ملغمه‌یی از سرآسیمگی و ناامیدی – ۲خرداد۱۳۹۷

 سرآسیمگی و ناامیدی پس از سخنان 12ماده ای پمپئو درمورد ایران– ۲خرداد۱۳۹۷


نگاهی به اظهارات هراس آلود و یاس آلود مهره های نظام


 

 

به دنبال اعلام سیاست و استراتژی جدید آمریکا توسط وزیر خارجة این کشور، رژیم هم‌چنان در تلاطم است و از هر سو صدای فغان و فریاد از آمریکای بدعهد و زورگو و اروپای فریبکار و روسیة نارو زن و چین محتاط و سایرین کذا و کذا بلند است و یأس و ناامیدی بدجوری بر سرتاسر رژیم خیمه زده است. مجلس رژیم دیروز در یک جلسة پرتشنج، به مصداق از این ستون به آن ستون فرج... بررسی لایحة چهارم ضد تروریستی مرتبط با اف ای تی اف را به مدت دو هفته به تأخیر انداخت؛ و ولی فقیه امروز پاسدار باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح خود را به مجلس فرستاد تا شاید او با قدری هارت و پورت، اعضای از دست رفتة مجلس ارتجاع را حال بیاورد. او هم یک چیزهایی در مورد اوج آمادگیهای رزمی و نظامی نیروهای مسلح رژیم سر هم کرد. اما از لحن او پیدا بود که ظاهراً یکی دیگر می‌بایست این پاسدار ولایت را جمع و جور می‌کرد. به هر حال گزیده‌یی از اظهارات و مطالب مهره‌ها و رسانه‌های هر دو باند رژیم طی دیروز و امروز می‌تواند تصویری از فضای این روزهای رژیم به دست دهد.

 

پاسدار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم در مجلس ارتجاع


محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح :

امروز نیز ملت ایران با امتحان بزرگی مواجه هست, دشمنی بد عهد ظالم جنایتکار منزوی و عصبانی با رهبرانی عهد شکن و فاسد و حتی حقوق بگیر صهیونیستها و منافقین و این دشمن هر چند که جسارت ورود در عرصه نظامی و جنگ رو در رو را ندارد اما تلاش دارد در عرصه اقتصادی و عملیات روانی بر ملت ایران فشار وارد بکند

 

سایت حکومتی جماران ـ ۲خرداد: پاسدار شمخانی


شمخانی: آنچه پمپئو در قالب باصطلاح استراتژی جدید علیه ایران مطرح کرد حرف جدیدی نبوده و تنها مجموعه ای از آرزوها و رویاهای ترامپ است....

سپاه بخشی از حاکمیت و بازوی قدرتمند انقلاب اسلامی بوده و ماموریت‌های این نهاد و سایر بخش های نیروهای مسلح ایران در چارچوب سیاست‌ها و تصمیمات نظام و مورد حمایت کامل است.


جهانبخش خانجانی از باند اصلاح طلب ۲ خرداد


من برعکس کسانی که معتقدند تحریم‌ها هیچ تاثیر ندارد، معتقدم تحریم‌ها بی‌تاثیر نیست و ما باید با حفظ مصلحت و عزت نظام اجازه ندهیم که تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان وضع شود.باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم واز طریق دیپلماسی اجازه ندهیم تحریم جدیدی علیه کشورمان وضع شود. از سویی در داخل کشور هم نباید بهانه به دست دشمن دهیم تا از این بهانه استفاده کرده و افکار عمومی را علیه ما تحت فشار قرار دهند. همچنین سیاست خارجی باید از طریق دولت مستقر و وزارت خارجه پیگیری شود و نباید افرادی خارج از این رابطه قانونی، در سیاست خارجی دخالت کند. گاهی برخی دخالت‌های افراد و نهادهایی خارج از حوزه سیاست خارجی دولت کشور را دچار چالش و بحران می‌کند، بنابراین حاکمیت باید از این دوگانگی جلوگیری کند.ما نباید کشور را درگیر نزاع و تخاصم جدید کنیم.

کورش احمدی دیپلمات سابق رژیم ۲ خرداد


اظهارات پمپئو به تز کذایی تغییر نظام پهلو می زند و در محتوا تفاوت چندانی با آن ندارد,می دانیم حداقل جان بولتون, مشاور امنیت ملی ترامپ, طی سال های اخیر به دفعات و به صراحت از تغییر نظام سخن گفته و در این رابطه با گروه منافقین نیز ارتباط داشته و در ازای دریافت مبالغی در نشست های آنها سخنرانی کرده است. لذا, با توجه به سخنان بسیار تند پمپئو و نیز اینکه دعوت مستقیم به مذاکره با ایران در آن وجود ندارد, می توان نتیجه گرفت که در واقع تغییر نظام هدفی است که در ذهن اغلب اعضای تیم امنیتی ترامپ وجود دارد هر چند که با توجه به اعلام مخالفت ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی با ملت سازی و مداخله نظامی در مناطق و کشورها, برای او مشکل است از تغییر نظام سخن بگوید.

حسین موسویان - دیپلمات سابق رژیم ۲ خرداد


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا لیستی از خواسته های آمریکا از ایران با تهدید شکست ایران را ارائه کرد. مواضع جنگجویانه وی یک هفته بعد از خروج ترامپ از برجام چیزی به جز تقاضای تسلیم محض ایران نبود. او گفت که تحریم ها مجددا با تاثیرگذاری کامل باز خواهند گشت و ایران باید بداند که این تازه اول کار است...

خواسته‌های غیر عملی او چیزی بجز سیاست تغییر رژیم در ایران نیست که نتیجه آن مرگ دیپلماسی و مسیر جنگی خانمانسوز است. امروز جهان به دیپلماسی نیاز دارد.

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲ خرداد


به نظر می‌رسد که سیاست خارجی آمریکا در حال بازگشت به سال 2001 و در نظر گرفتن تحولات صورت گرفته از سال 2001 تا 2014 است پیش شرط‌هایی که دولت آمریکا برای مذاکره با ایران مطرح کرده است به جای اینکه پیش شرط‌هایی برای توافق باشد بیشتر پیش شرط‌هایی برای توافق نکردن است.در حقیقت علیرغم برخی از ژست‌هایی که از سوی اروپایی‌ها صورت می‌گیرد به نظر می‌رسد که یک توافق ضمنی پشت پرده بین اروپا و آمریکا جهت ایجاد فشار به ایران صورت گرفته است.البته از نگاه ترامپ مذاکره با ایران این است که آمریکا موضعی بالاتر داشته باشد و امتیازات فراوانی از ایران بگیرد ولی به نظر می‌رسد که بین اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مورد میزان امتیازی که می‌خواهند از ایران بگیرند اختلاف نظرهایی وجود دارد.


مهدی محمدی از باند خامنه ای ۲ خرداد


مهدی محمدی از باند خامنه ای 2خرداد

لطفا به اشتراک بگذارید: