نیویورک تایمز- تکنولوژی اتمی دراعماق صحرا توسط رژیم آخوندی

نیویورک تایمز- تکنولوژی اتمی دراعماق صحرا توسط رژیم آخوندی


نیویورک‌تایمز در گزارشی تحت عنوان «در اعماق صحرا، (رژیم) ایران به‌طور بی سر و صدا، تکنولوژی موشکی خود را به پیش می‌برد»، فعالیت‌های پنهانی حکومت آخوندی در تأسیساتی به‌نام شاهرود را که در 40 کیلومتری این شهر واقع شده ، فاش کرد.

این روزنامه با یاد آوری انفجار، تأسیسات تحقیقاتی موشک دوربرد رژیم در سال 2011 و کشته‌شدن پاسدار سرلشکر حسن تهرانی، می نویسد: «بسیاری از تحلیلگران اطلاعاتی غربی این واقعه را برای جاه‌طلبی‌های تکنولوژیک (حکومت) تهران، مرگبار ارزیابی کردند... (اما) در بهار امسال، گروهی از کارشناسان تسلیحاتی مستقر در کالیفرنیا، هنگام بررسی برنامه‌های تلویزیون رژیم ایران دربارة حسن تهرانی به این نتیجه رسیدند که وی کمی قبل از مرگ خود، بر توسعة یک تأسیسات مخفی دیگر در صحراهای ایران نظارت می‌کرده که امروز نیز هم‌چنان فعال است».

به نوشتة نیویورک‌تایمز، رژیم آخوندی در سال 2013 در سایت شاهرود، یک آزمایش موشکی انجام داد. اما از آن زمان گمان می‌رفت که این تأسیسات غیر فعال شده باشد.

نیویورک‌تایمز براساس تصاویر ماهواره‌یی اضافه می کند، به‌نظر می‌رسد فعالیت‌ها در آنجا، روی موتورهای پیشرفتة موشک و سوخت موشکی متمرکز باشد. این فعالیت‌ها عمدتاً حین شب و به‌طور مخفیانه صورت می‌گیرد. کارشناسان گفتند، ارزیابی ساختارها و علامت‌گذاری‌ها در این تأسیسات قویاً نشان می‌دهد که رژیم در آنجا، تکنولوژی موشک‌های دوربرد را توسعه می‌دهد.

نیویورک‌تایمز می‌افزاید: «پنج کارشناس که به طور مستقل این داده‌ها را مورد بررسی قرار دادند تأیید کردند که اینها شواهدی متقاعدکننده‌یی است (که نشان می‌دهد رژیم) ایران در حال توسعة تکنولوژی موشک دوربرد است».
لطفا به اشتراک بگذارید: