در خاطره روزها ۱۰خرداد ۱۳۹۷- ۳۱ مه



در خاطره روزها ۱۰خرداد ۱۳۹۷- ۳۱ مه




[caption id="attachment_120066" align="alignleft" width="250"]زمین لرزه در کویته زمین لرزه در کویته[/caption]

۱۰خرداد-۳۱ مه«۱۹۳۵ میلادی» زمین لرزه در کویته


در یک زمین لرزه شدید بیش از ۵۰ هزار تن در شهر کویته بلوچستان کشته شدند. کویته در آن زمان تحت استعمار انگلستان بود و در حال حاضر مرکز بلوچستان پاکستان است.





[caption id="attachment_120067" align="alignleft" width="250"]کشف عامل بیماری سیاه‌زخم کشف عامل بیماری سیاه‌زخم[/caption]

۱۰خرداد-۳۱ مه«۱۸۸۱ میلادی» کشف عامل بیماری سیاه‌زخم


باکتری باسیلوس آنتراسیس عامل بیماری سیاه زخم توسط لویی پاستور کشف شد. نام‌ دیگر این بیماری در زبان انگلیسی آنتراکس است. سیاه زخم از بیماریهای مشترک انسان و تعداد زیادی از حیوانات است که البته در حیوانات شایع‌تر و در انسان کمتر هست.





[caption id="attachment_120068" align="alignleft" width="250"]نخستین تاکسی مسافربری نخستین تاکسی مسافربری[/caption]

۱۰خرداد-۳۱ مه«۱۹۰۷ میلادی» نخستین تاکسی مسافربری


در این روز نخستین تاکسی _خودرو سواری مسافر بر_ در شهر نیویورک به‌کار افتاد. الان در کشورهای مختلف برحسب ویژگی‌های جغرافیایی ممکن است تاکسی دریایی و نیز تاکسی هوایی مورد استفاده قرار گیرند.





[caption id="attachment_120069" align="alignleft" width="250"]فاجعه مرگ ۲۲۰۰ آمریکایی فاجعه مرگ ۲۲۰۰ آمریکایی[/caption]

۱۰خرداد-۳۱ مه«۱۸۸۹ میلادی» فاجعه مرگ ۲۲۰۰ آمریکایی


در پی چند روز بارندگی شدید، سد «ساوت فورک» در ایالت پنسیلوانیای آمریکا شکست و آب به ارتفاع ۱۸ متر، شهر «جانزتاون» را فراگرفت. در این حادثه بیش از دوهزار و دویست تن جان باختند و خسارتهای بسیاری حدود ۱۷ میلیون دلار بر جای ماند.





[caption id="attachment_120070" align="alignleft" width="250"]خونین‌ترین رویداد نژادی آمریکا خونین‌ترین رویداد نژادی آمریکا[/caption]

۱۰خرداد-۳۱ مه«۱۹۲۱ میلادی» خونین‌ترین رویداد نژادی آمریکا


در خونین‌ترین درگیری ناشی از اختلاف نژادی بین سفید و سیاه در آمریکا بیش از 300 تن از ساکنان شهر تالسا (دومین شهر بزرگ ایالت اکلاهما) کشته شدند و یکهزار و 256 خانه و ساختمان دیگر ویران شد.







لطفا به اشتراک بگذارید: