زمین سفت و سخت و شاخ زدن گاوها به هم – ۱۱خرداد۱۳۹۷

زمین سفت و سخت و شاخ زدن گاوها به هم – ۱۱خرداد۱۳۹۷


نمونه ای از اظهارات مهره های نظام و انداختن تقصیر برجام بر گردن دیگری در نظام


 

 

لابد شنیده‌اید که می‌گویند وقتی زمین سفت است، گاوها (یعنی گاوهای بسته به گاوآهن) به هم شاخ می‌زنند؛ این الان در مورد جنگ و جدال باندهای حاکم مصداق دارد. زمین سیاست بعد از پایان دوران طلایی مماشات، خیلی سخت شده، هر روز یک سری تحریمهای تازه به تحریمهای قبلی اضافه می‌شود، برجام که مشکل‌گشا و حل‌المسائل تلقی می‌شد الان به ام الفساد و جام زهر تبدیل شده که هیچ خلاصی از آن متصور نیست، چرا که خروج از برجام مساوی شلیک به قلب نظام است و در این شرایط هر باند می‌کوشد که این طوق لعنت را از گردن خود باز کند و به گردن باند رقیب بیندازد. بخشی از این دعوا بر سر مواضع ولایتی و دو دوزه بازی اوست. اما باید دید که حملات به ولایتی که از او به عنوان وزیر خارجة بیت خامنه‌ای نام می‌برند، بدل از حملات به خود خامنه‌ای است یا نشانة افول اوست. گزیده‌یی از این موارد در اینجا از نظرتون میگذرد:

 

ولایتی مشاور خامنه ای ۹ خرداد


در ماجرای برجام نان و آب مردم را به برجام گره زدند و همه جای کشور تعطیل بود.آیا مجلس باید چنین چیزی که این میزان مهم است را در عرض 20 دقیقه تصویب کند. مشخص است که مجلس نیز کار خود را به خوبی انجام نداده است. برخی می‌گویند که در کمیسیون‌های مجلس به اندازه کافی بررسی شده بود، اگر درست بررسی شده بود که ما این مصائب را امروز نداشتیم؛ این نشان می‌دهد مجلس هم کار خود را درست انجام نداد.یک اشکال دیگر برجام نداشتن متن فارسی بود که احساس حقارت به انسان دست می‌داد. حتی عهدنامه‌های گلستان و ترکمانچای هم با آن متن ذلت بار نسخه فارسی داشتند اما درباره برجام این انجام نشد.

 

عبدالله ناصری از باند اصلاح طلب ۱۰ خرداد


ولایتی مردم را گول نزند

آقای ولایتی خودشان بهتر از هر کسی می دانند برجام عین مصلحت و منفعت ملی بود. عجیب است که در مناظرات انتخاباتی روند مذاکرات هسته ای را چماق کردند و بر سر آقای جلیلی کوبیدند و قبلا هم از برجام دفاع کردند اما امروز عملا تعابیری دیگری به کار می برند. اگر از این زاویه نگاه کنیم، آقای ولایتی باید تحمیل کننده قطعنامه 598 بر امام تلقی شود.حتما شرایط امروز خطیرتر از شرایط پذیرش قطعنامه 598 است که آقای ولایتی با هماهنگی سایر مسئولین گزارش کارشناسی فرستادند که البته در آن زمان، تصمیم درستی بود که در پایان جنگ گرفته شود.اگر امروز هم آقای ولایتی حافظه شان یاری کند می دانند که برجام عین مصلحت بود و خود ایشان در سال 91 ماموریت داشتند که برخی امور را دنبال کنند

 

سایت انتخاب ـ 10خرداد


علی اکبر ولایتی, مرد 37 شغله ای که به جز حوزه دیپلماسی, سالیانیست که کارشناس ادبی, فرهنگی, تاریخی, عرفانی و ... تلویزیون نیز هست, و هر سال دهها جلد کتاب به نام او منتشر می شود. همه ی این سوابق معششع یک سو و چرخش مادام سیاسی او در حوزه های مختلف, در سوی دیگر, کار را به جایی رسانیده که ولایتی را با ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» نیز می شناسند! ولایتی در تازه ترین تغییر مواضع خود این بار برجام را که روزگاری حامی آن بود, به گوشه رینگ برده و با حمله به آن, حسن روحانی, محمدجواد ظریف و حتی علی لاریجانی را هم از کنایه ها و هجمه های خود بی نصیب نگذاشته است.

 

اما در این رینگ بوکس، ولایتی و ظریف تنها نیستند، یکی دیگر از کسانی که این روزها وارد میدان شده و طبعاً آماج حملات باند روحانی قرار گرفته، جلیلی سردمدار تیم سابق مذاکره است. تماشای تک و پاتکهای او و باند رقیب و ناله ضعیف کسانی هم که در این میانه طرفین را به کوتاه و سازش در این شرایط خطرناک فرا می‌خوانند، خالی از تفریح نیست.

 

جلیلی از باند خامنه ای ۱۰ خرداد


برجام مانند این بود که ماشین یک میلیونی را به مبلغ یک میلیارد خریداری کنی اما طرف مقابل بعد از آنکه بخشی از پول را از ما گرفت، از دادن ماشین خودداری کند و با ماشین فرار کند و بعد شرکای او به شما بگویند باید بقیه اقساط ماشین را بدهید و بعد هم گفته شود یک مزاحم از معامله خارج شد.

 

حمید ابوطالبی مشاور آخوند روحانی ۱۰ خرداد


در توئیت خود در واکنش به اظهارنظر جلیلی، خطاب به او نوشت: شما شش سال پیش پشت فرمان این ماشین بودید؛ آنقدر از چراغ قرمز گذشتید، ورود ممنوع رفتید، توقف مطلقا ممنوع ایستادید و ... تا خسارت‌ها و جریمه‌های آن هزار برابر قیمت ماشین شد، سپس ماشین را به دره فصل هفت منشور انداخته و گفتید اینها کاغذ پاره است. این ارثیه دوران شوم ماشین‌بازی و تمرین رانندگی جنابعالی است

سایت حکومتی انتخاب ۱۰ خرداد


واکنش حسام‌الدین آشنا به اظهارات برجامی سعید جلیلی: چند بابک و رضا در دوران تحریم‌ها از پول نفت ارتزاق کردند؟

آقای دکتر جلیلی مرقوم فرموده اند: اینکه اوباما بعد از برجام گفت اگر توافق صورت نمی گرفت، تحریم ها خود به خود فرو می پاشید عین واقعیت است.

بر این مبنا در دوره شما هم مذاکره لازم نبود چون تحریم ها خود به خود فرو می پاشید. نمی دانستم تا این حد به سخنان اوباما باور داشتید و آن را عین واقعیت می دانستید. آیا به سخنان ترامپ هم به همین مقدار اعتماد دارید؟ با وجدانتان خلوت کنید و ببینید دشمن دانا و دوست نادان چه بر سر کشور آوردند.

احمد مازنی عضو مجلس ارتجاع ۹ خرداد


تریبون‌هایی اعم از تریبون مجلس، صداوسیما، نماز جمعه، دولت و سایر تریبون‌ها. لطفا در سخنرانی‌ها، ‌خطبه‌ها و مصاحبه‌ها مراعات مصالح نظام و منافع ملی را بکنید. متاسفانه بسیاری از تریبون‌ها نه تنها به حل مشکلات مردم کمک نمی‌کند بلکه مشکلات بزرگ‌تری برای مردم و نظام ایجاد می‌کند. چنان سخن گفته می‌شود که گویا همگی مصمم هستند تا یاس و ناامیدی در فضای عمومی کشور پمپاژ کنند. امروز سه‌گانه دولت، نظام جمهوری اسلامی ایران و ایران عزیز چنان به هم گره خورده که هرگونه آسیب به دولت به ارکان دیگر آسیب می‌زند. همگی طلبکاریم، پس چه کسی بدهکار است؟ مردم ما را انتخاب کرده‌اند تا مشکلات را حل کنیم نه اینکه به صورت گروه کر و دسته‌جمعی مشکلات تکرار شود.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: