اعتصاب کامیونداران ایران در دهمین روز خود به شهرهای بیشتری گسترش یافت

اعتصاب کامیونداران ایران در دهمین روز خود به شهرهای بیشتری گسترش یافت


اعتصاب رانندگان کامیون امروز پنجشنبه ۱۰خرداد۹۷ وارد دهمین روز خود شد.

از صبح امروز گزارشهایی از مشهد، تایباد، خواف،‌ جاده تهران ـ ساوه دریافت کردیم که حاکی از ادامه اعتصاب کامیونداران است.

روز چهارشنبه اعتصاب رانندگان کامیون ۲۷۹شهر از ۳۱استان را فرا گرفت.

اعتصاب کامیونداران در حالیست که در دو روز گذشته کارگزاران رژیم آخوندی با توسل به اقدامهای سرکوبگرانه در صدد در هم شکستن اعتصاب بر آمدند.

در دورود (استان لرستان) شماری از کامیونداران که حاضر به بار زدن نبودند بازداشت شدند.

در امیرآباد (استان مازندران) نیروهای سرکوبگر به اعتصابگران حمله کردند و شماری از آنها را دستگیر کردند.

روز دوشنبه صدها راننده کامیون که از شهر کوار (استان فارس) حرکت کرده و قصد پیوستن به اعتصابگران شیراز را داشتند مورد حمله قرار گرفتند

و دهها تن از آنها بازداشت شدند.در زرین شهر (استان اصفهان) گارد ضد شورش برای پراکنده ساختن رانندگان و کامیونداران اعتصابی که در میدان تره بار تجمع کرده بودند به صحنه گسیل شد که با تهاجم متقابل اعتصابیون وادار به فرار شدند.

در کارخانه سیمان شرق مشهد رانندگان اعتصاب کننده تعدادی تریلر را که بارگیری کرده بودند، شناسایی کردند و بارهای سیمان آنها را تخلیه و از حرکت آنها جلوگیری کردند.

در خرمدره (استان زنجان) مأموران نیروی انتظامی قصد کندن پلاک کامیونهای اعتصاب کنندگان را داشتند که با مقاومت رانندگان مجبور به عقب نشینی شدند.

رانندگان اعتصابی چه می خواهند؟


رانندگان و کامیونداران شریفی که از روز اول خرداد دست به اعتصاب زده اند خواستار افزایش نرخ حمل بار، حق بازنشستگی با ۲۵سال سابقه کار، احتساب سختی کار برای رانندگان، کاهش هزینه بیمه، کاهش اخاذی‌های رژیم از جمله عوارض جاده یا حق کمیسیون که کارگزاران رژیم در هر ترمینال بنا بر میل خود و بدون چارچوبهای مشخص تعیین می کنند کاهش هزینه های لوازم یدکی و استعفای رئیس اتحادیه فرمایشی رانندگان و کامیونداران و توقف برخوردهای سرکوبگرانه پلیس راه با رانندگان هستند.

روز چهارشنبه ۹ خرداد، رضا انصاری عضو مجلس رژیم از داراب با اشاره به ادامه اعتصاب رانندگان کامیون گفت «تا زمانی که ما تبعیض‌ها را از بین نبریم، رانندگان راضی نمی‌شوند... متأسفانه از برخی شرکت‌های حمل بار کمیسیون‌های اضافی دریافت می‌شود و برخی مواقع فساد پنهانی شکل می‌گیرد.... رقم بیمه رانندگان هم اخیرا دو برابر شده که منصفانه نیست...». علی لاریجانی، رئیس مجلس رژیم نیز در ارتباط با اعتصاب رانندگان گفت «کمیسیون عمران در حال رسیدگی به موضوع است و شورایعالی امنیت ملی هم با کمک وزارتخانه‌های مختلف موضوع را پیگیری می‌کند».

حمایت سایر اقشار از اعتصاب رانندگان


رانندگان تاکسی در کرمانشاه و بوکان امروز پنجشنبه در حمایت از اعتصاب رانندگان کامیون دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. روز چهارشنبه در برخی شهرها مانند سنندج (استان کردستان) تاکسیرانان نیز در همبستگی با اعتصاب رانندگان خودروهای سنگین دست به اعتصاب زدند.

طی روزهای اخیر رانندگان تاکسی اسنپ در تهران، تبریز، یزد ، شیروان، اصفهان و شیراز به اعتصاب سراسری رانندگان کامیون پیوستند

مقاومت ایران به حمایت از رانندگان کامیون فرا می خواند


مقاومت ایران عموم مردم به ویژه جوانان دلیر سراسر کشور را به همبستگی با اعتصابگران و حمایت از بازداشت‌شدگان فرا می خواند و از عموم مراجع بین المللی مدافع حقوق بشر و سندیکاهای کارگری و نهادهای بین‌المللی حمل و نقل، خواستار محکوم کردن اقدامهای سرکوبگرانه علیه رانندگان اعتصابی و اقدام فوری و مؤثر برای آزادی بازداشت شدگان است.

مطالب مرتبط


شکست رژیم در مهار اعتصاب رانندگان کامیون

اعتصاب رانندگان کامیون و معنی و پیام اعتصاب‌های سراسری

حمایت پیتر مورفی از استرالیا از اعتصاب رانندگان کامیون

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: