رویتر،وال استریت ژورنال-متوقف شدن فعالیتهای شرکتهای بزرگ دررژیم

رویتر،وال استریت ژورنال-متوقف شدن فعالیتهای شرکتهای بزرگ دررژیم


به گزارش رویتر شرکت صنایع ریلاینس Reliance هند, بزرگ‌ترین مجتمع پالایش جهان, اعلام کرد خرید نفت خود را از رژیم ایران متوقف می‌کند.

رویتر به نقل از منابع مطلع افزود: تحریم‌های جدید آمریکا , خریداران را وادار به خودداری از خرید نفت از رژیم ایران می‌کند.

 

به گزارش وال استریت ژورنال، شرکت بزرگ آمریکایی جنرال الکتریک فعالیت‌های خود را در ایران متوقف می‌کند.

وال استریت ژورنال می‌نویسد: «جنرال الکتریک قصد دارد فروش تجهیزات نفتی و گازی خود در ایران را متوقف کند... قبل از خروج ایالات متحده از توافق اتمی، شرکت‌های تابعة جنرال الکتریک خود را آمادة پیشنهاد قراردادهایی به ارزش 150 میلیون دلار برای فروش خطوط لولة نفت، کمپرسور و تجهیزات زیرزمینی... به (رژیم) ایران می‌کردند... (اما) افراد مطلع گفتند، از زمان اعلام خروج آمریکا از برجام... این شرکت طرح‌های مذکور را تقریباً رها کرده است...

جی.ای. پاور GE Power، واحد برقی شرکت جنرال الکتریک دفتر کوچک خود در تهران... را بسته و لوگوی شرکت را از روی آن برداشته است...

 

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت: بیکر هیوز یک شرکت تجهیزات مربوط به انرژی که سال گذشته توسط جنرال الکتریک خریداری شد به بازرگانان ایرانی گفته است، معامله‌یی برای تحویل‌دهی بعد از 4 نوامبر یعنی ضرب‌الاجل بازگشت تحریم‌های آمریکایی، انجام ندهند.

وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد: «طی هفته‌های اخیر شرکت‌های اروپایی هم‌چون شرکت عظیم نفتی توتال، شرکت هواپیماسازی ایرباس و شرکت زیمنس... خروج خود را از (معاملاتشان) در ایران برای تبعیت از تحریم‌های آمریکا، اعلام کرده‌اند».

 

پترولجستیک، شرکت ناظر نفتکشها اعلام کرد صادرات نفت ایران در ماه مه دچار افت شده است. این افت صادرات نتیجه تهدید تحریمهای امریکا است که باعث شده تا خریداران از وارد شدن در معاملات جدید با رژیم ایران خودداری کنند. ‌ دانیل گربر Daniel Gerber مدیر اجرایی پترولجستیک به رویتر گفت صادرات نفت ایران نسبت به ماکزیمم خود در آوریل بیش از 100هزار بشکه در روز افت داشته است.
لطفا به اشتراک بگذارید: