حمله مهاجمان مسلح به وزارت کشور افغانستان در کابل

حمله مهاجمان مسلح به وزارت کشور افغانستان در کابل




شبکه خبر رسانی افغانستان صبح روز چهارشنبه ۹خرداد ۱۳۹۷ در یک خبر فوری اعلام کرد :

همزمان با ورود معاون مشاور امنیت ملی هندوستان به کابل، تعدادی از مهاجمان مسلح به وزارت داخله حمله کردند.

در ابتدا یک موتور مملو از بمب در درب ورودی وزارت داخله منفجر شده و سپس تعدادی مهاجم مسلح به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند

همچنین یورو نیوز در یک خبر فوری ضمن تایید این خبر افزود :



حمله مهاجمان مسلح به وزارت کشور افغانستان در کابل

منابع پلیس افغانستان می گویند صدای انفجار و تیراندازی در نزدیکی وزارت کشور افغانستان در کابل شنیده شده است.

بنا به اعلام سخنگوی وزارت کشور افغانستان تاکنون یک نظامی زخمی شده است. به گفته وی احتمالا انفجار در اولین ایست بازرسی منتهی به وزارت کشور توسط یک مهاجم انتحاری صورت گرفته است.

مقامات پلیس افغانستان در داخل وزارت کشور بر این باورند که گروهی از شبه نظامیان قصد داشتند به ساختمان این وزارتخانه حمله کنند.

بنا به گزارش رسانه های افغانستان مسیر منتهی به ساختمان جدید وزارت کشور افغانستان توسط ماموران امنیتی بسته شده است. به گفته شاهدان عینی درگیری بین مهاجمان و نیروهای امنیتی در محل حادثه ادامه دارد.

تسلیح و تجهیز شبه نظامیان طالبان توسط رژیم ایران


فرمانده پلیس ولایت فراه افغانستان روز چهارشنبه ۲۶اردیبهشت ۹۷ اعلام کرد که رژیم ایران با تأمین و تجهیز شبه‌نظامیان طالبان به ناامنیها در این ولایت دامن می‌زند.



احمد شیرزاد در نشست خبری امروز خود گفت:‌« سلاحهایی که پس از حمله شبه‌نظامیان طالبان به شهر فراه، به دست نیروهای ارتش و پلیس افتاده ساخت رژیم ایران هستند که این مدارک مشخص می‌سازد، رژیم ایران حامی شبه‌نظامیان طالبان در ولایت فراه است. رژیم ایران، با تجهیز کردن شبه‌نظامیان گروه طالبان در فراه مستقیم در ناامنی‌های این ولایت دست دارد، زیرا ولایت فراه برای این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است».

پیشتر نیز سفیر آمریکا در کابل گفته بود که رژیم ایران از طریق سپاه ‌پاسداران این کشور شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان را حمایت لجستیکی می‌کند.

خاطر نشان می‌شود که شبه‌نظامیان طالبان روز سه‌شنبه ۲۵اردیبهشت ۹۷ با حمله به ولایت فراه افغانستان قصد تصرف این ولایت را داشتند که در نهایت نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور توانستند با وارد کردن تلفات فراوان آنها را وادار به عقب‌نشینی کنند.

وزارت دفاع ملی افغانستان روز دوشنبه ۱۷اردیبهشت ۹۷ طی گزارشی اعلام کرد در ۲۴ساعت گذشته بیش از ۵۰تن از شبه‌نظامیان بنیادگرا در مناطق مختلف این کشور کشته شدند.

بنا‌به این گزارش، در نتیجه ۷۵عملیات از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی در ۱۴ولایت این کشور، بیش از ۵۰شبع نظامی کشته و ۳۴تن دیگر از آنان زخمی شدند.







لطفا به اشتراک بگذارید: