گزارشی از گرانی وافزایش قیمت بعضی ازکالاها

گزارشی از گرانی وافزایش قیمت بعضی ازکالاها


گزارشی از گرانی و افزایش قیمت بسیاری از کالاها در هفته‌های اخیر

 

طبق تازه ترین گزارش رسمی بانک مرکزی رژیم که روز پنجشنبه منتشر شد، در هفته منتهی به چهارم خرداد ماه نرخ تخم مرغ 3.4 درصد، برنج 0.1 میوه‌های تازه 6.6 درصد، سبزی‌های تازه 4.8 درصد، گوشت قرمز 4.7 درصد و قند و شکر 0.7 درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته است.

نرخ خرید و فروش مسکن نسبت به ماه مشابه سال قبل 34.8 درصد افزایش نشان می دهد و چنین وضعیتی این روزها موجب قفل شدن بازار مسکن و توقف معاملات شده و خبر از یک رکود شدیدتری را می‌دهد.

به گزارش رسانه‌های رژیم ، قیمت برخی خودروها از جمله خودروهای خارجی بطور صعودی افزایش می یابد و در اواخر ماه گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی رژیم از افزایش میانگین 20درصدی نرخ عوارض تردد آزادراه‌ها خبر داد.در برخی آزادراهها این افزایش به 32 درصد هم می‌رسد .

آب و برق هم مشمول افزایش قیمت شده و تعرفه مصرف آب و برق از ابتدای اردیبهشت 7درصد افزایش یافته است.

قیمت لوازم خانگی نیز افزایش 10 درصدی را نشان می‌دهد. اقلامی نظیر تلویزیون 17درصد گرانتر شده‌اند.

هم‌چنین اقلامی نظیر موبایل و کامپیوتر نیز نسبت به قبل از نوسانات ارزی 100 تا 110 درصد گران شده است.

یک رسانه‌باند روحانی تحت عنوان تناقض گفته های جهانگیری با واقعیت بازار، می نویسد: مدتی است قیمت کالاها و خدمات به بهانه گرانی دلار افزایش افسار گسیخته ای را تجربه می کند و قیمت کالاهای اساسی از جمله، شیر، مرغ، روغن، گوشت، شکر با سیر صعودی در صدر جدول گرانی‌ها جای گرفتند. تولیدکنندگان علت اصلی این گرانی‌ها را افزایش قیمت دلار اعلام می‌کنند.

بارسنگین گرانی بردوش محرومان و زحمتکشانی سنگینی می کند که در حاکمیت فاسد و دزد سالار آخوندها، حقوقها وداراییهایشان غارت میشود و به یغما می رود.
لطفا به اشتراک بگذارید: