رادیو آلمان-شروط خامنه ای به معنای پایان مذاکره با اروپا

رادیو آلمان-شروط خامنه ای به معنای پایان مذاکره با اروپا


رادیو آلمان طی تفسیری شروط خامنه ای برای سران سه کشور اروپایی جهت مذاکره برسر برجام را بی معنی خواند و آن را به معنی پایان مذاکره با اروپا دانست.

در تفسیر رادیو آلمان پیرامون سخنرانی خامنه ای آمده است: گذاشتن شروطی مانند اینکه سران ۳ کشور اروپایی باید متعهد شوند و قول دهند که بحث موشک و حضور منطقه ای را مطلقاً مطرح نخواهند کرد, تضمین خرید نفت به مقداری مورد نیاز جمهوری اسلامی, تضمین بانک های اروپایی برای معامله و سرآخر تهدید به آغاز فعالیت های تعطیل شده هسته ای, هیچ معنایی ندارد جز آن‌که مذاکره با اروپا عملا پایان یافته است.

رادیو آلمان افزود : سخنان خامنه‌ای، کار را بر کسانی مانند فدریکا موگرینی دشوارتر و بر کسانی مانند دونالد ترامپ آسان تر می کند. چاره تغییر این وضعیت, احتمالا یک سخنرانی جدید و به کارگیری مجدد اصطلاحی مانند «نرمش قهرمانانه» خواهد بود.

در همین حال وزیر خارجة آلمان به‌دنبال دیدار با مقام‌های آمریکایی، گفت: «در بسیاری از زمینه‌ها ما (با آمریکا) مواضع مشترکی داریم؛ مثلاً نقش (رژیم) ایران در منطقه از جمله در سوریه و هم‌چنین برنامة موشک‌های بالستیک.برای ما قابل قبول نیستند. ولی ما راه‌های متفاوتی را انتخاب کرده‌ایم. ما اعتقاد داریم که باید این موضوعات را... بر پایة توافق اتمی موجود حل و فصل کنیم».

وی که با تلویزیون FDZ آلمان مصاحبه می کرد در عین حال خاطر نشان کرد که آلمان برای حفظ توافق اتمی تلاش می کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: