حلقه تحریمهای جدید بر گردن نظام – ۱۰خرداد۱۳۹۷

حلقه تحریمهای جدید بر گردن نظام – ۱۰خرداد۱۳۹۷


نگاهی به اظهارات مهره ها و رسانه های نظام در رابطه با تحریمها


حلقة تحریمهای جدید برگردن نظام


 

مقامات و رسانه های حکومتی تلاش دارند وانمود کنند که حلقة تحریمهای جهانی علیه رژیم را دارند می شکنند و حتی مثل روحانی که در حضور خامنه ای مدعی انزوا و بی آبرویی سیاسی آمریکا و شکست آمریکا در مقابل نظام و همسویی اروپا و کشورهای منطقه با رژیم شده اند. مثلا تیترهایی مثل «نه»هند به تحریمهای آمریکا علیه ایران در روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد، یا تیتر« رشد روابط اقتصادی ایران و هند برای مقابله با خروج آمریکا از برجام ادامه دارد» در روزنامه حکومتی عصر اقتصاد از این نمونه ها هستند. اما واقعیت چنان سرسخت و سهمگینه که تنها نگاهی به همین رسانه های حکومتی کافیه تا ابعاد جدید تحریمهای جدید علیه رژیم را ببینیم:

 

خبرگزاری حکومتی آنا – ۹مهر


رویتر: بانک‌های هندی برای پایان همکاری با ایران ضرب‌الاجل تعیین کردند. دو بانک بزرگ هند برای پایان دادن به تراکنش صادرکنندگان این کشور با ایران تا ششم ماه اوت (۱۵ مرداد ماه) ضرب‌الاجل تعیین کردند. این اقدام در راستای پاسخ به دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران است.

 

تلویزیون رژیم – 10 خرداد


در عرصه های غیر برجامی نیز آمریکا به خصومت با ایران ادامه می دهد. وزارت خزانه داری آمریکا که به ستاد جنگ اقتصادی علیه ایران تبدیل شده دیروز در حمایت از آشوبگری ۶ شهروند و سه نهاد دیگر ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر در فهرست تحریمهای خود قرار داد. در این فهرست اسامی رئیس سازمان صدا و سیما رییس مرکز ملی فضای مجازی و معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی دیده می شود. همچنین به گفته برخی محافل خبری اعضای کنگره آمریکا به دنبال تحریم بیش از دوازده نماینده پارلمان عراق به دلیل نزدیکی آنها به ایران است.

 

خبرگزاری حکومتی ایلنا- ۹خرداد


نام «عبدالعلی علی‌عسگری» رئیس سازمان صدا و سیما، «حسین الله‌کرم» رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله، «ابوالحسن فیروزآبادی»،‌ «عبدالصمد خرم‌آبادی» معاون دادستان کل کشور، «عبدالحمید محتشم» دبیر کل انصار حزب‌الله و سردبیر نشریه یالثارات الحسین و «حمید استاد» مسئول انصار حزب الله مشهد هم در این فهرست دیده می‌شود .

آمریکا اضافه کرد که در بسته جدید تحریم‌های خود «انصار حزب‌الله» و «گروه برنامه‌نویسی هانیستا» را هدف قرار داده است.

«استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا پس از اعمال این تحریم‌ها، بیانیه‌ای صادر کرد و مدعی شد که این افراد بخاطر «حمایت از سانسور و نقض حقوق‌بشر» تحریم شده‌اند.

 

همزمان با امواج پی در پی تحریمها و بعد از فسخ قرارداد با رژیم توسط شرکتهای بزرگ مثل توتال و زیمنس و شرکت نفتی ایتالیایی انی، موج خروج شرکت ها و بانکها از ایران تحت حاکمیت رژیم ادامه داره:

 

خبرگزاری حکومتی آنا – 9 خرداد:


شرکت سوئیسی استدلر ریل اعلام کرد به علت خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، قرارداد انحصاری 1.4 میلیارد دلاری ریلی خود با این کشور را لغو می‌کند و امیدی به اقدام متقابل کشورهای اروپایی در برابر آمریکا ندارد.

 

روزنامه حکومتی نصف جهان – 9 خرداد:


لغو قرارداد سوییسی ها و آلمانی ها با ایران... بانک «بی سی پی» سوییس هم از ترس جریمه های آمریکا از بازار مالی ایران خارج شد و مبادلات جدیدش را با ایران متوقف کرد.

«رویتر» به خروج بانک «دی زد» آلمان از بازار ایران هم اشاره کرده و نوشت: این بانک هم اعلام کرد همه فعالیت‌های مالی‌اش را در ایران در ماه ژوییه متوقف خواهد کرد.

 

خبرگزاری حکومتی 24آنلاین نیوز هم خبر داد: شرکت بزرگ روسی از ایران رفت. دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه، لوک‌اویل، می گوید به دلیل تحریم های آمریکا تصمیم گرفته در این مقطع پروژه های توسعه در ایران را دنبال نکند.

 

از رژیم در مورد موج تحریمها، شاهد واکنشهای غیر رسمی و غیر مستقیم از طرف مشاور خامنه ای در امور بین الملل در میان انبوهی دود و دم علیه آمریکا و برجام، اما آخر سر باز هم متعهد شده که از برجام تخطی نمی کنند:

 

تلویزیون رژیم -9 خرداد


عضو هیات عالی نظارت بر برجام همچنین خواستار تسریع در ساخت و بکار گیری موتورهای نیرومند هسته ایی برای کشتی ها و زیر دریایی ها شد که رییس جمهور دستور آنرا به رئیس سازمان انرژی اتمی داد. مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب با اشاره به این که این پیشنهاد ها در عین اینکه می تواند پاسخی به نقض عهد آمریکا باشد شائبه نقض برجام هم ندارد افزود ما می توانیم ایزوتوپ پایدار تولید کنیم که از قدرت ما حکایت دارد اما برای تسلیحات نیست.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: