تنگتر شدن حلقه انزوای بین‌المللی بر گرد نظام آخوندی

تنگتر شدن حلقه انزوای بین‌المللی بر گرد نظام آخوندی


گفتگو با علیرضا معدنچی – ۱۲ خرداد ۱۳۹۷


تشدید انزوای سیاسی رژیم


 

این روزها به موازات اعلام تحریمهای جدید توسط دولت آمریکا علیه رژیم شاهد خبرها و وقوع تحولات مهمی در جهت تشدید انزوای منطقه‌یی و بین‌المللی رژیم هستیم. گفتگوی امروز ما با علیرضا معدنچی به این موضوع اختصاص دارد.

 

س : اگر چه در این گزارشی که الان دیدیم، به مواردی از تشدید حلقة انزوای سیاسی و اقتصادی بر گردن رژیم اشاره شده بود، اما می‌خواستم شما یک تصویر کلی بدید که وضعیت از چه قرار است.

ج: این وضعیت از این جهت مهمه که از جهات مختلف بر رژیم وارد می‌شه، جدای از فشارهای اقتصادی ناشی از تحریمهای فزاینده و خروج زنجیره‌وار شرکتهای خارجی از ایران و فسخ قراردادهایشان، فشارهای سیاسی هم نه تنها از جانب آمریکا بلکه از جانب اروپا و متحدان رژیم هم به آن وارد می‌شود.

در همین رابطه گزارش : آژانس اطلاعات دفتر دولتی حفاظت از قانون اساسی آلمان که بخش عمده‌یی از گزارش خود را به

حمایت رژیم از سازمان تروریستی حزب الله لبنان و به نهادهای جاسوسی تهران و نهادهای سرکوب در ایران مانند وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران اختصاص داده شده است.

و گزارش آژانس اطلاعات آلمان در ایالت بادن ووتنبرگ هفته گذشته

رژیم ایران کماکان بدنبال تکنیک کسب سلاح کشتارجمعی است و آن را متوقف نکرده است.

بخصوص که این همزمان است با قطعنامه پارلمان اروپا محکومیت نقض حقوق بشر در ایران: اعضای پارلمان اروپا فراخوان به احترام به مدافعان حقوق بشر, محاکمه عادلانه زندانیان و احترام به حقوق زنان در ایران, دادند.

گزارشهای مربوط به فشارهای روسیه به رژیم برای ترک خاک سوریه هم نشان میدهد آن چشم امیدی که بخصوص باند خامنه‌ای داشتند که مثلاً از روسیه در برابر آمریکا و غرب استفاده کنند تا چه اندازه خیالی و پوچ است.

در همین حال ظریف هم تأیید کرده که با 4کشور اروپایی بر سر یمن در حال مذاکره است. و این در حالی گزارشها حاکی از شکستهای پی در پی شبه نظامیان حوثی و‌ اخراج آنها از استان حجه یمن می‌رسد هم معنای خاص خودش را دارد.

وطن امروز: پالس منفی هندی‌ها

روزنامه حکومتی وطن امروز در شماره روز شنبه خود درباره قطع همکاری بانکها و شرکتهای نفتی هند با رژیم آخوندی نوشت: کمتر از یک هفته پس از سفر ظریف به هند 2 بانک و یک شرکت نفتی هندی ضرب الاجل پایان همکاری با ایران را اعلام کردند. در حالی که بیژن زنگنه، وزیر نفت سفر جواد ظریف به هند را مثبت و راهگشا توصیف کرده و گفته این سفر می‌تواند از ایجاد تنگناها در حوزه صادرات نفت ایران جلوگیری کند، یک شرکت نفتی هندوستان ، اعلام کرد واردات نفت از ایران را متوقف می‌کند

 

س : گزارش آژانس اطلاعات دفتر دولتی حفاظت از قانون اساسی، تا آنجا که می‌دانم یک امر روتین و سالانه است و سالهای گذشته هم گزارشهایی داشت از فعالیتهای جاسوسی رژیم در آلمان، این گزارش امسال چه ویژگی و اهمیتی دارد؟

ج: اهمیت آن در شرایط کنونی است که رژیم خیلی چشم دوخته بود به آمریکا بخصوص آلمان در برابر

آژانس اطلاعات دفتر دولتی حفاظت از قانون اساسی

این آژانس تهدیدات دستور قانون اساسی دموکراتیک آلمان را مانیتور می کند و معادل اف.بی.آی[پلیس آگاهی آمریکا] و در سطح دولت عمل می کند.

فعالیتهای غیرقانونی ایران در آلمان در بخشهای کلاسیک جاسوسی متمرکز هستند و سیاست, اقتصاد, علوم, ارتش و صنایع زرادخانه را شامل می شوند.

گزارش 345صفحه یی قسمتهایی طولانی به حمایت ایران از سازمان تروریستی حزب الله لبنان و به نهادهای جاسوسی تهران و نهادهای سرکوب در ایران مانند وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران اختصاص داده شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ایران کماکان به جاسوسی علیه ناراضیان ایرانی مخالف رهبری آخوندی تهران در آلمان ادامه داده است.

بنا به این گزارش, ایران بلاوقفه به برنامه جاه طلبانه برای کسب فن آوری پرتاب راکتی و موشکی ادامه داده است و در این رابطه تست موشک میانبرد خرمشهر در سپتامبر یاداوری شده است.

رژیم ایران در صدد کسب نرم افزار, تکنیکهای پیشرفته مهندسی خلاء و کنترل, تجهیزات اندازه گیری و تجهیزات پیشرفته برقی برای برنامه موشکی از آلمان بوده است.

 

س : در مورد حضور نظامی رژیم در سوریه اخبار و گزارشهای فزاینده‌یی را می‌شنویم حاکی از این که در واقع یک توافق بین‌المللی صورت گرفته برای بیرون کردن رژیم از سوریه، ولی خود رژیم این رو انکار می‌کنه، واقعیت چیه؟

ج: بله خبرها در این زمینه خیلی متعدد و زیاد است ولی حرفهای سردمداران و مهره‌های رژیم را که نگاه کنید، تکذیبها خیلی آبکی و تلویحا تایید این گزارشهاست. مثلاً شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم در مورد گزارشهای مربوط به بیرون راند نیروهای رژیم و حز‌ب‌الله از جنوب لبنان می‌گوید اولا ما در منطقه جنوب سوریه هیچ‌گونه حضوری نداریم ثانیاً، ما قویا از تلاش روسیه برای خروج تروریست‌ها از مرز سوریه و اردن و کنترل ارتش سوریه بر این مناطق حمایت می‌کنیم.

واقعیتی را که مقامهای رسمی رژیم این طور تلویحا مورد تایید قرار می‌دهند، مهره‌های غیررسمی اما مؤثر رژیم خیلی به روشنی تشریح می‌کنند. مانند حرفهای موسویان مهرة باند روحانی، به جزییات طرح روسیه هفت ماده‌یی روسیه و اسراییل در مورد سوریه اشاره کرده که یکی از آنها این است که: به حضور نظامی ایران و حزب‌الله در سوریه خاتمه داده شود.

اما به گزارش روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا گزارش رسانه‌ها در خصوص توافق روسیه و اسرائیل بر سر خروج نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه از مرز با سرزمین‌های اشغالی درست است، یا نه گفت: آنچه می‌دانم این است که توافق حاصل شده است. نمی‌توانم بگویم که این توافق الان به اجرا در آمده یا نه، اما می‌توانم بگویم طرف‌های این فرایند از آن خشنود هستند. اگر تا الآن در عرصه عملیاتی اجرا نشده باشد، در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

در عراق، مقدمات تشکیل دولتی که در آن مقتدی صدر که مخالف نفوذ رژیم در عراق است دست بالا را دارد، فراهم شده و رژیم نتوانست دست نشاندگان خود را در عراق روی کار بیاورد.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: