بن‌بست رژیم در مهار اعتصاب سراسری کامیونداران – ۱۱خرداد۱۳۹۷

بن‌بست رژیم در مهار اعتصاب سراسری کامیونداران – ۱۱خرداد۱۳۹۷


گزارشی از ادامه موفق اعتصاب سراسری کامیونداران علیرغم تمامی تشبثات رژیم


 

 

اعتصاب سراسری کامیونداران امروز یازدهمین روز رو پشت سر گذاشت. این اعتصاب از روز اول خرداد تا امروز ادامه داشته و هر چه بیشتر رژیم فشار آورده تا این اعتصاب را جمع کنه گسترده تر شده و سایر اقشار هم به حمایت از کامیونداران دست به اعتصاب زدند. روز 10 خرداد (دیروز) پاسدار لاریجانی در مجلس ارتجاع گفت موضوع کامیونداران به شورای امنیت رژیم کشیده شده و مشغول بررسی این موضوعند. در حالی که سه روز قبلش آخوندی وزیر راه مدعی شده بود با کامیونداران به توافق رسیده و اعتصاب تمام شده و رضا انصاری عضو مجلس ارتجاع برخلاف برخی از همکارانش که مدعی شدند اعتصاب تمام شده ضمن اذعان به چپاولگری ایادی رژیم در پایانه ها گفت: تا وقتی که ما تبعیض‌ها را از بین نبریم، رانندگان راضی نمی‌شوند.

گزارش:

از صبح پنجشنبه بر خلاف ادعای رژیم از شهرهای مختلف از جمله مشهد، تایباد،خواف، جاده تهران ساوه و کوار در استان فارس، بهبهان و کنگاور نجف‌آباد خبر از ادامه اعتصاب کامیونداران رسیده. در اصفهان رانندگان به محض اینکه متوجه فریب رژیم شدند کالاهای خودروهای بارگیری شده را بر زمین ریختند و با نیروی انتظامی درگیر شدند.

 

از همون روزهای اول اعتصاب رژیم سیاست چماق و حلوا در پیش گرفت. البته حلوایش فقط وعده و نسیه بود ولی چماق و سرکوبش نقد بود. اما بازهم نتونست اعتصاب را بشکنه

اعتصاب رانندگان ابتدا از شرق اصفهان در روز ۳۰اردیبهشت آغاز شد و در روز اول خرداد تبدیل به اعتصاب سراسری شد و تا روز دهم خرداد در 271 شهر و 31 استان کشور گسترش یافت. روز ۶ خرداد ۷تن از نمایندگان مجلس ارتجاع از 500هزار راننده ناراضی خبر دادند. در این فاصله تاکسی داران و رانندگان اتوبوس در شهرهای مختلف در حمایت از آنان دست به اعتصاب زدند. کشاورزان ورزنه به حمایت از آنان پرداختند. و نفتگران هم اعلام حمایت کردند.

در اولین روز اعتصاب کارگزاران رژیم در اصفهان و انزلی در برخی بخش ها کرایه بار را اضافه کردند اما این ترفند شکست خورد

در دورود (استان لرستان) شماری از کامیونداران که حاضر به بار زدن نبودند بازداشت شدند. در امیرآباد (استان مازندران) نیروهای سرکوبگر به اعتصابگران حمله کردند و شماری از آنها را دستگیر کردند. روز دوشنبه صدها راننده کامیون که از شهر کوار (در استان فارس) حرکت کرده و قصد پیوستن به اعتصابگران شیراز را داشتند مورد حمله قرار گرفتند و دهها تن از آنها بازداشت شدند.

در زرین شهر (استان اصفهان) مزدوران گارد ضدشورش برای پراکنده ساختن رانندگان و کامیونداران اعتصابی که در میدان تره‌بار تجمع کرده بودند به صحنه گسیل شدند، اما با تهاجم متقابل اعتصابیون وادار به فرار شدند.

در کارخانه سیمان شرق مشهد رانندگان اعتصابی تعدادی تریلر را که بارگیری کرده بودند، متوقف کردند و بارهای سیمان آنها را تخلیه و از حرکت آنها جلوگیری کردند.

در خرمدره (استان زنجان) مأموران نیروی انتظامی قصد کندن پلاک کامیونهای اعتصاب‌کنندگان را داشتند که با مقاومت رانندگان مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در سیرجان و بندر عباس مزدوران نیروی انتظامی برای درهم شکستن اعتصاب کامیونداران با شوکر و گاز اشک آور به آنان حمله کردند. اما نتوانستد اعتصاب آنان را در هم بشکنند.

 

البته این پایداری و هوشیاری سیاسی کامیونداران اتفاقی نیست. آنها هم پا به پای سایر اقشار میهن از دیر باز با این رژیم چنگ در چنگ بوده و در برابر رژیم و ترفندها و سرکوبگریهایش پولاد آبدیده شده‌اند، اطلاعیه کامیونداران اصفهان گواه این آگاهی و عزم است:‌

 

از اطلاعیه کامیونداران اصفهان – هفتم اسفند 1398


به تأسی از جوانان برومند این سرزمین، ما قشر کامیونداران نیز خود را همراه و هم‌سوی آنان قرار می‌دهیم تا با حمایت از این دلیرمردان (استادان، دانشجویان، دانشمندان، معلمان، کارگران، کارمندان، کسبه و… ) بتوانیم سهم کوچکی در راه آزادی وطن عزیزمان داشته باشیم، هم‌چنین با توجه به این‌که رژیم سفاک و دیکتاتور، همیشه سعی نموده است بیشترین ظلم را به قشر حمل‌و نقل کشور داشته باشد (همانند بالابردن هزینه سوخت و سایر هزینه‌های جنبی به‌صورت سرسام‌آور و غیرمعقول و هم‌چنین تخریب نمودن شخصیت رانندگان محترم توسط سردمداران) و جهت رهایی کشور از قید و بند کلیه نیرنگهای شیطانی و همکاری با دلیرمردان و شیرزنان کشور عزیزمان، ما نیز از تاریخ 12اسفند 89 اعتصاب سراسری خود را آغاز می‌نماییم

 

یکی دیگر از ترفندهای رژیم برای تحت فشار قرار دادن رانندگان اعتصابی، تلاش برای رو در رو قرار دادن آنها با سایر اقشار مردم است؛ در این رابطه رژیم تلاش کرد گرانی علوفه و نهادهای دامی را که دامداران فارس به خاطرش اعتصاب کرده اند به گردن رانندگان اعتصابی بیندازه، در همین رابطه رییس اتحادیه صنف بار فروشان مشهد هم گفت سه برابر شدن قیمت هندوانه به دلیل اعتصاب رانندگان و کاهش ورودی بار به میادینه. این ادعا در حالیه که حجتی وزیر به اصطلاح جهاد کشاورزی رژیم روز دهم خرداد گفت این اعتصاب در مبادی بندری تاثیراتی داشته اما در بازار میوه و سبزی موثر نبوده.

این که افزایش کرایه حمل بار تاثیر در قیمت سایر اقلام خواهد گذاشت در هر حال امری طبیعی و واقعی است. آیا رژیم برای پرداخت حق رانندگان کامیون می تونه تن به گرانی سایر کالاها بده؟ در حالی که خودشون میگن وضعیت معیشتی مردم در نقطه بحرانی و انفجاری است. یا اینکه رژیم حاضر میشه از هزینه های سرکوب و صدور تروریسم و دخالتهاش در منطقه کم کنه و فضای ملتهب جامعه را آروم بکنه؟

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: