بیانیه خزانه داری آمریکا درمورد تحریمهای جدیدآمریکا ازجمله زندان اوین

بیانیه خزانه داری آمریکا درمورد تحریمهای جدیدآمریکا ازجمله زندان اوین


خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم زندان اوین: زندانیان در اوین با رفتار وحشیانه تعرض و تهاجم فیزیکی و شوک الکتریکی مواجهند

وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران بند‌های دائمی خود را در زندان اوین دارند

 

خزانه‌داری آمریکا در بیانیة خود به تاریخ 9 خرداد 97 دربارة تحریم‌های جدید علیه رژیم، تأکید کرد: «اقدامات (روز چهارشنبه)، سرکوب مردم (ایران) توسط رژیم و جلوگیری از آزادی بیان و... تجمع صلح‌آمیز آنها را هدف قرار می‌دهد. هم‌چنان که پرزیدنت ترامپ در هنگام اعلام تصمیمش به توقف شرکت ایالات متحده در برجام گفت...، آمریکا اجازه نخواهد داد رفتار شرورانة (رژیم) ایران بی‌پاسخ بماند. این اقدامات نشان‌دهندة حسابرسی از اشخاص مخرب به‌رغم تلاششان برای پنهان‌شدن از نظارت بین‌المللی است».

خزانه‌داری آمریکا سپس دربارة افراد و مهره‌های لیست‌گذاری‌شده نوشته است که

- زندان بدنام اوین به‌خاطر اعمال جنایتکارانة سرکردگان رژیم آخوندی لیست‌گذاری شده است. زندانیان در اوین بارفتار وحشیانه یی از جمله تعرض ، تهاجم فیزیکی و شوک الکتریکی مواجهند و وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران... بند‌های دائمی خود را در زندان اوین دارند. وزارت اطلاعات در سال 2012 و سپاه پاسداران در سال 2011 به‌خاطر نقض جدی حقوق بشر لیست‌گذاری شده‌اند.

- تشکل موسوم به انصار حزب‌الله همراه با سه مهرة مرتبط با آن به‌خاطر نقض جدید حقوق بشر لیست‌گذاری شده است. این تشکل«در سرکوب وحشیانة شهروندان ایرانی نقش داشته و در حملة خشونت‌بار به دانشجویان ایرانی با چاقو، گاز اشک‌آور و باتون برقی، با بسیج همکاری کرده است. ارگان بسیج (به نوبة خود)... در 9 ژوئن 2011... لیست‌گذاری شده است».

خزانه‌داری هم‌چنین به نقش جنایتکارانة این ارگان سرکوبگر در اسیدپاشی علیه زنان در شهر اصفهان به بهانة آخوندساختة بدحجابی اشاره کرده است.

عبدالحمید محتشم از اعضای اصلی گروه موسوم به انصارالله است و تهدید کرده که با استفاده از این گروه، به گشت‌زنی در خیان‌ها و حمله به زنان بپردازد.

حسین الله کردم به‌خاطر اقداماتش به نیابت از انصارالله لیست‌گذاری شد؛ در سال 2011 اتحادیة اروپا او را به‌خاطر نقشش در تأسیس و نیز سرکردگی این ارگان تحریم کرد.

حمید استاد از دیگر عوامل تحریم‌شدة این گروه، مؤسس بخش مشهد انصار است و در حمله به کنسولگری عربستان در مشهد نقش داشته است.

در مورد گروه برنامه‌ریزی هانیستا: خزانه‌داری آمریکا توضیح داده است که این گروه به‌خاطر اقداماتش برای پیشبرد اعمال سانسور توسط رژیم و اعمال سرکوبگرانة متعاقب آن لیست‌گذاری شده است. «گروه برنامه‌ریزی هانیستا مسئول تولید و توزیع نسخه‌های آلترناتیو برای تلگرام... است که مانیتورینگ و ردیابی کاربران ایرانی و بین‌المللی توسط رژیم ایران را تسهیل می‌کند. گروه برنامه‌ریزی هانیستا مانیتور و ردیابی شهروندان ایرانی را تسهیل می‌کند که می‌تواند منجر به نقض‌های جدی حقوق بشری توسط حکومت ایران، از جمله توسط سپاه و وزارت اطلاعات شود».

 

هانیستا در صفحة 34 کتاب

 

در بهمن‌ماه 96، دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت درآمریکا با معرفی کتاب «ایران: سرکوب سایبری » جزییاتی را از فعالیت‌های سرکوبگرانه رژیم آخوندی در پهنه سایبری از جمله به‌کارگیری شرکت‌هایی هم‌چون هانیستا را فاش کرد و نوشت:

 

جملة زیر مربوط به صفحة 6 کتاب است

 

سپاه پاسداران از طریق شرکت‌های پوششی هم‌چون هانیستا، نرم‌افزارهایی مثل موبوگرام یک نسخة غیر رسمی تلگرام... را تولید کرده است. نکتة قابل توجه این است که برخی از این نرم‌افزارهای جاسوسی، در گوگل پلی، اپل استور و جیت‌هاب در دسترسند ».

 

در همین رابطه برایت‌بارت نیوز نوشت: به‌دنبال کنفرانس مطبوعاتی نمایندگی شورای ملی مقاومت، گوگل اعلام کرد، این اطلاعات را بررسی می‌کند و (متعاقباً) نرم‌افزار «تلگرام سیاه» را حذف کرد...».

 

خزانه‌داری آمریکا دربارة لیست‌گذاری شورای عالی فضای مجازی رژیم و عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیرکارگروه موسوم به تعیین مصادیق مجرمانه توضیح می‌دهد که آنها به‌خاطر دست‌داشتن در اقدامات مربوط به سانسور و «منع، محدود کردن یا مجازات به‌کارگیری از حق آزادی بیان و آزادی تجمع» ، لیست‌گذاری شده‌اند.

«فیروزآبادی مسئول تلاش‌های حکومت ایران برای بلوکه‌کردن نرم‌افزارهای شبکة اجتماعی هم‌چون تلگرام و وادار کردن ایرانی‌ها به استفاده از نرم‌افزارهای حکومتی است که توسط رژیم مانیتور می‌شوند...

عبدالصمد خرم‌آبادی به‌عنوان دبیر کارگروه (موسوم) به تعیین مصادیق مجرمانه بر فیلترینگ و بلوکه‌کردن محتویات سیاسی حین انتخابات نظارت داشته است. او در سال 2017 بسیج را مأمور کرد که سرکوب فعالیت‌های سایبری توسط رژیم را به پیش ببرد...».

درباره عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیمای رژیم، خزانه‌داری خاطرنشان می‌کند که صدا و سیمای آخوندی خودش در فوریة 2013 لیست‌گذاری شده و در سانسور مطبوعات مختلف و پخش اعتراف‌گیری‌های اجباری از زندانیان سیاسی دست دارد.

 

لیست‌گذاری و تحریم زندان بدنام اوین که کانون جنایت‌ها و قتل عام‌ها و شکنجه‌های وحشیانه رژیم ولایت فقیه است، جوشش خون شهیدان و قهرمانان مقاوم در دهة ۶۰ و شهیدان سربدار قتل عام ۶۷ تا کانون شورشی ۳۵۰ و قهرمانانی هم‌چون غلامرضا خسروی است که در این شکنجه‌گاه برای آزادی جنگیدند و جانفشانی کرده‌اند.

غلامرضا خسروی زندانی مقاومی که روز جمعه چهارمین سالگرد شهادت او است، صبح یکشنبه 11 خرداد سال 93 پس از 12 سال شکنجه و اسارت به دست دژخیمان رژیم آخوندی در زندان گوهردشت حلق‌آویز شد. دژخیمان در طول سالهای گذشته غلامرضا را تحت شدیدترین فشارها و شکنجه ها قرار دادند تا او را در هم بشکنند و او را وادار کنند که از هواداری از مجاهدین دست بکشد، اما او تا آخرین ساعات که در سلول انفرادی دست و پایش در زنجیر بود، داغ تسلیم و کرنش را بر دل دژخیمان گذاشت.

 

 در 24 فروردین سال 96 نیز خزانه‌داری آمریکا ادارة کل زندان‌های رژیم در تهران و سهراب سلیمانی از مسئولان این ارگان سرکوب و برادر سرکرده نیروی تروریستی قدس را به‌خاطر نقض جدی حقوق‌بشر، از جمله به‌دلیل نقششان در جنایات رژیم علیه زندانیان سیاسی، لیست‌گذاری و تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیة خود در همان روز با اشاره به یورش وحشیانة دژخیمان خامنه‌ای به زندانیان سیاسی مقاوم بند 350 زندان اوین در 28 فروردین سال 93، نوشت: «در حادثه‌یی در آوریل ۲۰۱۴ (فروردین 1393) در زندان اوین، تعدادی از گاردهای امنیتی و مقامات بالای زندان، به زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ حمله و آنها را شدیداً مضروب کردند. این حمله ساعت‌ها ادامه داشت و طی آن بیش از ۳۰ زندانی مصدوم و مجروح شدند. پس از آن برخی از زندانیان، به‌رغم جراحاتشان، به سلول انفرادی منتقل شدند و مراقبت پزشکی دریافت نکردند. سهراب سلیمانی طی این حادثة خشونت‌بار مدیرکل زندان‌های استان تهران بود. وی به‌خاطر اقدام‌کردن برای یا از طرف اداره کل زندان‌های تهران، چه به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم، مورد تحریم قرار می‌گیرد. سلیمانی در حال حاضر موقعیت مدیریتی در سازمان زندانهای کشور دارد که بر اداره کل زندانهای تهران نظارت دارد. حملات به زندانیان و دیگر موارد نقض حقوق‌بشر در زندان اوین، از آوریل ۲۰۱۴ ادامه پیدا کرده است، از جمله محرومیت از دسترسی به مراقبت پزشکی».

یورش وحشیانة دژخیمان خامنه‌ای به بند 350 اوین در فروردین‌ماه سال 93 که وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌عنوان یکی از نمونه‌های جنایات رژیم و دژخیمانی هم‌چون سهراب سلیمانی آن‌را ذکر کرده بود، در آن زمان با موجی از محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شد. متعاقباً رژیم پلید آخوندی برای انتقام‌گیری از زندانیان بند 350 و دیگر زندانیان مقاوم در همة زندان‌های رژیم، در آستانة 30 خرداد 93، زندانی مقاوم و قهرمان غلامرضا خسروی را به‌نحو وحشیانه‌یی اعدام کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: