This browser does not support the video element.

هشدار نسبت به حملات سایبری رژیم ایران ـ۲۰دقیقه ـ جمعه ۴ خرداد



  • هشدار نسبت به حملات سایبری رژیم ایران




1ـ هشدار اداره تحقیقات فدرال آمریکا اف بی آی نسبت به حملات سایبری جدید رژیم ایران .


2ـ مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا: منطقه مرزی پاراگوئه، آرژانتین و برزیل به


مکانی امن برای شبکه های تبهکار و گروههای تروریستی مانند حزب الله تبدیل شده است .


گروههایی که توسط رژیم ایران تأمین مالی می شوند .


3ـ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع سنا: ما از اعتراض کنندگان ایرانی


حمایت می‌کنیم و به زودی تحریم های جدیدی را علیه رژیم ایران اعمال خواهیم کرد .





  • تغییر دموکراتیک در ایران، تنها راه حل مشکلات منطقه است




تلویزیون فاکس نیوز به اظهارات مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران استناد کرده و می گوید تغییر دموکراتیک در ایران تنها راه حل برای بحرانهای منطقه است:

بنا به گفته مقاومت ایران مردم ایران به خیابانها آمده اند و گفته اند که تک تیراندازان نیروی انتظامی تظاهرکنندگان را کشته اند و این است چیزی که مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران درباره آنها گفته است. مریم رجوی گفته است «تغییر رفتار آخوندها بدیهی است که منجر به تغییر این رژیم شود. تغییر دموکراتیک در ایران تنها راه حل مشکل در ایران و بحران این منطقه است.تشکیل یک جبهه بین المللی علیه دیکتاتوری مذهبی و تروریستی در ایران مقدمه یی برای ایجاد صلح و امنیت و همزیستی در این منطقه و سراسر جهان است».

تلویزیون فاکس نیوز سپس از آدام کینزینگر عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان پرسید مریم رجوی راجع به یک جبهه متحد صحبت کرده است این را ما چطور محقق می کنیم چطور ما این را ایجاد می کنیم آیا شما چنین چیزی را می بیند که حالا در جریان باشد تا به این رژیم فشار آورد؟

ادام کینزینگر عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان گفت:‌ یکسری تحولات عمده اتفاق افتاده اند. عربستان و سعودی و متحدانش و متحدان ما علیه تهدید رژیم ایران همسو هستند که ده سال قبل چنین چیزی را کسی نشنیده بود.

اروپایی ها در نهایت همسو خواهند شد چرا که فکر کنم چاره یی نخواهند داشت الا اینکه همسو شوند.

 


  • جلسه استماع کنگره آمریکا برای بررسی دخالتهای رژیم ایران در عراق و لبنان




در جلسه زیرکمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان دخالتهای رژیم ایران در عراق و لبنان مورد بررسی قرار گرفت. این جلسه به ریاست ایلیانا رز لهتینن رئیس زیر کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان برگزار شد.

ایلیانا رزلهتینن گفت:‌ بسیاری از ما مدتها است که در مورد دخالت فزاینده حزب‌الله هشدار داده‌ایم و این نکته را طرح کرده‌ایم که تصمیمات سختی باید در رابطه با کمک آمریکا از جمله به نیروهای مسلح لبنان گرفته شود. قانون آمریکا تصریح می‌کند که اگرنیروهای مسلح لبنان یا نیروهای امنیت داخلی لبنان تحت کنترل سازمانی با نامگذاری تروریستی باشند هیچ کمکی نباید در اختیار آنها قرار گیرد. قطعاً‌حزب الله مشمول چنین تعریفی می‌شود.

ایلیانا رزلهتینن در مورد دخالت رژیم در عراق گفت: امیدوارم هر آنچه می‌توانیم انجام دهیم تا دخالت رژیم ایران را محدود کنیم یا عقب برانیم. روشن است که رژیم ایران به راحتی از صحنه منطقه خارج نمیشود. هم در عراق و هم در لبنان، رژیم ایران کماکان دخالت خود را افزایش می دهد. این مسئله برای شهروندان این کشورها، ثبات منطقه‌ای و منافع امنیت ملی آمریکا خطرناک است. بعد از اینکه وزیرمایک پمپئو، سیاست دولت در قبال رژیم ایران را تشریح کرد، مشتاقم که از شهودمان، انتقادات و پیشنهاداتشان را برای عقب نشاندن دخالت رژیم ایران در لبنان، عراق و در سراسر خاور میانه بزرگ بشنوم.

استیو چابوت Steve Chabot نماینده کنگره آمریکا در جلسه استماع گفت:‌ مؤسسههای اطلاعاتی ما گزارش دادهاند که عوامل رژیم ایران تهدید مستقیم برای نیروهای ما در عراق هستند. ما بازای اینهمه خون و هزینهیی که در عراق صرف کردیم، نباید اجازه بدهیم رژیم ایران استفادهاش را ببرد. همچنین ما زحمتهای زیادی برای از بین بردن شبه نظامیان داعش کشیدیم. بنابراین نگذاریم رژیم ایران سود آن را ببرد.

آدام کینزینگر Adam Kinzinger عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت:‌ بزرگترین نگرانی من در مورد کردار و رفتار رژیم ایران در منطقه است. من خیلی خوشحالم که ما از توافق هستهیی بیرون کشیدیم.

روهرا باکر، رئیس زیرکمیته نظارت و تحقیقات کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی در جلسه استماع گفت: من در مورد عراق و لبنان بسیار نگران هستم. همچنین در مورد گسترش نفوذ ر‌ژیم ایران. بگذارید یکبار دیگر تصریح کنم که ایران دشمن ما نیست، رژیم ملاها دشمن ماست. ما تا به حال به رژیم ایران دست باز دادهایم که بطور افسار گسیختهیی در عراق پیش برود، چون هیچ تهدیدی در داخل این کشورها برای خود نمیبینند.

ما میتوانیم به بسیاری از مخالفان رژیم کمک و از آنها حمایت کنیم. با چنین حمایتهایی احتمالا در کوتاه مدت شاهد از پای درآمدن رژیم ملاها خواهیم بود.

 


  •  رژیم ایران بر سر دو راهی




تلویزیون اورینت با دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت در مورد واکنشهای رژیم به اعلام استراتژی جدید آمریکا مصاحبه یی ترتیب داد که بخشهایی از آن را باهم می بینیم:

تلویزیون اورینت31اردیبهشت97:

بدنبال سخنان مایک پمپئو برای اعلام استراتژی آمریکا در قبال ایران سخنگوی وزیر خارجه رژیم اعلام کرد حضور نظامی در سوریه بنا به درخواست حکومت سوریه بوده است و تا زمانیکه این خواسته پابرجاست این حضور را ادامه خواهد داد

بهرام قاسمی سخنگوی وزیر خارجه رژیم در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت هیچ کشوری نمی تواند شبه نظامیان ایران را وادار کند تا از سوریه خارج شوند

دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران به تلویزیون اورینت گفت:

فکر می کنم رژیم ولایت فقیه از هیچ تلاشی علیه منافع مردم سوریه فروگذار نمی کند از کوچ اجباری گرفته تا کشتار و قتل

این سیاستی است که این رژیم از مدتها قبل در پیش گرفته است. الان رژیم ایران بر سر دوراهی است معنی اش این است که این رژیم در بن بست قرار گرفته و فشار هایی از داخل ایران مانند تظاهرات و قیامی که در شهرهای مختلف ایران جریان دارد و از طرف دیگر فشارهای منطقه و جهان بروی آن آمده است و به درد سر بزرگی افتاده است .

اظهارات بهرام قاسمی اهمیت ندارد و جدی گرفته نمی شود چونکه مخاطب این رژیم روسیه است معنی این اظهارات این است که رژیم احساس می کند روسیه برویش فشار می آورد که از سوریه خارج شود و سؤال این است که رژیم چگونه برخورد خواهد کرد؟ آیا از سوریه خارج خواهد شد یا در سوریه باقی می ماند تا زیر فشار مجبور به خروج از سوریه شود . روز یکشنبه علی خرم سفیر سابق رژیم در سازمان ملل متحد که الان تحلیل گر خارجی این رژیم است گفت اگر از سوریه خارج نشویم مجبورمان خواهند کرد که خارج شویم .او میگوید که ما دو مشکل داریم یکی اینکه در سوریه و کشورهای دیگر حضور داریم و مشکل دیگر پروژه موشکی ماست .در ارتباط با پروژه موشکی می گوید ما می توانیم این را کنترل کنیم چونکه یک موضوع داخلی است ولی موضوع سوریه را نمی توانیم . می بایست خارج شویم. اگر از سوریه خارج نشویم مجبور خواهیم شد که تحت فشار روسیه بر خلاف خواسته مان خارج شویم.

فکر می کنم که این وضعیت واقعی رژیم است . رژیم الان میان دو راهی قرار گرفته اگر خارج شد باید به سؤالهای مختلف پاسخ دهد و اگر از سوریه خارج نشد مشکلات زیادی خواهد داشت هم از طرف روسیه و هم از طرف اتحادیه اروپا. چرا که شما می دانید اتحادیه اروپا برای باقی ماندن در توافق اتمی این شرط را برای رژیم گذاشته که از کشورهای منطقه خارج شود . این وضعیت واقعی رژیم در این روزهاست . این رژیم در میان دو راهی قرار گرفته است .

 


  •  برجام نفسهای آخر را می کشد




توافق اتمی رژیم ایران نفس های آخرش را می کشد و فرصت برای نجات آن در حال از دست رفتن است . این را وزیر خارجه رژیم ایران جواد ظریف در یک جلسه پارلمانی سری به تعدادی از نمایندگان می گوید .

تلویزیون العربیه:

جواد ظریف در مورد برخورد با عواقب فروپاشی توافق اتمی برای اعضای مجلس توضیح داد.

رژیم ایران به تضمین هایی که کشورهای اروپایی به آن می دهند اعتماد ندارد بویژه اینکه می بیند شرکت های اروپایی یکی پس از دیگری ازبازار ایران خارج می شوند .

این تنها مشکل رژیم ایران نیست . مشکل دیگر این رژیم حمایت از تروریسم است که کشورهای بزرگ خواستار توقف آن هستند.

آمریکا گروههای تروریستی وابسته به این رژیم را لیست گذاری می کند .رژیم ایران در مقابل می گوید الحاقیه ای را برای مبارزه با تروریسم امضا می کند. اما این رژیم مدعی است کسانی که با اشغالگری مبارزه می کنند تروریستی نیستند

این نقطه اختلافی است که رژیم ایران با سه کشور اروپایی دارد ولی این سه کشور فشار می آورند که حمایت از تروریسم متوقف شود.

در صورتیکه رژیم ایران به فشار کشورهای اروپایی تسلیم شود ملزم خواهد بود تا حمایت از حزب الله و حوثی ها را قطع کند، در غیر اینصورت بخاطر نقض این بخش از توافق در دادگاه لاهه با حکمی قضایی روبرو خواهد شد.

 


  •  شبه نظامیان حزب الله و بن بست دولت لبنان




بعد از سلسله مجازاتهای آمریکا و کشورهای عرب علیه شبه نظامیان حزب الله وابسته به رژیم ایران مشارکت آنها در دولت اینده لبنان به موضوعی بغرنج تبدیل شده است ناظران عقیده دارند این موضوعی است که دولت لبنان را در بن بست قرار می دهد و عواقب داخلی و منطقه ای خود را خواهد داشت بویژه بخاطر اینکه دولت لبنان از کمک های خارجی استفاده می کند و می خواهد که این کمک ها ادامه پیدا کند

اسکای نیوز:

مجازاتهای اخیر آمریکا و کشورهای خلیج فارس علیه حزب الله انفجار بزرگی ایجاد کرد .این مجازاتها علیه بال نظامی و سیاسی حزب اعمال شد و این دو از یکدیگر جدا نشدند

رهبران لبنان با خبر اعمال این مجازاتها با هشیاری و احتیاط بسیار زیاد برخورد کردند این در حالی است که نگرانی ها بخاطر تأثیر این مجازاتها بر روی تشکیل دولت جدید بیشتر می شود . مشارکت عناصر حزب الله در دولت آینده سؤالهای زیادی را به وجود آورده است. آنها می گویند هر گونه مشارکت عناصر حزب الله که لیست گذاری تروریستی شده اند به محاصره کامل لبنان منتهی خواهد شد .

اسعد بشاره نویسنده سیاسی :

مجازاتهای آمریکا و کشورهای عرب و عربستان سعودی علیه حزب الله باعث می شود لبنان بطور کامل مشمول مجازات شود .این چنین دولتی نه در میان کشورهای عرب و نه در صحنه جهان مورد قبول نخواهد بود در نتیجه ما در مقابل یک بن بست قرار داریم و چه بسا که تشکیل دولت طول بکشد و همین دولت مجبور شود باقی بماند و امور اجرایی را تا مدتهای طولانی انجام دهد»

احمد عیاش نویسنده سیاسی

« امروز حزب الله زیر ذره بین منطقه و جهان قرار دارد و رفتار این حزب سرنوشت دولت را تعیین می کند . تمامی شعارهایی که حسن نصرالله در هفته های اخیر داده امروز زیر سؤال است.

تحلیل هایی هست که حزب الله برای از سر گذراندن این توفان، نرمش نشان خواهد داد»

تشکیل دولت با مشارکت حزب الله آنرا با فشارهای جهانی و عربی روبرو خواهد کرد که چه بسا به بحرانهای بیشتری در صحنه های مختلف منتهی شود

سیاسیون برجسته می گویند مجازاتهای اخیر هدفش فشار بر روی حزب الله و رژیم ایران است نه دولت لبنان که قرار است تشکیل شود

دیگرانی هم هستند که فکر می کنند شکل و ماهیت دولت آینده موضع جهان و کشورهای عرب را نسبت به لبنان مشخص خواهد کرد

 


  •  حمله به انبارهای سلاح حزب الله لبنان در فرودگاه الضبعه سوریه




العربیه: شامگاه پنجشنبه انبارهای سلاح حزب الله لبنان در فردوگاه الضبعه azabaah سوریه که در نزدیکی شهر حمص قرار دارند هدف قرار گرفتند. دیده بان حقوق بشر سوریه در لندن گفت:‌ «6 موشک به سوی این فرودگاه شلیک شد» اما اشاره یی به تلفات و خسارات نکرد .
لطفا به اشتراک بگذارید: