ایران، اعتراف نمایندگان مجلس به فقر و بحران امنیت غذایی

ایران، اعتراف نمایندگان مجلس به فقر و بحران امنیت غذایی


دو نماینده مجلس رژیم ایران اعلام کردند که امنیت غذایی در 4 استان این کشور بحرانی است و 75 درصد مردم سیستان و بلوچستان دچار فقر غذایی هستند.

محمدنعیم امینی‌فرد، نماینده مجلس رژیم از سیستان و بلوچستان با بیان اینکه چهار استان این کشور در آستانه بحران امنیت غذایی قرار گرفته‌اند، گفت:

در این چهار استان، سیستان و بلوچستان با اختلاف، رتبه اول را دارد و سپس هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ شاخصه‌های توسعه‌ای و ضریب جینی در رتبه‌های پایینی قرار دارد و متاسفانه به دلیل نبود ثروت و نیز خشکسالی 18 ساله،

به موضوع امنیت غذایی در این استان صدمات جدی وارد شده است. به این دلیل مردم روستاها به حاشیه شهرهای زابل، زاهدان و چابهار کشانده شده اند و فاکتورهای مربوط به امنیت غذایی را به قهقرا برده‌ است.

به گفته وی، بر اساس پژوهش‌های دانشگاهی به عمل آمده در این استان، میزان قد و وزن نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است.

· اقتصاد کشور، عبور شتاب آلود از مرز فاجعه
· قتل عام طبیعت، فجایع اجتماعی، توحش ضد ایرانی رژیم آخوندی

۷۵ درصد مردم سیستان و بلوچستان دچار فقر غذایی هستند


از سوی دیگر، علیم یارمحمدی، نماینده مجلس رژیم ایران از زاهدان نیز با بیان اینکه 75 درصد مردم استان سیستان و بلوچستان فقر غذایی دارند، گفت: مردم روستاهای این استان آب سالم برای خوردن ندارند، نان ندارند و به لحاظ معیشت از هر نظر که فکر کنید در شرایط نامطلوبی قرار دارند.

وی افزود: از هر بیماری که فکر کنید، در این استان هست و این غیرقابل کتمان است. من در مشاهداتم تعداد فراوانی از این مردم را دیده‌ام که دچار مشکلات استخوان بندی و گوارشی هستند و عاقبت خوبی را نمی‌توان برایشان متصور شد. حتی در خود شهر زاهدان نیز بالغ بر 350 هزار نفر آب سالم لوله کشی ندارند و در خیلی از نقاط خود شهر نیز با تانکر آبرسانی می‌شود.

یارمحمدی تاکید کرد: وقتی مردم این استان از نظر تامین مواد غذایی از امنیت کامل برخوردار نیستند، هیچ بعید نیست که مردم رو به خوردن گوشت حیواناتی نظیر گربه و کلاغ بیاورند. حالا باز روستاهای بخش زابل نسبت به سایر روستاهای استان از وضعیت نسبتاً بهتری برخوردار هستند. برخی روستاهای جنوبی و حوالی چابهار و قصرقند وضعیتی به مراتب اسفبارتر از این دارند.

· بحرانهای اقتصادی و پایین آمدن آستانه تحمل اجتماعی
· سیاست چپاولگرانه سد سازی، آفت محیط زیست، بلای جان مردم
· بحران آب در ایران


پیش تر مسعود دهمرده در چهاردهمین اجلاس به اصطلاح شورای اسلامی استان گفته بود ( خبرگزاری حکومتی ایسنا ۳ اردیبهشت ۹۷): تنها منبع درآمد مردم سیستان کشت گندم بوده که آن هم نابود شده و منبع درآمد دیگری ندارند. وی افزود: متاسفانه خشکسالی و نبود مدیریت صحیح از مرز سبب کوچ مردم از منطقه سیستان شده که این امر تبعات بسیار منفی برای کشور بدنبال دارد.
لطفا به اشتراک بگذارید: