«گسل بسیار عمیق و لایه لایه پرناشدنی»

گزارش خبری پنجشنبه۱۰ خرداد


«گسل بسیار عمیق و لایه لایه پرناشدنی»




فریاد هشدار هشدار! و خطر خطر! یک لحظه در رژیم قطع نمی‌شود و مداوماً هم افرایش می‌یابد و شدیدتر می‌شود. در میان این فریادها، گاهی هم اشاره‌ها و اعترافهای قابل توجهی به ابعاد خطر و کم و کیف آن یا وضعیت فوق‌العاده از هم پاشیدة رژیم و شدت بحران درونی دیده می‌شود.

یکی از رسانه‌های حکومتی صورت مسألة کنونی ایران را چنین توصیف کرده است:

«گسل بسیار عمیق و لایه لایه پرناشدنی» گسل اصلی البته مربوط به گسل میان مردم و حاکمیت آخوندی است که با خون پر شده است. اما در بین دو باند حاکم نیز گسل عمیق و پرنشدنی وجود دارد و همچنین در داخل باندها گسلهای عمیقی وجود دارد که این روزها بیرون زده و آشکار شده است.

نکته این است که شرایط خطرناک کنونی نه تنها باعث کاهش آن نشده، بلکه آن را تشدید و تعمیق کرده است. گزیده‌یی از اظهارات سردمداران و مهره‌ها و رسانه‌های رژیم در همین رابطه از نظرتان می‌گذرد:


سایت حکومتی ساعت ۲۴ ۵ خرداد


مسئله امروز ایران، گسل بسیار عمیق و لایه لایه ای است که پرشدنی نیست

مسئله امروز ایران، گسل بسیار عمیق و لایه لایه ای است که هیچیک از رجال سیاسی، ظرفیت پر کردن آن را ندارند.

به همین علت، طرح هایی مانند وحدت ملی و آشتی ملی راه به جایی نخواهد برد.

جدال های امروزی حکومت و جامعه بر سر شیوه زندگی، از گسل عمیق میان اعتقادات حکومت و مردم خبر می دهدمقبولیت اعتقادی حکومت و کارآمدی آن کاهش یافته و استفاده از عنصر زور افزایش یافته است این وضع موجب دوگانگی عمیقی شده و نوعی شیزوفرنی سیاسی ایجاد کرده است.

یعنی دو واقعیت دوشادوش هم در حرکتند که هر یک به انکار دیگری مشغول است. رجال و احزاب کنونی توان درمان کردن این شیزوفرنی را ندارند، زیرا خودشان جزئی از مسئله اند.

تلویزیون رژیم ۵ خرداد




علی لاریجانی: وقتی می بینید یک دشمنی داره فشار میآره به همه اهداف ملی یک کشور باید روی منافع ملی کشور ایستاد روی آبادانی کشور ایستاد روی شرایطی که شغل برای مردم بوجود بیاد ایستادگی کرد اختلاف دیگر رو باید گذاشت برای زمان دیگه ما نمیگیم اختلافات هست اختلاف سیاسی هست اختلاف فرهنگی هست ولی هر چیزی زمان داره.

روزنامه حکومتی جمهوری ۵ خرداد


ما از خطر خارجی چماقی برای فرود آوردن بر سر همدیگر می‌سازیم! متاسفانه امروز فعالان سیاسی، برخلاف اقتضائات منافع ملی عمل می‌کنند و همواره درصدد به دست آوردن فرصتی برای ضربه زدن به رقبای خود بر می‌آیند. تاسف بالاتر این است که حتی حاضرند با دشمنان همصدا شوند تا بتوانند رقبای خود را بکوبند.

عطریانفر در گفت‌و‌گوی تفصیلی با ایلنا:

سال ۸۸ هیچکدام از نیروهای دوم خردادی قصد براندازی نداشتند/


زنگ خطر هست اما این زنگ خطر قبل از اینکه برای دولت باشد برای نظام است، برای مردم و ملت است. شورش گری و به هم خوردن نظم مستقر همیشه خطرناک است و دودش هم اول به چشم مردم و سپس به چشم نظام و سپس دولت خواهد رفت.اگر مردم را از دست بدهیم عملا شکست خورده ایم و دستمان بسته می شود

روزنامه حکومتی اعتماد ۵ خرداد

اصلاحات ما کجاست؟


رادیکال‌ترین اصلاح‌طلبان هم در فضاهای مجازی از تیر توهین و استهزای کاربران بی‌نام‌ونشان در امان نیستند.

در فضای سیاسی امروز حتی آنهایی هم که برای اصلاحات هزینه داده‌اند ضربه‌گیر نظام خوانده می‌شوند که سندروم استکهلم دارند و به زندانبان خود دل باخته‌اند، روزنامه‌نگاری هم مدت‌هاست در فضای‌های

مجازی به روزماله نگاری تبدیل شده. در خارج از ایران هم گروهی نشسته‌اند که از هر طرف که کشته شود به سود آنهاست. گروهی که هم رسانه دارند و هم به موبایل و خانه همه هم نفوذ کرده است.

در فضای فعلی سکه رایج اصلاح‌طلبی نیست، آنچه خریدار دارد، آنچه لایک‌خورش زیاد است رادیکالیسم کوری است که هویتش را از مخالفت با تمامیت وضع موجود می‌گیرد. چرایی رونق بازار این براندازان سایبری پاسخ به پرسش ابتدایی این نوشته است.

مطهری نائب رئیس مجلس ارتجاع ۵ خرداد


اینکه احساس کنیم همه باید یک نظر داشته باشند و اگر کسی نظر مخالف داشته باشد نظام تضعیف می‌شود نظر خطرناکی است که متاسفانه برخی در نظام دارند. ما اروپایی‌ها را تحقیر می‌کنیم که چرا درباره هولوکاست اجازه صحبت نمی‌دهند. ولی ما همان کاری را که اروپایی‌ها درباره هولوکاست کردند درباره وقایع 88 می‌کنیم.

شاید کسی نظر دیگری داشته باشد و معتقد باشد نظام اشتباهی کرده است.

عظمت نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه به این است که همه آزاد باشند اظهار نظر کنند.


ضرورت دارد سختگیری به منتقدان پایان یابد.برای یک نظام اسباب سرشکستگی است که بخشی از نظام آنها را جاسوس بداند و بخشی دیگر آنها را جاسوس نداند تقسیم مردم و جوانان و دانشجویان به انقلابی و غیرانقلابی یا به ارزشی و غیر ارزشی، مبنای انقلاب ما نبود.در شرایط سختی قرار داریم.
لطفا به اشتراک بگذارید: