19رمضان-سرخترین سحرگاه تاریخ انسان شب ضربت خوردن مولای متقیان علی(ع)

19رمضان-سرخترین سحرگاه تاریخ انسان شب ضربت خوردن مولای متقیان علی(ع)


نوزدهم رمضان

سرخترین سحرگاه تاریخ انسان

شب ضربت خوردن

مولای متقیان علی (ع)

و از شبهای قدر

 

مسعود رجوی 1379

 

اللهم وصل علی علی امیرالمؤمنین و وصی رسول رب العالمین، عبدک و ولیک و اخی رسولک و حجتک علی خلقک و آیتکالکبری و النبأ العظیم و صراطک المستقیم.خدایا علی آیت کبرای توست، همان صراط مستقیم,صراط مستقیمی که هر روز بارها در نماز او رو شاخص اون میشناسیم. و همان خبربزرگ خبر پیروزی فرزند انسان بر ستمگری و ظلمت و جاهلیت و ارتجاع خبر بایستن و توانستن، خبر پیروزی و رهایی انسان در مصاف با تقدیر کور و جبرهای غریزی و اجتماعی و تاریخی. آیت پیروزی بر عصر بندگی و بهرهکشی، نشانه آزادی وپیروزی در سیر مداوم تاریخ سیر مداوم تاریخ انسان از قلمرو ضرورت به قلمرو رهایی، خدایا تبارکت و تعالیت حتما که به خودت میبالی در برابر شیطان و همة شیاطین که اغواگر و منحرف کنندة تاریخ انسان هستند حتی در برابر فرشتگانت به خودت میبالی که در داستان آفرینش معترض بودند و تو گفتی که در این آفرینش در آفرینش انسان چیزی رو میدونی که اونها نمیدانند بله این علی است و مقام علی همان راز گشودة انسانیت مفتاح عروج و پیروزی.

مسعود رجوی ـ رمضان93

تقریباً 1400 سال پیش ، در 19 رمضان بالاترین ضربه را خوردیم . ضربه ای فوق همه ضربه های تاریخی که بالاتر از آن متصور نیست. یک خائن شقاوت پیشه که در شمار خوارج بود از پشت بر فرق علی شمشیر کشید.

بار خدایا بر فرمانده تاریخی مومنان و مجاهدان درود فرست.

بر بنده خودت ، بر سرپرستی که برای ما قرار دادی ، و بر حجتی که در وجود او فراروی نوع انسان قرار دادی.

بر آن نشانه و نشانی کبیر، خبر بزرگ و صراط مستقیم

....................................

علی در یک کلام منتهای آزمایش های صعب العبور فردی و جمعی و اجتماعی و سیاسی است.

آزمایش پیروزمند ایدئولوژیکی بنی نوع انسان است .

حجت و پرچمدار بایستن و توانستن.

قدر مجسم انسان و راز گشودة انسانیت.

خبر شکست و خواری شیطان در ماجرای آفرینش انسان .

نشان و بشارت پیروزی بر سرنوشت و تقدیر کور. بر نیروهای اهریمنی.

در هیچ کجای آن ذره ای شکست نیست. سراپا تهاجم است، صف می درد ، می شکند ،پیش می تازد و درهمه زمینه ها با همه رنج ها پیروز می شود.

………

علی دو خصوصیت برجسته دیگر هم دارد. دو عنوان و لقب آموزنده دیگر که زیبنده خود اوست:

صِدّیق اکبر و فاروق اعظم

السلام علیک ایها الصدیق الاکبر

السلام علیک ایها الفاروق الاعظم

صّدیق کبیر

و مرزبندی کننده اعظم

صدیق کبیر برای مجاهدین، بر سرِچشمة صدق، معنای بسیار روشنی دارد و همه آن را آزموده اند.

فاروق یعنی کسی که فرق می گذارد ومرز بندی می کند یعنی آن کسی که بزرگترین مرز بندی کننده است .

کلمه مرزبندی را مجاهدین از خودشان در نیاورده اند، از سورة فرقان گرفته اند. یعنی فرق گذاشتن، تمیز دادن و مرز بندی کردن و آببندی کردن در برابر دنیای بهیمی. در برابر ارتجاع و دیکتاتوری. در برابر اپورتونیسم و فرصت طلبی. در برابر استعمار و استثمار.

فرمانده آرمانی و تاریخی مجاهدین و اسلام انقلابی، بی جهت عنوان ” فاروق اعظم “ نگرفته است.

این عناوین توصیفات بی محتوا نیست . کهنه نمی شود . هر چه زمان می گذرد درخشش بیشتر پیدا می کند. مجاهدین در کوره های گدازان ابتلائات مقداری از این مفاهیم را در پراتیک انقلابی در می یابند. مقایسه کنید با فهم آخوندهای ارتجاعی خمینی گرا از قرآن و اسلام و حضرت علی و از اینجا میتوان قیاس کرد که در عصر جاهلیت و بردگی چه خبر بوده و حضرت علی چه کرده است.

وقتی در جنگ جمل پیروز شد یکی از یارانش گفت کاش برادرم در این کارزار با تو بود و در رکاب تو می جنگید.

علی پرسید آیا برادرت هوادار ما بود و به ما محبت و تمایل داشت؟ وقتی جواب مثبت شنید گفت پس او هم در این جنگ با ما بوده است. سپس نقشه مسیر همه یاران و مجاهدان نسلهای آینده را خلاصه و ترسیم کرد. گفت: امروز با ما و در کارزار ما گروههایی حاضر بودند و حاضر گفتند که هنوز در شکم مادرانشان هستند و ” زمان “ آنها را ظاهر و بارز خواهد کرد تا” ایمان “ با آنها قوت گیرد و دشمنان ما با ایشان مغلوب شوند...

کلام 12 از صفحه 63 نهج البلاغه

می بینید که علی نسلهای بعدی و همین مجاهدین امروز را با خودش و در خودش می دید و خودش را هم در شما و هوادارانتان امتداد داد. این، نقشة مسیر آن دیدة تیز بین خدایی است: السلام علیک یا عینَ الله...

زیارت مخصوص امیر المومنین صفحه 619 مفاتیح

 
لطفا به اشتراک بگذارید: