دهمین روز اعتصاب سراسری کامیونداران و اعتصاب و اعتراض سایر اقشار

دهمین روز اعتصاب سراسری کامیونداران و اعتصاب و اعتراض سایر اقشار


روز پنجشنبه 10 خرداد، دهمین روز اعتصاب کامیونداران

رانندگان کامیون و خودروهای سنگنین در شهرهای مختلف دهمین روز اعتصاب سراسری خود را پشت سر گذاشتند

رانندگان اعتصابی کامیون در محور رشت به قزوین در گردنه کوهین، از حرکت کامیونهایی اعتصاب را می شکنند ممانعت بعمل می آوردند.

تاکسی‌داران در بوکان؛ کرمانشاه و مازندران نیز در حمایت از رانندگان کامیون دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

 

در دهمین روز اعتصاب کامیونداران؛ در پایانه اصفهان با مشخص شدن وعده و وعید دروغین کارگزاران رژیم مبنی بر افزایش ۳۵ درصد کرایه بار، رانندگان خشمگین اعتصابی دست به اعتراض زده و خودروهایی که بارگیری شده بودند را مورد هجوم قرار دادند. نیروی سرکوبگر انتظامی و ماموران اطلاعات آخوندی در وحشت از گسترش اعتراضات، پایانه اصفهان را محاصره کردند. اما در برابر رانندگان خشمگین هیچگونه عکس العملی نتوانستند نشان دهند.

 

رانندگان ماشین های سنگین در مبارکه روز سه شنبه در مقابل در مقر نیروی سرکوبگر انتظامی تجمع کردند. آنان خواهان آزادی همکارانشان از جمله تعدادی از رانندگان و رئیس انجمن صنفی بودند که بجرم اعتصاب دستگیر شده و از طرف نیروی سرکوبگر انتظامی تحت فشار بودند که اعتصاب را بشکنند.

 

رژیم آخوندی اقدامات سرکوبگرانه خود برای مقابله با اعتصاب رانندگان کامیونها را تشدید کرده است، از جمله نیروهای سرکوبگر رژیم در بندرانزلی و تبریز با تهدید و ارعاب شماری از رانندگان اعتصابی را وادار به بار زدن کردند. رژیم همجنین با بازداشت شماری از رانندگان و تهدید تلاش می کند تا اعتصاب رانندگان را بشکند.

همچنین در یزد مزدوران رژیم تهدید به آتش زدن کامیونهای رانندگان اعتصابی کردند؛ برغم همه این تهمیدات سرکوبگرانه رانندگان زحمتکش دهمین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند.

 

ساکنان ۱۶ روستا در استان خوزستان در اعتراض به قطع شدن کامل آب این روستاها و ایجاد وضعیت بحرانی با توجه به گرمای هوا، وارد سازمان آب و برق خوزستان شده و حقوق خود را مطالبه کردند.

 

-کشاورزان زحمتکش در اهواز شب گذشته در اعتراض به ایجاد ممنوعیت کشت برنج توسط کارگزاران رژیم، دست به تظاهرات زدند . این تظاهرات تا بامداد پنجشنبه ادامه داشت.

 

اهالی روستای کپورچال در بابل و خانواده‌های قربانیان تصادف، در یک حرکت اعتراضی جاده کیاکلا را بستند.

این اقدام اعتراضی به دنبال تصادفهای مکرر و ایمن ‌نبودن جاده و عدم توجه کارگزاران حکومتی صورت گرفت.

 

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای دومین روز متوالی دست به اعتراض زده و تجمع کردند.

 

 

جمعی از مردم بوکان در اعتراض به نبود آب و برق و گاز در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

 

کارگران خشمگین سه معدن ذغال سنگ به نامهای همکار و هشونی و پابدانا، متعلق به شرکت ذغال‌سنگ، در استان کرمان در اعتراض به پرداخت نشدن بخشی از مطالبات سال ۹۵ و بخشی از عیدی سال ۹۶ و همچنین بستن قرارداد ۱ ساله (موقت) پس از ۲۰سال کار مداوم؛ دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

 

چهارشنبه شب جوانان در اعتراض به دزدیها و چپاول بانک های وابسته به باندهای غارتگر رژیم، شیشه های در بانک سینا در خیابان خیام شمالی در قزوین را شکستند.

 

جمعی از کارگران خدمات شهرداری نیشابور در اعتراض به دریافت نکردن مطالبات خود، در مقابل ساختمان شورای قلابی این شهر تجمع کردند.
لطفا به اشتراک بگذارید: