در خاطره روزها ۱۱خرداد ۱۳۹۷- ۱ژوئن


در خاطره روزها ۱۱خرداد ۱۳۹۷


[caption id="attachment_121053" align="alignleft" width="250"]اعدام مادر و فرزند مجاهد اعدام مادر و فرزند مجاهد[/caption]

۱۱ خرداد۱۳۶۱-۱ژوئن اعدام مادر و فرزند مجاهد




در این روز در مشهد ۱۸ مجاهدخلق حلق آویز شدند. در میان آنان مادر مجاهد، «صغری داوری» (مادر شایسته)، ۵۴ ساله و فرزندش«احمد شایسته» ۲۵ساله قرار داشتند. چندی بعد خواهر مجاهد «فاطمة شایسته»، دختر او نیز در همان شهر مشهد تیرباران شد.





[caption id="attachment_121054" align="alignleft" width="250"]مجازات آیشمن مجازات آیشمن[/caption]

۱۱خرداد-۱ژوئن«۱۹۶۲میلادی » مجازات آیشمن


آدلف آیشمن، افسرسابق اس.اس. آلمان که قبلا از آرژانتین ربوده شده و به اسرائیل انتقال یافته بود، به جرم کشتن گروهی از یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم، پس از محاکمه در نخستین ساعت بامداد اول ژوئن اعدام شد.





[caption id="attachment_121055" align="alignleft" width="250"]تصرف پکن تصرف پکن[/caption]

۱۱خرداد-۱ژوئن«۱۲۱۵میلادی » تصرف پکن


در پی جنگ پرتلفاتی، پکن که اینک شهری بیست میلیونی است، بدست مغولها افتاد. مغولهابعدا به نام دودمان «یوان» به حکومت برچین ادامه دادند. بیژینگ که در لغت به معنای پایتخت شمالی است، توسط فرانسویان «پکن» نامیده شد.





[caption id="attachment_121056" align="alignleft" width="250"]رودزیا ”زیمبابوه” شد رودزیا ”زیمبابوه” شد[/caption]

۱۱خرداد-۱ژوئن«۱۹۷۹میلادی » رودزیا ”زیمبابوه” شد


کشور آفریقایی «رودزیا» که تحت حاکمیت اقلیت سفید پوست بود، نام خود را به «زیمبابوه» تغییر داد. این تغییر نام به‌دنبال سالها مبارزات سیاهان علیه حکومت نژاد پرست «یان اسمیت» به‌دست آمد. مردم «زیمبابوه» استقلال خود را پس از سالها نبرد مسلحانه به‌دست آوردند.





[caption id="attachment_121057" align="alignleft" width="250"]اعدام یک زن در آمریکا اعدام یک زن در آمریکا[/caption]

۱۱خرداد-۱ژوئن«۱۶۶۰میلادی » اعدام یک زن در آمریکا


به حکم یک دادگاه مهاجرنشین انگلیسی در ماساچوست، خانم «ماری بارت دایر» به جرم نقض مکرر قانون ماساچوست که «کویکر» مذهب ها را از ورود به آنجا منع کرده بود به دار آویخته شد. در آن زمان قانون ماساچوست ورود «کویکر»ها را به این منطقه ممنوع ساخته بود.



لطفا به اشتراک بگذارید: