کنفرانس بین المللی فدراسیون جهانی زنان قاضی-شرکت هیاتی از زنان شورای ملی مقاومت

کنفرانس بین المللی فدراسیون جهانی زنان قاضی-شرکت هیاتی از زنان شورای ملی مقاومت


شرکت هیأتی از کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

در کنفرانس بین‌المللی فدراسیون جهانی زنان قاضی

با شرکت 900 زن قاضی از 80 کشور 5 قارة جهان

پیام مریم رجوی

به کنفرانس بین المللی فدراسیون جهانی زنان قاضی

چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی فدراسیون جهانی زنان قاضی، تحت عنوان «ساختن پلی میان زنان قاضی در جهان» با حضور 900 زن قاضی از 80 کشور جهان، در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین برگزار شد.

در این کنفرانس که با شرکت قضات و شخصیت‌های برجستة زن از پنج قاره جهان برگزار شده بود، هیأتی از کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت نیز حضور پیدا کرد.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس بوئنوس آیرس به بحث و گفتگو در مورد پیشرفت‌ها و چالش‌های موجود در رابطه با عدالت برای زنان در جهان و از بین‌بردن قوانین زن‌ستیزانه از نظام قضایی کشورها پرداختند و نقش و کارکرد زنان قاضی در پیشرفت سیستم‌های قضایی در جهان را مورد بررسی قرار دادند.

 

برنامه افتتاحیه کنفرانس در محل تئاتر معروف کولون Colon با سخنرانی خانم سوزانا مدینا وزیر دادگستری منطقه انتره ریوس Entre Rios آرژانیتن و رئیس فدراسیون جهانی زنان قاضی برگزار شد. در این برنامه وزیر دادگستری و حقوق بشر، رئیس و معاون دیوان عالی کشور آرژانتین، رئیس دولت محلی بوئنوس آیرس و همچنین رئیس دیوان عالی منطقه بوئنوس آیرس سخنرانی کردند

در جلسات موضوعی کنفرانس در بیش از 23 پنل، موضوعات مختلف به بحث و بررسی گذاشته شد.

کنفرانس با سخنرانی خانم النا هایتون «Elena Highton de Nolasco» بنیانگذار مشترک فدراسیون جهانی زنان قاضی آغاز به‌کار کرد.

بعد از آن پیام ویدئویی خانم سونیا ستومایور «Sonia Sotomayor» قاضی دیوان عالی آمریکا خطاب به جلسه پخش شد و سپس ماریا اوجنیا ویدال، (Maria Eugenia Vidal)، فرماندار منطقه بوئینس آیرس، اولین زن فرماندار در تاریخ آرژانتین، پیرامون موضوع زنان و عدالت سخنرانی کرد

در ادامة برنامه و پس از سخنان خانم سوزانا مدینا، رئیس فدراسیون جهانی زنان قاضی در معرفی خانم مریم رجوی، پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت پخش شد.

در این پیام خانم رجوی پس از درود به زنان قاضی شرکت کننده در کنفرانس و تشکر از خانم سوزانا مدینا گفت:

به‌کنفرانس شما درود می‌فرستم. از ریاست فدراسیون جهانی قضات زن، خانم سوزانا مدینا و همکاران او صمیمانه تشکر می‌کنم و برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.
این کنفرانس، فرصت مهمی برای گسترش آگاهی‌ها نسبت به تبعیض‌ و خشونت‌ علیه زنان و راه‌های مقابله با آن است.
ایران یکی از کشورهایی است که بیشتر از همه زنان را مورد سرکوب و تبعیض قرار داده است. زنان ایران، قربانیان خشونت و آزار جنسی هستند. این وضعیت به‌خاطر ناآگاهی زنان ایران نیست. برعکس آن‌ها از نظر تحصیلات دانشگاهی و پیشرفت فرهنگی و فکری در موقعیتی عالی قرار دارند، در حقیقت، این زن‌ستیزی استبداد مذهبی حاکم بر ایران است که انواع خشونت‌ها را به‌زنان ایران تحمیل کرده است.
آخوندهای زن ستیز، از هنگام شروع کار خود در سال ۱۳۵۷، نه تنها تبعیض‌های ضدانسانی علیه زنان را به‌اجرا گذاشته بلکه آن‌ها را نهادینه کرده و به‌صورت قانون در آورده است.
در قوانین حاکم، حقوق زن به‌اندازه نصف مرد است. در مقابل دادگاه‌، شهادت دو زن، معادل شهادت یک مرد است. هم‌چنین سهمیه زن از ارث، نصف سهمیه مرد است.
طبق این قانون، زن حق طلاق ندارد و کار کردن زنان و حتی خروج از خانه بدون اجازه همسر ممنوع است، هم‌‌چنین زنان، از داشتن بسیاری مشاغل محرومند. از جمله قضاوت برای زنان ممنوع است. این رژیم در شروع حکومت خود، همه زنان قاضی را برکنار کرد. زنان حتی از تماشای مسابقه فوتبال منع شده‌اند.
قوانین جزایی این رژیم، راه قتل‌ زنان به دست همسران و یا پدران را باز کرده است. به‌عنوان مثال،‌ اگر زنی توسط شوهر یا پدر یا پدر بزرگ خود به خاطر اتهام‌های اخلاقی کشته شود، قاتل مجازات نخواهد شد.
در قوانین آخوندها در قبال تجاوز به زنان، نسبت به مهاجم آسان‌گیری و نسبت به قربانی سخت‌گیری وجود دارد. به عنوان مثال در مورد ریحانه جباری، دفاع او از خودش در مقابل تجاوز، منجر به مرگ مرد مهاجم شد. اما بعد از هفت سال زندانی بودن، ریحانه در حالی که ۲۶سال داشت، اعدام شد که خشم عمومی را برانگیخت.
آخوندها هم‌چنین فقر و فحشا را در ابعاد زیادی به‌زنان تحمیل کرده‌اند. قاچاق دختران جوان به‌کشورهای همسایه سال‌هاست جریان دارد. گزارش‌های بین‌المللی تأیید می‌کند که ایران یکی از مراکز ترانزیت و یکی از محلهای اصلی قاچاق جنسی است.

آخوندها به طور خاص علیه زنانی که در مقابلشان ایستادگی می کنند، بسیار وحشیانه رفتار می‌کنند. در حاکمیت این رژیم هزاران زن مخالف به‌‌ویژه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، نیروی اصلی اپوزیسیون اعدام شده‌اند. ده‌ها هزار نفر از آنان در این مدت تحت شکنجه‌های سخت قرار گرفته‌اند.
خوشبختانه مردم ایران در مقابل این سیاست‌ها، به‌مبارزه گسترده دست زده‌اند. آن‌ها خواهان تغییر رژیم‌اند. زیرا سرچشمه تمامی مشکلاتشان، حاکمیت این رژیم دیکتاتوری مذهبی است. در این مبارزه زنان ایران نقش مهمی برعهده دارند.
زنان در صفوف قیامی بودند که در دی‌ماه گذشته ایران را تکان داد. اکثریت اعضای شورای ملی مقاومت، را زنان تشکیل می‌دهند. هم‌چنان‌که سازمان مجاهدین خلق ایران، ستون فقرات اپوزیسیون ایران، توسط هزار زن قهرمان در شورای مرکزی آن رهبری می‌شود. این ادامه طبیعی نقشی است که زنان ایران از ۱۲۰سال پیش، در جنبش‌های بزرگ در ایران ایفا کرده‌اند.
امیدوارم خواهران ما در سراسر جهان از مبارزه زنان ایران و قیام‌های گسترده در ایران حمایت کنند. همبستگی جهانی زنان، بی‌شک نقش تعیین‌کننده در مقابله با خشونت و سرکوب علیه زنان دارد. برای کنفرانس شما آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

در این کنفرانس هیأتی از کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت به‌دعوت فدراسیون جهانی زنان قاضی برای بحث در مورد قوانین زن‌ستیزانه رژیم آخوندی و چهار دهه مقاومت ایران برای برقراری آزادی و برابری و نقش پیشتاز زنان در این مقاومت حضور یافتند. هیأت مقاومت در جریان کنفرانس با شخصیت‌های برجسته حقوقی به بحث و تبادل نظر پرداخت و اسناد و شواهد زن‌ستیزی و سرکوب نهادینة زنان توسط دیکتاتوری ولایت فقیه را به شخصیت‌های حاضر در جلسه ارائه کرد.

اعضای هیأت کمیسیون زنان شورا طی ملاقات‌هایی با قضات کشورهای گوناگون در مورد مقاومت سرفرازانه زنان ایران در زندان‌ها و شکنجه‌گاههای رژیم و پیشتازی زنان در قیام مردم ایران صحبت کردند و برنامة 10 ماده‌یی مریم رجوی برای آیندة ایران را به آنها معرفی کردند.

در پایان کنفرانس خانم قاضی ونسا روئیس (قاضی ارشد دادگاه استیناف کلمبیا در واشینگتن) به عنوان رئیس جدید فدراسیون جهانی زنان قاضی انتخاب و معرفی شد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: