This browser does not support the video element.

ماکرون:‌ نمی‌توانم از توتال بخواهم از بازار آمریکا بیرون بیاید ـ ۲۰ـ دقیقه ـ ۵ خرداد



  • ماکرون:‌ نمی‌توانم از توتال بخواهم از بازار آمریکا بیرون بیاید




۱-امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه: ریسک‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا بر عهده خود شرکت‌های فرانسوی است.


 نمی‌توانم از توتال بخواهم از بازار آمریکا بیرون بیاید.


۲-مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا:‌ ما از سران رژیم ایران می خواهیم مردم‌ را غارت نکنند و پول آنها را به خاطر ماجراجویی‌ها در سوریه،


یمن، لبنان و عراق هدر ندهند.


۳-کاخ سفید:‌ رقت آور است که سپاه پاسداران ثروت مردم ایران را به یغما می برد تا جنگها در کشورهای دیگر را تشدید کند و تجارت


بین المللی را تهدید نماید.


 


  •  حملات سایبری رژیم ایران




اداره تحقیقات فدرال آمریکا ـ اف بی آی نسبت به حملات سایبری جدید رژیم ایران هشدار داد:

اداره تحقیقات فدرال آمریکا اف بی ای هشدار داد هکرهای رژیم ایران می‌توانند حمله سایبری جدیدی به تجارت آمریکا و شبکه‌های دولتی این کشور در واکنش به خروج دونالد ترامپ از برجام انجام دهند.

اداره پلیس فدرال آمریکا 3خرداد97 در یک هشدار اینترنتی به بنگاه‌های اقتصادی و تجاری در آمریکا گفت : هکرهای سایبری خارجی فعال در ایران به‌ طور بالقوه می‌توانند از طیف وسیعی از امکانات شبکه کامپیوتری- از اسکن کردن شبکه‌ها به منظور عبور از سیستم‌های ضد آسیب‌پذیری در برابر حذف داده‌ها - در مقابله با شبکه‌های موجود در آمریکا در واکنش به خروج دولت آمریکا از برجام استفاده کنند. در آگهی اداره تحقیقات فدرال آمریکا آمده است "حملات سایبری پیشین رژیم ایران علیه اهدافی در ایالات‌متحده در تلافی به " تحقیرها مشاهده‌شده علیه رژیم " انجام شده‌اند.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا هشدار داد هکرهای رژیم ایران ممکن است خروج آمریکا از برجام را به عنوان توجیهی برای افزایش حملات سایبری خود توجیه کنند….

اداره تحقیقات فدرال آمریکا: افزود " از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، سایبری رژیم ایران به صورت هماهنگ و گسترده کارزاری را برای نفوذ در شرکت‌های آمریکایی، موسسات آکادمیک و نهاده‌ای دولتی را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش واشینگتن فری بیکن رژیم ایران برای فعالیت‌های سایبری خود در برابر موسسات آکادمیک، از نرم‌افزارهای ضد فیشینگ استفاده از ایمیل‌های تقلبی برای به دست آوردن دسترسی به شبکه‌ها و همچنین " گذرواژه های تقلبی " استفاده کرده‌اند. هر دو روش به هکرها اجازه دسترسی به شبکه‌ها بدون روشن کردن هشدار دهنده‌ها در کامپیوتر را می‌دهند.

بنا به این گزارش رژیم ایران پشت حمله سایبری به شرکت نفت ملی عربستان‌سعودی در آگوست ۲۰۱۲ بوده‌است که ده‌ها هزار کامپیوتر را نابود کرده‌است . اداره تحقیقات فدرال آمریکا به آموزش پرسنل درباره روش‌های هکرها و ابزار و اجتناب از کلیک روی لینک‌های بدخواهانه توصیه کرد.

تحریم مقامهای رژیم ایران به خاطر حملات سایبری

روز 3فروردین 97 وزارت خزانه داری آمریکا ده مقام و یک نهاد مستقر در ایران را به خاطر حملات سایبری تحت تحریم قرار داد.

خبرگزاری رویتر گزارش داد:‌ آمریکا روز جمعه 10فرد و یک شرکت رژیم ایران را که در تلاش برای هک کردن صدها دانشگاه آمریکایی و بین‌المللی و ده‌ها شرکت و بخش هایی از دولت آمریکا از طرف دولت تهران بودند مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا گفت تحریم ها را علیه افراد متهم و مؤسسه «مبنا» اعمال می‌کند، شرکتی که دادستان های آمریکایی آنرا برای کمک به سازمان های رژیم ایران تحقیقاتی برای دزدی اطلاعات، توصیف کرده اند.

 


  •  بررسی تهدیدهای رژیم ایران در کنگره آمریکا




در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مایک پمپئو به سؤالات متعدد اعضای کنگره در مورد اوضاع ایران و تهدیدهای رژیم حاکم پاسخ داد

رئیس جلسه اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت :

افزایش فشار بر رژیم ایران و کنترل اقدامات هژمونی طلبانه آن ضروریست.

برنامه موشکهای بالستیکی قاره پیمای رژیم ایران خطری است که متوجه ماست.

آقای وزیر سخنرانی روز دوشنبه شما استراتژی را که برای مقابله با طیفی از فعالیت های خصمانه رژیم ایران نیاز است تعیین کرد.چالش اکنون ارائه جبهه واحد با متحدانمان می باشد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت:

«تحریم‌ها علیه رژیم فراتر از تحریم‌های اقتصادی خواهد بود. پهنه وسیعی از اقدامات وجود خواهد داشت که همانا محروم کردن رژیم ایران از تولید ثروت و فرصت‌هایی است که به آن اجازه داده تا جهان را تهدید کند. ما باید اهرم‌ها را به کار بگیریم تا به مردم ایران اجازه بدهیم توسط رهبرانی که خودشان انتخاب می‌کنند حکومت شوند»

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا افزود:‌

روز دوشنبه من یک جهتگیری جدیدی را در مورد استراتژی پرزیدنت ترامپ در مورد رژیم ایران طرح کردم ما فشار اقتصادی بی سابقه ای را در هماهنگی با همکارانمان در وزارت دفاع علیه این رژیم بکار خواهیم گرفت، از مردم ایران حمایت خواهیم کرد . رژیم ایران باید رفتارش را تغییر دهد ما خواهان همکاری هر چه بیشتر دوستان،شرکا و متحدان برای رسیدن به اهداف مشترک هستیم تا تمامی تهدیدات اتمی و غیر اتمی رژیم ایران را متوقف سازیم. ....

تحریمها با یک زمانبندی 90 روزه و 180 روزه در موارد مختلف علیه رژیم ایران اعمال می شود. البته این تحریمها همین امروز برقرار هستند.

وزیر خارجه آمریکا گفت:‌...در رابطه با حزب الله لبنان نه تنها آنها مشکلی در لبنان هستند بلکه مشکلی در سوریه نیز هستند. این گروه توسط رژیم ایران تامین مالی و تغذیه میشوند. بخشی از استراتژی ما کاهش ظرفیت حزب الله برای ایجاد ویرانی و خرابی و انجام عملیاتهای تروریستی در سراسر جهان است...در تقریباً سه سال برجام رژیم ایران در سراسر خاورمیانه حالت مهاجمانه داشت . آنها فعالیت های شنیعی انجام دادند

 


  • قدرتمند ترین استراتژی علیه رژیم ایران




رژیم ایران یا باید به مواد اعلام شده توسط مایک پمپئو عمل کند یا با مجازاتها و تحریمهای شدیدتری مواجه شود:

این هفته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا استراتژی واشینگتن علیه رژیم ایران را بعد از خروج این کشور از برجام اعلام کرد.

مایک پمپئو :« رژیم ایران باید بداند که این تنها یک شروع است. در صورتیکه از مسیر غیر قابل قبولی که انتخاب کرده برنگردد مجازات ها علیه آن دردناک خواهند بود . این مجازاتها وقتی که تکمیل شوند قدرتمند ترین مجازاتهای تاریخی خواهند بود. رژیم ایران سالهاست که در گوشه و کنار خاورمیانه جنگ را ادامه داده است»

اسکای نیوز:

به گفته پمپئو استراتژی آمریکا محقق کردن چیزی است که توافق اتمی آنرا محقق نکرده است . رژیم ایران می تواند با براورده کردن این خواسته ها از نوشیدن سم دوری کند


  • هرگز نباید به سلاح اتمی دست یابد




  • توزیع سلاح و شبه نظامی در خاور میانه از یمن گرفته تا لبنان و افغانستان می بایست که متوقف شود




  • تهدید دریانوردی در دریای سرخ و شلیک موشک به ریاض و جولان باید متوقف شود




  • حمایت سپاه پاسداران از تروریسم جهانی می بایست که پایان یابد




  • موشک های بالستیکی و غنی سازی اورانیوم و آب سنگین تماما باید به تاریخ سپرده شود




  • و یک موضوع جدید، خواسته روشن امریکا این است که عوامل این رژیم از سوریه خارج شوند




یک تحلیلگر آمریکایی : « فکر کنم سخنرانی وزیر خارجه آمریکا خیلی روشن بود واشینگتن مجموعه ای از خواسته ها داشت که به رژیم ایران عرضه کرد به این دلیل پمپئو از نظر من قدرتمند ترین سخنرانی را طی سالهای گذشته داشت .این سخنان به معنای اعلام قاطعانه پایان توافق اتمی هم بود .ما نیاز به راهی داریم که طمع های

اتمی رژیم ایران ، حمایتش از تروریست ها و دخالت هایش در سوریه و یمن را متوقف کنیم »

 


  • باید به رژیم ایران گفت دیگر بس است




باید به رژیم ایران گفت دیگر بس است. این رژیم در همه جا دخالت می کند و آشوب به پامی کند. اظهارات دو تحلیلگر سیاسی :

خطار ابو ذیاب استاد روابط بین المللی در دانشگاه پاریس: اغلب کشورهای اروپایی پرونده های خاورمیانه را دنبال می کنند و در ائتلاف علیه رژیم ایران خواهند بود . حتی اگر تناقضی برسر باقی ماندن یا نماندن اروپا در توافق اتمی بارژیم ایران وجود داشته باشند، آنها برسر بسیاری مسائل با آمریکا در یک جبهه هستند. از جمله نظارت شدید تر روی رژیم ایران و برنامه موشک های بالستیکی و حمایت این رژیم از تروریسم و دخالت هایش در امور کشورهای یمن ، عراق ، سوریه و لبنان

همه می دانیم که آقای تیلرسون که دست اندر کار معاملات نفتی بود مهار رژیم ایران را دنبال نمی کرد . اما از نظر پمپئو می بایست رژیم ایران را از طریق دیپلماتیک و ایجاد ائتلافهای بین المللی مهار کرد. به نظرم دولت ترامپ در این رابطه جدی است و مهار رژیم ایران از اهداف اصلی این دولت این است . بعد از بیرون کشیدن از توافق اتمی شاهد موج مجازاتها بودیم و الان می بینیم که این موج سیاسی شده است. این موج برای مهار رژیم ایران ادامه خواهد داشت. فکر می کنم که گام بعدی حمایت از اپوزیسیون رژیم ایران باشد

خلیل الخلیل آکادمیسین و عضو پارلمان سعودی: نقش عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج فارس نظیر امارات، بحرین و مصر در ائتلاف علیه رژیم ایران اساسی خواهد بود

کشورهایی که به این منظومه خواهند پیوست همان کشورهایی هستند که به عضویت ائتلاف عربی و اسلامی در آمدند .این کشورها می خواهند از نظر امنیتی و نظامی وسیاسی و اقتصادی با رژیم ایران مقابله کنند . رژیم ایران مستحق رویارویی است و مستحق آن است که علیهش اعلام جنگ شود . رژیم ایران از شبه نظامیان فرقه گرا حمایت می کند و برای آنها و آموزش آنها هزینه می کند. در منطقه آشوب به پا می کند علاوه بر آن با موشک های بالستیکی از این شبه نظامیان حمایت می کند. به عربستان سعودی بیش از ۱۲۸ موشک شلیک کردند در کشورهای منطقه مانند سوریه ، عراق ، لبنان و یمن دخالت می کند و تنها در این کشورها دخالت نمی کند بلکه درآنها شبه نظامی دارد

ما باید به رژیم ایران بگوییم کافی است. می بایست که به مردم ایران و مخالفان ایرانی هم بگوییم که صدایشان را بلند کنند . به نظر من این ائتلاف مهم است و در تاریخ منطقه یک نقطه تحول است زیرا یک نظام جهانی جدید برای پنجاه سال آینده است.

 

  •  مقابله با رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران


پنتاگون می گوید تمامی تلاشش را می کند تا از رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه جلوگیری کند. گزارشی دباره این هشدار پنتاگون:‌

اسکای نیوز: پنتاگون اقدامات جدیدی علیه رژیم ایران اتخاذ میکند. این موضعگیری بدنبال سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا صورت میگیرد که بر سمت گیری بسیار شدیدتر علیه رژیم ایران تأکید کرد.

پنتاگون رژیم ایران را یک نیروی آشوبگر و برهم زننده ثبات در خاورمیانه توصیف کرد و گفت تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا از ادامه این اعمال جلوگیری کند.

سخنگوی پنتاگون از افشای گامهایی که اتخاذ میشود خودداری کرد اماگفت از هیچگونه اقدام ضروری کوتاهی نخواهد شد. وی تأکید کرد پنتاگون در حال تدوین برآوردی است در این رابطه که ایا اقدامات کنونی را افزایش دهد یا تدابیر جدیدی اتخاذ کند.

پنتاگون اعلام کرد بر اساس استراتژی جدید برای مقابله با رژیم ایران کار میکند. استراتژی جدیدی که تمامی دولت امریکا با وزارتخانه ها و نهادهای مختلف بر اساس آن کار میکنند.

همان چیزی که مایک پمپئو در جریان ارائه استراتژی جدید بعد از خارج شدن از توافقنامه اتمی( برجام) با رژیم ایران به آن اشاره کرد.

او تاکید کرد وزارت خارجه آمریکا با پنتاگون و متحدان واشنگتن در خاورمیانه کار خواهد کرد تا هرگونه دشمنی رژیم ایران را پاسخ دهند.

بنظر میرسد شدت یافتن تحریمها علیه رژیم ایران گام اول است.

پمپئو اعلام کرد فشار مالی بیسابقه ای علیه رژیم ایران را از طریق تحریمهایی که آنرا شدیدترین نوع تحریم در تاریخ نامید، اعمال خواهندکرد.

واشنگتن ، به رژیم تهران هشدار داد که با فعالیتهای رهبران این رژیم با قاطعیت تمام مقابله خواهد شد و اگر برنامه اتمی خود را از سر بگیرد و غنی سازی اورانیوم را شروع کند، آمریکا آماده پاسخگویی است.

 


  •  مدیرعامل فیسبوک در پارلمان اروپا از کاربران عذرخواهی کرد




مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک در جریان جلسه استماع خود در پارلمان اروپا از کاربران به دلیل نقص‌های اطلاعاتی، عذر خواهی کرد.

مارک زاکربرگ گفت:‌ فیسبوک آماده سرمایه‌گذاری برای افزایش ضریب ایمنی حفاظت از داده‌های کاربران است.

مدیر عامل فیسبوک در حضور نماینده های پارلمان اروپا گفت اروپایی ها بخش بزرگ و با اهمیتی از کاربران فیسبوک را تشکیل می دهند.

در ادامه زاکربرگ از جنبه های مثبت تکنولوژی و شبکه های اجتماعی صحبت کرد و گفت: « بعد از حملات تروریستی پاریس،برلین، لندن و بروکسل مردم از ویژگی فیسبوک در اعلام سلامت بعد از وقوع حادثه استفاده کردند.»

مدیر عامل فیسبوک گفت ۱۸ میلیون بنگاه تجاری کوچک در کار خود از فیسبوک استفاده می کنند و اکثر خدمات به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار می گیرد. زاکربرگ تصریح کرد بیش از نصف این بنگاه ها توانسته اند با استفاده از خدمات فیسبوک، کارکنان بیشتری استخدام کنند.

زاکربرگ اذعان کرد در سال های اخیر این موضوع روشن شده است که فیسبوک برای جلوگیری از آسیب های بالقوه این شبکه اجتماعی، دارای ابزارهای مناسب نیست «این موضوع شامل اخبار جعلی، دخالت در انتخابات خارجی و سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی کاربران می شود.»

مدیر عامل فیسبوک خود را متعهد به یافتن راه حلی برای مبارزه با موارد فوق دانست و گفت:« من بابت نقص های اطلاعاتی فیسبوک عذر می خواهم.»

مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد تا پایان سال بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از سراسر اروپا را استخدام خواهد کرد.

زاکربرگ سخنانش را اینگونه به پایان برد:« ما به اروپا متعهد هستیم.»

 


  •  وزیر خارجه یمن: رژیم ایران در آستانه فروپاشی است




خالد الیمانی وزیر خارجه جدید یمن خواستار خلع سلاح شبه نظامیان حوثی شد و گفت: رژیم تروریست تهران که شبه نظامیان را در سراسر جهان پشتیبانی می کند، در نتیجه فشارها توسط مردم ایران و فشارهای بین المللی در استانه فروپاشی قراردارد.
لطفا به اشتراک بگذارید: