاحش حقوق‌بشر توسط آن دست به اقدام زد“.
سناتور روبیو گفت ”من مشتاقانه در انتظار همکاری با دولت جدید به‌منظور مورد مواخذه قرار دادن کامل رژیم ایران در هر دو زمینه تهدید غیراتمی و اتمی هستم“.

سناتور مارکو روبیو: دونالد ترامپ باید به توافق اتمی رژیم ایران خاتمه دهد


سناتور مارکو روبیو عضو کمیته روابط خارجی سنا و کاندیدای ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا همچنین طی مقاله‌یی که روز سه‌شنبه 18اردیبهشت 97 در فاکس‌نیوز درج شده نوشت:‌ «پرزیدنت دونالد ترامپ روز سه‌شنبه تصمیم خواهد گرفت که در توافق اتمی با رژیم ایران باقی بماند یا که آن را ترک کند. او نباید در خاتمه دادن به این توافق معیوب و خطرناک که غیرقابل اصلاح است تردیدی به خود راه دهد. توافق رژیم ایران توافق بدی است، بقدری بد که اکثریت دو حزبی در هر دو مجلس کنگره علیه آن رأی دادند. نقص اصلی این توافق این است که رژیم ایران را غنی‌تر ساخت و قدرت بی‌ثبات کردن خاورمیانه را در اختیار آن قرار داد. این توافق در حدود 100میلیارد دلار از دارائی‌های مسدود شده را به دولتی آزاد کرد که وزارت‌خارجه آمریکا آن را « اصلی‌ترین حامی تروریسم دولتی» توصیف می‌کند. آخوندهای حاکم بر ایران به‌جای استفاده از بهره‌های مالی این توافق برای مردم ایران اقدام به توسعه مهاجمانه برنامه موشکی خود کردند. آنها همچنین از لغو تحریمها برای افزایش حمایت خود از حزب‌الله لبنان و همچنین دیگر گروه‌های تروریستی و گروه‌های شبه‌نظامی در عراق و یمن کردند...آخوندهای حاکم بر ایران همچنین از ثروت به‌دست آمده از توافق اتمی برای تقویت و سر پا نگه‌داشتن بشار اسد دیکتاتور رژیم سوریه استفاده کرده‌اند رژیمی که مسئول کشتار صدها هزار نفر است و به‌طور مکرر اقدام به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان غیرنظامی خود شامل زنان و کودکان کرده است...».

سناتور مارکو روبیو افزود:‌ «غیرقابل بخششترین عیب و نقض این توافق اتمی این است که تدوین کنندگان اولیه آن انتخاب کردند که در کنار آخوندها حاکم بر ایران قرار گرفته و آنها را در مقابل مردم ایران تقویت کنند، مردمی که مخالفت آنها علیه دولت فاسد و جنایتکار حاکم بر ایران هم‌چنان در حال افزایش است...تظاهراتهای عظیمی که در دسامبر 2017 و ژانویه 2018 در سراسر ایران فوران کرد، ممکن است رژیم ایران و متحدانش را شگفت‌زده کرد باشند. اما این تظاهراتها و اعتراضات، مردم عادی ایران را متعجب نکرد، مردمی که به‌رغم سرکوب مستمر دولتی، کماکان راه‌هایی برای نشان‌دادن نارضایتی خودشان پیدا می‌کنند... دونالد ترام‍پ باید به این توافق معیوب و ناقص خاتمه داده و تحریمهای فلج کننده اقتصادی و مالی علیه رژیم ایران اعمال کند...»

سناتور مارکو روبیو در پایان نوشت:‌« آزار و اذیت مردم ایران توسط این رژیم استمرار دارد، این آزار و اذیت ناشی از فساد جنایتکارانه و مدیریت سو اقتصادی رژیم، حمایت آن از گروه‌های تروریستی و همچنین از رژیم اسد،تجاوزگریش با استفاده از موشکهای بالستیک و نقض سیستماتیک حقوق‌بشر توسط آن می‌باشد، مردم ایران شایسته بهتر از این هستند...»
لطفا به اشتراک بگذارید: