شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هائل – ۹خرداد۱۳۹۷

شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هائل – ۹خرداد۱۳۹۷


نگاهی به اظهارات خامنه ای و سایر مهره های نظام


 

 

روز دوشنبه خامنه‌ای در دیدار با مزدوران رژیم در دانشگاهها ادعا کرد که وضع رژیم از هر نظر خوب است، روحانی هم در دیدارهای این روزهایش روضة تکراری رشد اقتصادی می‌خواند، اما از این دو که بگذریم، حتی نفرات بعد از آنها، دهن که باز می‌کنند، ذکر مصیبت چالشها و ابرچالشهای رژیم را می‌خوانند، در این میان از همه جالبتر نوبخت سخنگوی دولت خاتمی است که دیروز در نشست خبری خود اولش طبق معمول شروع کرد به شرح دادن فواید روحانی و دولت او، ولی در انتهای کنفرانس از جای دیگری سر درآورد؛ بقیه‌اش را نمی‌گویم تا خودتان بشنوید. البته این فقط حال و روز نوبخت بدبخت نیست، هر کس حرف می‌زند جز تایید و تآکید وضعیت وخیم رژیم در زمینه‌های مختلف چیزی برای گفتن ندارد. گوش کنید:

 

خامنه ای ۷ خرداد


آن جوانی که می‌گوید وضع خیلی بد است، احساسش را تأیید می‌کنم اما حرفش را نه

شما آرزوها را خیلی راحت بیان می‌کنید اما بنده فاصله‌ی آرزو را به‌تجربه می‌بینم و لمس می‌کنم.اگر تهاجم وسیع و پرحجم ضد انقلاب به افکار عمومی، با برجسته کردن و مطالبه گری آرمانی روبرو نشود، قطعاً ویرانگری خواهد کرد.

 

نوبخت سخنگوی دولت ۸ خرداد


ادعا نمی‌کنیم مردم مشکل ندارند

از مردم می‌خواهیم ما را کمک کنند، این که دولت را در فشار قرار دهیم کاری پیش نمی‌رود، رئیس‌جمهور در هیات دولت بارها گفته‌اند که اگر مطالباتی وجود دارد تا قبل از اینکه اعتراضاتی صورت بگیرد، رسیدگی کنیدالان دیگر ضربه به دولت ضربه به قوه مجریه نیست بلکه به مجموعه نظام است.

شاید بهترین وضعیت دولت در شعر "شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هائل, کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها" باشد.

 

ابراهیم رزاقی افتصاد دان از باند خامنه‌ای ـ ۸ خرداد


اقتصاد ایران به نقطه‌ای رسیده که از این بدتر نمی‌شود

با ادامه وضعیت فعلی مردم به تدریج اعتقادشان را به همه چیز از دست می دهند و اتفاقاتی نظیر دیماه سال گذشته چیزی نتیجه خشم مردم از وضعیت نابسامان اقتصادی نیست. سوال اینجاست که یک فقیر تا چه حد می‌تواند فقر را تحمل کند یا بازنشسته‌ها که به سختی زندگی را اداره می‌کنند چه گناهی دارند؟ در صورتی‌که این وضعیت ادامه یابد، تعداد فقرا افزایش یافته و فاصله طبقاتی مردم همچنان زیادتر خواهد شد که این موضوع مردم را ناامید کرده است.این اتفاق در نهایت باعث می‌شود مردم از نظام ناامید شوند که در این صورت چاره کار را در اعتراضات خیابانی می‌بینند و این یعنی زمینه‌سازی برای جنگ داخلی در کشور!

محسن جلال پور عضو سابق مجلس ارتجاع ۸ خرداد


با گذشت زمان چند چالش‌ اقتصاد ایران به ابرچالش‌های نگران‌کننده تبدیل شده‌اند که امروز شرایط نگران کننده‌ای برایمان به وجود آورده‌اند

فقر و بیکاری عواقب سیاسی و امنیتی دارد. ابعاد این ابرچالش دامنگیر حوزه‌های دیگر شده به گونه‌ای که رئیس جمهوری به درستی می‌گوید هیچ خطری بالاتر از بیکاری نیست.

هرکدام از این ابرچالش‌ها برای ساقط کردن یک ساختار سیاسی کافی‌اند و ما در حال حاضر این همه چالش را یکجا و با هم داریم.

ما وسط پیچیده‌ترین و حساس‌ترین بازی یک قرن گذشته قرار داریم و در جهان پر آشوب فعلی، هیچ سناریویی به نفع ما نوشته نمی‌شود.

روزنامه حکومتی سیاست روز ۸ خرداد


مطالبه به حق مردم که در چارچوب راهپیمایی ساده صورت گرفت در دی‌ماه گذشته تبدیل به حادثه‌ای امنیتی شد که می‌تواند الگوی بعدی در این ماجرا باشد

در جریان موسسات مالی و اعتباری هم دقیقا همین اتفاقات رخ داد

متاسفانه نوک پیکان مقصران اصلی امنیتی شدن حوادث معمولی به سمت مسئولانی باز می‌گردد که در جریان‌های فوق‌الذکر دقیقا جایی که نیاز بوده صحبت کنند سکوت کردند و جایی که نیاز به سکوت بوده حرفهایی زدند که مردم برآشفته‌تر شدند! مانند آنچه در جریان مطالبه مالباختگان از سوی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت عنوان شد.

 

صادق زیبا کلام از باند اصلاح طلب ۸ خرداد


کسانی که چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور معتقد هستند که نظام جمهوری اسلامی اصلاح‌ناپذیر است و هیچ امید و شانسی نیست برای این که بتوان این نظام را از درون تغییر داد و تحولی در آن به‌وجود آورد. از دید آنها روز به‌ روز شرایط بدتر می‌شود و آنها معتقد هستند که به جز براندازی نظام و جایگزین کردن با یک نظام دموکراتیک و نظامی ملی و مردمی چاره‌ی دیگری نداریم. این تفکر که در سال‌های اخیر خیلی تفکر گسترده‌ای شده و معتقد است که شرکت در انتخابات بی‌فایده است و به نوعی همه اینها اتلاف وقت و تداوم وضعیت نامطلوب فعلی است.آنها از اصولگرایان و دلواپسان توقعی ندارند؛ چرا که تصور می‌کنند اصولگرایان به براندازی کمک می‌کنند اما اصلاح‌طلبان سوپاپ اطمینان نظام هستند. در این بین دلخوری آنها از اصلاح‌طلبان از این روست که فکر می‌کنند ما جلوی سقوط نظام را گرفته‌ایم و عمر نظام را به بهای محرومیت مردم افزایش می‌دهیم. آنها معتقدند که ما ظاهرمان اصلاح‌طلبی است اما در واقع به نفع نظام عمل می‌کنیم.این رویکرد سیاسی را در رویدادهای دی ماه کاملا شاهد بودیم. با شعار معروف «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» اولین‌ بار این جریان عرض‌اندام کرد که ضد اصلاح‌طلبان بود. رسما شعار علیه اصلاح‌طلبان به عنوان عوامل نظام داده شد.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: