سوریه-حمله به مواضع اسد و نیرویهای حزب الله و رژیم

سوریه-حمله به مواضع اسد و نیرویهای حزب الله و رژیم


رسانه‌های رژیم اسد از یک حملة موشکی جدید به فرودگاه نظامی ضبعه در شهر حمص خبر دادند.

آسوشیتدپرس دربارة این حمله گزارش داد: دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز جمعه گفت، حملات مظنون اسراییلی یک پایگاه نظامی را… در مرکز سوریه که محل استقرار شبه نظامیان حزب‌الله و سایر (شبه نظامیان) متحد با حکومت سوریه است، هدف قرار دادند.

آسوشیتدپرس افزود: گمان می‌رود ارتش اسراییل پشت چندین حملة هوایی طی سال‌های اخیر، علیه مواضع حزب‌الله، (رژیم) ایران و ارتش (رژیم) سوریه باشد…

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، موشک‌هایی که احتمالاً توسط هواپیماهای اسراییلی شلیک شده‌اند، انبارهای تسلیحات متعلق به حزب‌الله را در مرکز سوریه هدف قرار دادند... نیروهای متعلق به حزب‌الله و دیگر شبه نظامیان متحد با رژیم اسد در این فرودگاه نظامی مستقر هستند.

از سوی دیگر آسوشیتدپرس به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که تعداد نیروهای حامی رژیم اسد که در حملات هوایی چهارشنبه‌شب در شرق سوریه کشته شدند، به 14 تن افزایش یافته است.

 

اورینت‌نیوز تلویزیون اپوزیسیون سوریه گزارش داد: منابع خاص اورینت گفتند که بیش از 25 تن از عناصر شبه نظامیان حزب‌الله و شبه نظامیان (رژیم) ایران در داخل فرودگاه (ضبعه) کشته شده‌اند. در این حمله ستون تسلیحات و موشک‌های (رژیم) ایران که برای حزب‌الله ارسال شده بود، هدف قرار گرفت. فرستادة اورینت‌نیوز هم‌چنین شاهد پروازهای مکرر جنگنده‌های اسراییلی... بر فراز لبنان بود و این نشان می‌دهد که حملات مذکور توسط اسراییل صورت گرفته است.
لطفا به اشتراک بگذارید: