بازتاب تحریمهای جدید و جلسه استماع سنا در رژیم – ۴خرداد۱۳۹۷

بازتاب تحریمهای جدید و جلسه استماع سنا در رژیم – ۴خرداد۱۳۹۷


نگاهی به رسانه های نظام حول انعکاس جلسه استماع سنا


 

 

روز گذشته یک جلسة استماع در کمیته روابط خارجی سنای امریکا با حضور مایک پمپئو وزیر خارجة‌ این کشور برگزار شد. این جلسه و اظهارات پمپئو و برخی نمایندگان انعکاس گسترده‌یی در رسانه‌های رژیم آخوندی داشت. اکثر آنها به بازگویی بخشی از اظهارات کسانی که در این جلسه سخن گفته بودند، اکتفا کردند و جالب این است که عمدتاً آن قسمت از حرفهای پمپئو را که آمریکا به دنبال تغییر رژیم ایران نیست برجسته و تیتر کرده بودند و برخی نیز همراهی نکردن اروپا با آمریکا را برجسته کرده‌اند. این رویکرد گویای شدت هراس و وحشت رژیم است و مهره‌ها و رسانه‌های رژیم با برجسته کردن این جملات، می‌خواهند به نیروهای هراسان رژیم روحیه بدهند و به آنها بقبولانند که خبری نیست و خطری وجود ندارد. توجهتون رو به گزیده‌یی از خبرهای مربوط به این جریان جلب می‌کنم:

 

جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا 3ـ خرداد


پمپئو:

روز دوشنبه من یک جهت گیری جدیدی را در مورد استراتژی پرزیدنت در مورد ایران طرح کردم ما فشار اقتصادی بی سابقه ای را در هماهنگی با همکارانمان در وزارت دفاع علیه ایران در تلاشهایمان برای بازداشتن بکار خواهیم گرفت, از مردم ایران حمایت خواهیم کرد شاید بعنوان مهمترین [موضوع] و با حفظ چشم انداز برای یک توافق جدید با ایران, بطور ساده باید رفتارش را تغییر دهد ما خواهان همکاری هر چه بیشتر از دوستان, شرکا و متحدان, دوستان در صورت امکان برای رسیدن به اهداف مشترک هستیم تا تمامی تهدیدات اتمی و غیر اتمی ایران را متوقف سازیم.

تدپو: وزیر خارجه سابق, آقای تیلرسون, در برابر این کمیته گفت بهترین راه حل برای ایران یک تغییر مسالمت آمیز از درون است. آیا شما هم همچنان به چنین نظریهیی پایبند هستید؟

پمپئو: من روز دوشنبه گفتم, همچنانکه سیاست رییس جمهور نیز هست, اینکه ما خیلی امیدواریم که مردم ایران فرصتی بهدست بیاورند که بتوانند دولتی را که دوست دارند انتخاب کنند.

تدپو: آیا ما از مخالفان این رژیم پشتیبانی میکنیم؟ یا دست کم پشتیبانی سیاسی و یا شفاهی از خواستههایشان برای تغییر رژیم که از طریق اعتراضات داخل ایران خود را نشان میدهد؟

پمپئو:من قبلا در موضع قبلیام و حتی قبلتر از آن در مورد حمایت از ایرانیهایی که احساس میکنند صدایشان شنیده شده است, صحبت کردهام. ما باید این حمایت را ادامه بدهیم. هم بعنوان دولت و هم بعنوان یک فرد.

 

خبرگزاری مهر آخوندی ۴ خرداد


پمپئو در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت «اروپایی ها به ما گفتند حاضرند در موضوع موشکی وارد شوند و سه سال است کاری در این زمینه انجام نداده اند.»

پمپئو در ادامه گفت کشورهای اروپایی هیچ کاری برای حمایت از کارزار آمریکا مبنی بر معرفی ایران به عنوان بزرگترین حامی تروریسم در جهان انجام نداده اند.

وزیر خارجه آمریکا گفت اروپایی ها پذیرفتند کاری در زمینه تروریسم انجام دهند ولی هیچ کاری نکردند.

کورش احمدی دیپلمایت سابق رژیم ۴ خرداد


سخنرانی ترامپ و پمپئو گویای وجود خط مشی جدیدی است که 180 درجه با روش اوباما تفاوت دارد؛پمپئو رسیدن به توافق با ایران را موکول به تغییر تمامیت رفتار و سیاست های ایران کرده و از جهاتی حتی از ترامپ هم تندتر برخورد کرده است؛ او ضمن طرح مطالبات 12 گانه، پیشنهاد مذاکره با ایران در این موارد را مطرح نکرد و تنها به تکرار پیشنهاد مذاکره ترامپ که دو هفته پیش بیان شد، بسنده کرد. نکته مهم دیگر در سخنان او ابزارهایی است که آمریکا قصد دارد به تصور خود برای واداشتن ایران به پذیرش این خواسته ها مورد استفاده قرار دهد: یعنی تحریم و «نابود» کردن عوامل عملیاتی ایران در سطح منطقه؛این تهدیدها می تواند اثر داشته باشد

نقوی حسینی عضو مجلس ارتجاع ۴ خرداد


آمریکا سیاست چماق و هویج را درباره ایران در پیش گرفته که چماق آن آمریکا و هویجش در دست اروپاست تا ایران را وادار به توافقی کند که ترامپ از ابتدا دنبال آن بوده است.

 

...همون طور که دیدیم تقریبا همة مهره‌ها و رسانه‌های رژیم با خوشحالی این را برجسته کرده‌اند که پمپئو گفت ما خط تغییر رژیم ایران را نداریم و این را عمداً ناگفته می‌گذارند که پمپئو هم در بیانیة اعلام مواضع وزارت خارجه و هم در این استماع بر مخالفت عظیم و گستردة مردم ایران با رژیم حاکم تأکید کرده است و این تمام چیزی است که مردم و مقاومت ایران از آمریکا و از اروپا و همة دولتها می‌خواهند و این که از رژیم حمایت نکنند و همین که این حرف شنیده شده و تبدیل به سیاست شده، این چنین رژیم را سراپا به تلاطم انداخته است.

اما همزمان با جلسة استماع در سنا، وزارت خزانه داری آمریکا چند شخصیت حقیقی و حقوقی مرتبط با خطوط هوایی رژیم و 31هواپیمای متعلق به رژیم و سپاه پاسداران از جمله هواپیمای تشریفات را که برای نقل و انتقال مقامات حکومت مورد استفاده قرار می‌گیرد را تحریم کرد؛ انعکاس آن در رژیم را هم ببینیم:

 

محمد رضا باهنر از باند خامنه ای ۴ خرداد


جنگ رسمی علیه ایران از طریق وزارت خزانه داری آمریکا آغاز شده است

باید وضع موجود کشور را عالمانه تحلیل کردنه باید خوشبینانه تحلیل کنیم و نه به کج راهه‌ هایی برویم که دشمن برای ما انتخاب کرده فعلا هیئت حاکمه آمریکا تحلیل‌هایشان را از زبان منافقین می‌گیرند.

امروز سیاست‌های آمریکا و استراتژی‌اش بر مبنای تغییر رفتار نظام انجام می‌شود و در واقع تغییر رفتار نظام و تغییر نظام فرقی نمی‌کند. اگر اجازه برخی دخالت‌ها را بدهیم، دیگر نظام ما "جمهوری اسلامی" نیست و اینها با توجه به اخباری که بدستشان می‌رسد فکر می‌کنند این کار را می‌توانند انجام دهندالان مجددا جنگ جدی اقتصادی آغاز شده و دنبال فلج کردن حکومت هستند. متاسفانه از طرفی بی‌عقلی برخی مسئولان موجب اتفاقاتی می‌شود که از چندماه قبل می‌توان این اتفاقات را پیش‌بینی کرد. مثلا نماینده مجلس و فرماندار یک مسئله را آنقدر تند و تیز می‌کنند که موجب وقوع اتفاقاتی می‌شود.

 

خبرگزاری سپاه پاسداران ۳ خرداد


آمریکا چند فرد و شرکت مرتبط با چند خطوط هوایی ایران را تحریم کرد

خزانه‌داری آمریکا همچنین 31 فروند هواپیمای متعلق به شرکت‌های هواپیمایی ماهان، معراج، کاسپین و پویا ایر را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. 5 فروند از این هواپیماها متعلق به معراج، 9 فروند متعلق به کاسپین، 5 فروند متعلق به پویا ایر و 12 فروند متعلق به ماهان هستند. منوچین گفته است: «تسهیل‌کنندگانی که امروز توسط خزانه‌داری آمریکا تحریم شده‌اند اقدام به تأمین قطعات و ارائه خدمات برای ناوگان هوایی تحت تحریم ایران، از جمله شرکت‌های هواپیمایی ماهان، کاسپین، معراج و پویا ایر کرده‌اند.»وزیر خزانه‌داری آمریکا اضافه کرد: «آنها با انجام این کار در تزریق حیات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک کرده و حکومت ایران را قادر به ارسال سلاح، پیکارجو و پول برای نائبانش از جمله حزب‌الله کرده‌اند.»

سایت حکومتی نو اندیش ۴ خرداد


آمریکا "هواپیمای تشریفات دولت ایران" را تحریم کرد

دولت آمریکا، پنجشنبه نام چند فرد و شرکت مرتبط با چند خطوط هوایی قبلاً تحریم‌شده ایران و چندین هواپیمای مرتبط با آنها را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. هواپیمای ایرباس ۳۲۰ خطوط هوایی معراج که امروز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، جزء هواپیماهایی است که با عنوان هواپیمای تشریفات دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: