شکاف در باند خامنه‌ای- گزارش خبری سه شنبه ۸ خرداد

گزارش خبری سه شنبه ۸ خرداد


شکاف در باند خامنه‌ای


هر چند که خامنه ای در صحبتهای اخیرش تلاش کرد با دو گانه گویی هم به قول معروف فیگور رادیکال بگیره و خودش را مخالف مذاکره با اروپا نشون بده و پیشاپیش تقصیر شکست نظام در این تقلای دوباره را به گردن باند روحانی بندازه و هم با بیان «برجام اروپایی» صراحتاً به باند روحانی چراغ سبز داد که بروید مذاکره کنید اما ظاهرا حرفهای خامنه ای برای دلواپسهای نظام نه تنها آرامش و امنیت خاطری نیاورده بلکه مثل آب تو لونة مورچه‌ها. مار و مورهای باند خامنه‌ای بیرون ریخته اند و می خواهند ولی فقیه را مهندسی کنند.

آنها با زدن به اروپا و مذاکره با اروپا و برجام اروپایی زاویه و شکاف خودشون با ولی فقیه را نشان دادند.

البته با این ترفند که مخاطبشون باند روحانی و تیم مذاکره کننده اش، و به قول معروف به در گفته اند تا دیوار که خامنه‌ایه بشنود. البته برخی هم حرفشان را با به جا آوردن احترامات ظاهری به خود دیوار گفته اند. گزارشی را در این مورد ببینیم:

آخوند علم‌الهدی- نمایش جمعه مشهد- ۴خرداد






بازم می رن سراغ دشمن بازم برجام آمریکایی شکست خورد بریم سراغ برجام اروپایی بابا ول کنید شمارا به خدا بابا یه مقدار با یه بینش دینی یه بینش قرآنی عزیزان ما بیان بیندیشند .

مهدی محمدی مهرة باند پاسدار جلیلی در مذاکرات هسته ای - ۵ خرداد:


نخستین نکته اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیف‌کننده تجربه‌ای است که نظام جمهوری اسلامی از برجام آموخته است.

برجام علاوه بر اینکه برای مردم ایران در مقام یک ملت، واجد تجربه بوده، به نظام جمهوری اسلامی هم درس‌هایی آموخته است. اگرچه این درس‌ها بر رهبری نظام هرگز پوشیده نبود،

اوضاع در واقع ممکن است حتی بدتر از این هم باشد. برجام نه‌تنها موفق به برداشتن تحریم‌ها نشد، بلکه به دلیل چسبندگی بیش از حد دولت به برجام، از جایی به بعد خود به یک زیرساخت برای انباشت تحریم‌ها علیه ایران هم تبدیل شد.

تجربه بیش از یک دهه پرونده هسته‌ای به ما می‌گوید وقتی پای آمریکا در میان است، مذاکره مکمل فشار است، نه خنک‌کننده یا تعدیل‌کننده آن.

این بار، خطوط قرمز مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از حصول هرگونه توافق علنی شده ...

خروجی مذاکره با اروپا- اگر قرار بر این باشد که خروجی حاصل شود- نه تکرار یا ادامه برجام، بلکه باید توافقی جدید باشد که بتواند ماموریت شکست خورده برجام یعنی کاهش تحریم‌ها را محقق کند.

واپسین نکته هم این است که شروط رهبر معظم درباره توافق با وجود عمق و دقت آن، حداقلی است و نشان از آن دارد که هدف ایشان نه دشوار یا پیچیده کردن مذاکرات، بلکه تضمین این است که مذاکره در همان مسیری انجام می‌شود که مردم ایران می‌خواهند و توافق دقیقا ناظر به هدفی خواهد بود که مردم از هرگونه توافق احتمالی انتظار دارند.


کمال الدین سجادی، سخنگوی جبهة موسوم به پیروان خط امام و رهبری در مجلس ارتجاع - ۵ خرداد:


اروپا ثابت کرده است در مواقع تصمیم گیری تحت تاثیر آمریکاست،گر اروپا بتواند تصمیم مستقلی از آمریکا بگیرد، به ادامه برجام می‌توان امیدوار بود. البته ما نباید مسائل اقتصادی کشور را به خارج گره بزنیم
محمد جواد جمالی نوبندگانی - عضو کمیسیون امنیت مجلس آخوندی - 5 خرداد

اروپا هم به برجام نگاه امنیتی دارد تا نگاه اقتصادی. اروپایی‌ها با حضور آمریکا در برجام با ما مراوده اقتصادی آنچنانی نداشتند چه برسد بدون امریکا! کار بسیار سخت است و فشار امریکا نیز در حال حاضر بیشتر از گذشته است.



آخوند رسول فلاحتی - نمایش جمعه رشت - 4 خرداد: اروپایی ها وابسته و یدک کش آمریکا هستند، اما برخی در داخل کشور از روی نادانی یا دشمنی اروپایی ها را در مسئله برجام جدا از آمریکا می دانند

آخوند مهدوی - نمایش جمعة اصفهان - 4 خرداد


باید مراقب باشیم تا دوباره در ارتباط با اروپا فریب نخوریم

در این ارتباط برخی از مردم و مسئولان در این دهه اخیر دچار خطاهای جدی شدند که توبه از این خطاها این است که خطایشان تکرار نشود.

آخوند آل هاشم - نمایش جمعه تبریز-4خرداد:


زمزمه‌های ضد و نقیضی از عملکرد اروپا به گوش می‌رسد, بدیهی است که اروپایی‌ها هرگز به آمریکا پشت نمی‌کنند.

آخوند عابدینی- نمایش جمعه قزوین- ۴خرداد


نباید در مسیری قرار بگیریم که زمان زیادی از فرصت‌های خود را در مذاکرات با اروپایی‌های تلف کنیم و گمان کنیم این مذاکره ما را به جایی می‌رساند
لطفا به اشتراک بگذارید: